Strona 1 z 1

Wskaznik temperatury i cisnienia oleju

: 2004-08-06 19:34
autor: SKÓREK
Moje probe jest po wymianie silnika na "nowy" wszystkie podzespoły sa od starego silnika wiec eloktonika sie nie zmieniła.I mam taki objaw.Wskaznik temperatury i cisnienia oleju przy wyłaczonym zapłonie wisia jak ... wiecie co tzn.nie sa w poziomie na białej kresce tylko zwisaja na maksa w dół.Natomiast gdy włącze zapłon i odpale auto to wskaznik cisnienia oleju dziłą poprawnie czyli w pozycji 1/4 normal a co do temperatury to musze go niezle rozgrzac zeby wskaznika minimalnie sie przesunał.Jak sie rozgrzeje to jest tak jak powinien byc przy wyłaczonym zapłonie czyli w poziomie.Robiłem reset kompa i nie pomogło.Moze ktos z was miał podobny problem?

: 2004-08-06 19:36
autor: SKÓREK
A chciałem dodac ze to nie jest napewno wina przestawienia wskazówek bo sprawdzałem.I ztego co mi sie wydaje,ale juz dobrze nie pamietam to na starym silniku było ok.

: 2004-08-07 21:35
autor: Gość
wywalone czujniki - sprawdz to pilnie, bo moga byc problemy

: 2004-08-08 13:18
autor: SKÓREK
Greyg co masz na mysli pisząc "wywalone".Chodzi o to ze zepsute?Gdzie tak wogole są umieszczone te czujniki?Dziwne byłoby zeby nagle dwa na raz tak sie zwaliły.Chyba ze moj mechanik przy przekładce silnika cos sknocił.

: 2004-08-08 13:33
autor: SKÓREK
Chce jeszcze zaznaczyc ze nie mam zadnych błedów bo sprawdzałem i kontrolka check gasnie i nic dalej nie wskazuje zadnego błedu.

: 2004-08-08 13:53
autor: Gość
W 2.5 masz 2 czujniki temp. cieczy chlodzacej. Oba w poblizu wyjscia plynu z silnika do chlodnicy. Jeden z nich (ten tuz przed rura do chlodnicy) wystepowal tylko w rocznikach 93 i poczatkowych w 94 (PCM KL07).

Do tego dolozylbym jeszcze sprawdzenie termostatu. W swoim silniku mam obecnie zwykly termostat, ale do drugiego mam tzw. podwojny. Jak nie zapomne, to wrzuce fotki jak wyglada. W skrocie ujmujac ma 2 otwarcia, z czego pierwsze jest juz przy dosc niskiej temp. cieczy t.j. okolo 40st. cel. i full otwarcie przy 80st. cel.

Doprowadzic do normy musisz, gdyz jesli zdarzy sie sytuacja, ze zbyt mocno zagrzeje sie silnik PCM bedzie dalej mial sygnal, ze temeratura jest nizsza i nie wylaczy Ci na czas silnika. To jest takie zabezpieczenie w CPM, o ktorym niewielu wie. :D

Skoro masz czujnik z poprzedniego silnika, to go zaloz i nie kombinuj. Nie kupuj nowego z JC, bo to zbyt duze ryzyko. Dobry czujnik dostaniesz w ASO Mazdy. Moze tez byc tak, ze silnik dlugo lezal na szrocie i masz niezly syf w srodku. Radze dobrze to sprawdzic, bo zajezdzisz ten silnik momentalnie.

: 2004-08-08 21:37
autor: SKÓREK
Czujnik temperatury to chyba raczej dziala,bo wskazówka sie wychyla troszke jak sie rozgrzeje.Gdyby byl zwalony to pokazywalby sie bład,a robiłem diagnostyke błedow i nic nie wskazuje.Zagadka tkwi w tym ze te wskazowki wiszą za bardzo w dół.Moze cos w zegarach sie zwaliło?Czujniki odłaczałem i podłaczałem spowrotem i nic sie nie zmieniało.Jestem ciekaw jakie jest polozenie tych wskazówek u was przy odłaczonej desce rozdzielczej.Moze ktos wyjmował i zwrocił uwage na ich polozenie?Równo w poziomie czy maksymalnie w dole czyli tak jak u mnie.Postaram sie zrobic fotke to wam pokaze.

Dzieki Greyg za zainteresowanie

Pozdrawiam.

: 2004-08-08 21:43
autor: Gość
Podlacz stare czujniki - wtedy bedziesz wsio wiedzial.

: 2004-08-08 22:09
autor: SKÓREK
Moze ktos ma foto deski rozdzielczej z wyłaczonym zapłonem od probeII?Chce porównac ,bo moze te wskazówki musza tak byc.
W jakim połozeniu macie wskazówke temperatury gdy sie załącza wiatrak?

: 2004-08-09 10:14
autor: MiH
Moja stoi zawsze w jedym miejscu (oczywiście po rozgrzaniu) i jest to ktreska litery R.
Co do Twojej sytuacji - greyg ma racje - włóż stare czujniki. W szczególności ze roboty z tym 5 minut. AHA! PAMIĘTAJ NIE RÓB TEGO NA ROZGRZANYM SILNIKU!

: 2004-08-13 05:02
autor: krzysx
U mnie też przy wyłączonym zapłonie wskazówki są wychylone kilka stopni poniżej poziomu.
Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
Przy okazji pytanie: Czy to prawidłowe, że po wyłączeniu zapłonu wiatrak nie działa? Przekręcenie kluczyka do pozycji II powoduje, że wiatrak się uruchamia (o ile oczywiście płyn jest na tyle gorący, że wymaga chłodzenia).
Pozdrawiam.

: 2004-08-13 15:46
autor: MiH
tak dokładnie jest. niektórzy mają przeróbkę, tak żeby wiatraki chodziły przy wyłączonej stacyjce.

: 2004-08-14 01:56
autor: nikosnikos
krzysx pisze:Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
A mi stoi wskazowka na lewej nozce :wink: Litery M :twisted:

Wskażnik temperatury i ciśnienia

: 2004-08-16 15:07
autor: Gość
A mnie stoi nie tylko na lewej nóżce, ale też na prawej, na obu, na siedząco i na leżąco - zależnie od potrzeby.
Dużo zadowolenia
_________________________
Probe 24v medici, 96r