Piotr0805
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
Dobra robota
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Próby wykręcenia na gorąco szpilek z kolektora nie powiodły się. Podjąłem próbę rozwiercenia szpilek i wykręcenia reszty wykrętakiem i udało się to tylko w połowie bo gwinty uległy uszkodzeniu. Postanowiłem zrobić gwinty m10
By nie przerabiać otworów w turbo zrobiłem takie oto szpilki:
I planowanie kolektora od strony głowicy:
Czeka mnie jeszcze zaślepienie egr-u i zmontowanie
By nie przerabiać otworów w turbo zrobiłem takie oto szpilki:
I planowanie kolektora od strony głowicy:
Czeka mnie jeszcze zaślepienie egr-u i zmontowanie
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Piotr0805
W jaki sposób zrobiłeś szpilki i planowanie kolektora?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Szpilki m10 przetoczyłem na fi8 chwytając delikatnie za krótszy gwint potem gwintowałem łapiąc za nakrętkę wkręconą w gwint m10 i jedna taka uwaga trzeba stoczyć też kołnierz a nie sam gwint (to co na zdjęciach musiałem poprawiać bo nie siadało turbo na kolektorze). Co do kolektora no to było potrzebne imadło uchylne, czujnik zegarowy, głowica 100mm i grzybek fazujący. Najpierw robisz powierzchnię przylegającą do turbo. Trzeba się pobawić czujnikiem tak żeby cztery wybrane punkty (najlepiej przy szpilkach) nie miały więcej odchylenia od siebie niż 0.05mm - dokonujemy tego uchylając imadło i kolektor w szczękach. Potem pozbywamy się resztek szpilek i frezujemy głowicą (na małym posuwie ok 50-100 mm/min i można też delikatnie zwiększyć obroty) potem fazujemy otwory i piłujemy ostre krawędzie. Podobnie działamy z częścią przylegającą do głowicy z tym że chwytamy wtedy za obrobioną wcześniej powierzchnię więc najlepiej podłożyć coś miękkiego by nie zarysować lub odcisnąć powierzchni (ja podłożyłem poliamid ale drewno też powinno się sprawdzić) to w sumie tyle mam nadzieję że pomogłem
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Piotr0805
Ale kombinujesz z tymi szpilkami nie lepiej było wykręcić te odcięte ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Wykręciłem je ale co z tego jak gwintu prawie nic nie zostało? Czytaj co napisane wyżej. Co byś zrobił?Bogdan9999 pisze: ↑2021-09-12 23:30 Ale kombinujesz z tymi szpilkami nie lepiej było wykręcić te odcięte ?
Ostatnio zmieniony 2021-09-13 05:38 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Piotr0805
Skoro gwint był uszkodzony to tak jak zrobiłeś
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
I tyle w temacie przerobienie szpilek nie było mega łatwe - materiał twardy a i nie było za co łapać to była ostateczność
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
I rośnie nam nowy klubowicz
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Re: Piotr0805
Gratulacje
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Piotr0805
No to Piotrze - jeszcze raz oficjalne Gratulacje dla Ciebie i Małżonki
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Dziękuję Panowie
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2017-09-13 09:30
- Samochód: Probe 2.2 GT 1992r.
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Re: Piotr0805
witajcie Widzę ze cały czas coś się dzieje na grupie! Gratulacje Piotrze.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2017-09-13 09:30
- Samochód: Probe 2.2 GT 1992r.
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Re: Piotr0805
trochę poczytałem( żeby nadrobić nieobecność) szacunek że podjąłeś sie samemu remontu silnika.
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
wielkie dzięki kolego miło że ktoś docenia
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Piotr0805
Żółte światło w kiepskich warunkach pogodowych lepiej oświetla drogę niż białe, które po prostu "ginie".
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Piotr0805
Owszem a i mi osobiście się podoba żółty klosz
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988