Strona 1 z 1
już wiem że to nie turbo... ale co?
: 2004-08-12 20:39
autor: philipe
ponawiam zapytanie w kwestii totalnego dymienia przez mój samochód, wykluczyłem turbinę bo ją całkiem odłączyłem, poskładałem go bez turbiny odpaliłem a on dalej potwornie dymi, poradźcie mi coś bo nie wiem gdzie mam szukać dalej? HELP!!!
: 2004-08-12 20:54
autor: Gość
Jesli miales przegrzany ostatnio silnik, n.p. zagotowal sie plyn chlodzacy, to polecialy pierscienie. Wskazane tez jest sprawdzenie cisnienie na cylindrach. Sprawdz czy nie masz w plynie lub oleju "majonezu". To efekt kiedy olej miesza sie z woda.
W skrocie...
Jak chcesz jeszcze autem pojezdzic, kup kompletny zestaw uszczelek (ok. 350zl) i pierscienie (ok. 250zl). Bedziesz mial spokoj na dlugi czas.
: 2004-08-12 21:26
autor: philipe
chyba będziesz miał rację bo dzień przed tym niefartownym pojawieniem się dymu zagrzał mi się tak jak nigdy wcześniej mi się nie nagrzewał, a ciśnienie na wskaźniku jest ciągle przy górnej granicy normala albo trochę nad, może ma przedmuchy z cylindra przez pierścienie.
: 2004-08-12 22:21
autor: Gość
Hehe, a nie mowilem

Apropos uszczelek, orientuje sie ktos moze ile kosztuje komplet DOBRYCH wszystkich do silnika 2,2 ??? (rzyga mi olejem ze wszad sie da i sie przymierzam do uszczelnienia).
: 2004-08-12 22:24
autor: Gość
jakis rok temu Wingerman bral ode mnie zestaw na gore silnika firmy Ajusa. Jakos nie wspominal mi, ze cos nie tak.
: 2004-08-12 22:31
autor: philipe
GREYG pisze:Wskazane tez jest sprawdzenie cisnienie na cylindrach. Sprawdz czy nie masz w plynie lub oleju "majonezu". To efekt kiedy olej miesza sie z woda.
A jakie ciśnienie powinno być? Płyn mam czysty i olej też mam czysty czy to dalej może wskazywać na pierścienie?
: 2004-08-12 22:55
autor: Gość
Moze male sprecyzowanie...
Cylindry w silniku nie sa idealnym walcem. Srednica cylindra u dolu jest mnieja niz u gory. Dodatkowo kazdy cylinder minimalnie zwieksza swoja srednice w wyniku nagrzewania sie silnika i dzieki odpowiedniemu jest po rozgrzaniu utrzymywana jest na pewnym poziomie. Niestety jesli ktos sie zapomni i przekroczy mu silnik dosc sporo ta granice temperatury, przez n.p. niedostateczna ilosc plynu w ukladzie, nastepuje zbyt duze jego zdeformowanie, a przy okazji olej "poplynie", no i mamy m.in. po piersieniach.
Wartosci cisnienia do 2.2 ktos podawal. Poszukaj na forum.
: 2004-08-16 20:19
autor: philipe
robiłem pomiar ciśnienia i na wszystkich cylindrach mam koło 12 barów to nie tak źle, więc pierścienie chyba odpadają, może to tylko uszczelka pod głowicą... mam nadzieją jutro zacznę go rozbierać to się okaże...
: 2004-08-24 23:00
autor: piotrek
mam podobny efekt ale tylko dymi i to strasznie na zimnym silniku i oczywiście bierze troche oleju , i turbo też mam odłączone . sądze że to głowica mam ją obecnie w remoncie .
: 2004-08-30 22:30
autor: Gość
do Pholipe , moim zdaniem masz juz padniete uszczelniacze zaworów ( dlatego cisnienie jest ok a oleju ubywa i masz zaslone dymna za samochodem ) poprostu po zagrzaniu silnika stwardnialy i stracily wlasciwosci uszczelniajace ! powodzenia
: 2004-09-02 13:41
autor: philipe
w końcu go naprawiłem "prawie" bo złożyłem go bez turbiny którą muszę gdzieś tanio zregenerować albo jakąś skołować, okazało się że oprócz turbinki która brała olej zaczęła poszczać uszczelka pod głowicą i przez to świata nie było widać (dymiło się z oleju i wody). Wymieniłem uszczelkę, przy okazji pasek rozrządu chociaż tamten był jeszcze w super stanie ale niech będzie nowszy
Jeżdżę teraz bez turbinki i muszę stwierdzić że to koszmar który mam nadzieję szybko się skończy, auto straciło ducha walki i zaczęło zwyczajnie jeździć...