Podziele się z wami emailem jaki od nich dostałem
Aby remont tego silnika miał sens i efekt był zgodny z oczekiwaniami,
potrzebne będą następujące elementy:
- pierścienie nominalne japońskie NPR (oryginał w subaru) - 365zł/kpl na
6 tłoków; jest 1 kpl
- uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA 5zł/szt x24 = 120zł/kpl; są
- uszczelki pod głowicę - ELRING 125zł/szt x2 ; z dnia na dzień u nas
- uszczelki pod pokrywy zaworów - oryginał OE MAZDA 55zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora ssącego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora wydechowego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze wałków rozrządu - oryginał OE MAZDA 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze biernych wałków (tzw broki) - oryginał OE MAZDA 40zł/szt
x2; są
- uszczelniacz przedni wału korbowego - oryginał OE MAZDA - 52zł; są
- panewki korbowodowe - nominał TDC 120zł/kpl na 6 korb; z dnia na dzień
u nas
- zaworek pompy oleju ze sprężyną - oryginał OE MAZDA - 45zł/kpl, są
- oring aparatu zapłonowego - oryginał OE MAZDA 28zł; na zamówienie -
oczekiwanie 3 dni
- uszczelka w płynie do miski olejowej - DIRKO Professional - 35zł/tuba; są
- filtr oleju - na pierwsze zalanie NIPON/MAX - 15zł, po 1000km do
wymiany - tu można dać oryginał OE MAZDA - 25zł; są
- olej na pierwsze zalanie - np GM 10W40 - 69zł/5L, po 1000km można
zalać już coś super: ENEOS Premium Japonia 5W30 Syntetyk - 160zł/4L;
VALVOLINE Racing 5W50 - 135zł/4L
- płukanka PRZED rozebraniem silnika - Valvoline Professional - 30zł;
jest 1szt
- płyn chłodniczy np zwykły na 5 lat - 35zł/5L lub płyn na 10 lat
oryginał OE MAZDA LongLife 88zl/5L; są
Przeprowadziliśmy znaczną ilość remontów V6 z użyciem w/w setu części i
efekty są znakomite - np KL, który przed remontem łykał 2L oleju na
1.000km (!) w tej chwili łyka ok 1L na 10.000km (przy zastosowaniu oleju
5W50 VR1). Poza w/w setem nie za bardzo chciałbym proponować co innego,
a już na pewno nie sprzedamy innych pierścieni - np CTI, TP itd, bo na
innych pierścieniach nie ma sensu remontować tego silnika... Efekty będą
co najwyżej mierne.
Rozrząd z pompą = 630zł/kpl, na 100.000km, zawiera:
- pasek CONTITECH
- hydronapinacz NTN Japonia
- rolka prowadząca gładka GMB
- rolka prowadząca z kołnierzem GMB
- rolka napinająca z ramieniem GMB
- pompa wody DOKUJI Japonia lub GMB Japonia (zależnie od tego, który
rodzaj jest w aucie)
Jeśli nie były wymieniane, to przy okazji wyjmowania wałków wskazane
byłoby wymienić sprężynki na wałkach rozrządu - koszt 130zł/kpl na
silnik - w oryginale OE MAZDA oczywiście. (są)
Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin
- malfoy12
- Posty: 52
- Rejestracja: 2015-10-16 00:50
- Samochód: Ford Probe Mk2 2.5 V6 93r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23106
- Lokalizacja: Żory, Polska
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin
Konkretnie opisane. Jak by Ci się chciało dla potomnych wpisać nr.części by łatwiej było szukac było by wrecz idealnie Choć i tak jesteśmy zobowiązani
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Re: Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin
Cześć, odświeżam temat bo nie chce nowego zakładać. Padł mi silnik zaczęło coś stukać nierównomiernie ale obstawiam panewkę korbowodu. Silnik bierze duże ilości oleju 1l na 300km mniej więcej więc w weekend wracam i zaczynam rozbierać silnik. Najgorsze jest to że nie wiem skąd brać części i jakie dokładnie wybrać. Chce dać głowice do ElSzlif Elbląg żeby tam wszystko sprawdzili i zrobili łącznie z uszczelniaczami i prowadnicami zaworów z docieraniem i planowaniem głowic. Do tego wymiana panewek korbowodowych i pierścieni tłokowych i oczywiście kpl uszczelek uszczelniaczy. Zastanawiam się czy tak jak w 2.0 jest zaworek upustowy oleju bo też bym od razu wymienił jeśli jest aczkolwiek nie grał na szklankach. Chciałbym dostać jakieś instrukcje co z jakim momentem dokręcamy głównie o głowice chodzi. Wyczytałem gdzieś że do 29Nm dokręca się stopki korbowodów. Rozrząd mam nowy. Możecie podpowiedzieć jeszcze jak zaznaczyć sobie walki rozrządu żeby potem je tak samo zamontować. Za pomoc i jakieś linki lub namiary na części z góry dziękuję i pozdrawiam.
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.