Wałek ssący z nowszego FS
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Wałek ssący z nowszego FS
Widzę, że na forum jeszcze nikt nic o tym nie pisał ale może ktoś coś wie na ten temat. Montował ktoś wałek ssący z nowszego FS wersja 136KM? Jak sobie policzyłem z parametrów wałka to taka zmiana będzie nawet korzystna ale w praktyce może okazać się inaczej.
Probe 96' 2.0 EURO
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Wałek ssący z nowszego FS
Pomysł dobry ale czy tylko tym się różnią głowice ? Nie na przykład wielkością zaworów jak w klze?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wałek ssący z nowszego FS
Głowica różni się tylko tym, że nie ma otworu na aparat zapłonowy bo każdy cylinder ma osobną cewkę. Silniki są identyczne tylko różnią się wałkiem i kolektorem dolotowym.
Probe 96' 2.0 EURO
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Wałek ssący z nowszego FS
Nie. Inny jest wał korbowy np. Głowice są inne. Generalnie to inny silnik. Wygląda tylko podobnie
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Wałek ssący z nowszego FS
Ogólnie grzebanie FS'a zostawiając go N/A, jest z mojego doświadczenia nieadekwatne do poniesionych kosztów.
Wsadziłem w ten silnik swego czasu koło 10kzł i jechało to jak seryjny KL w budzie Probe.
Ze 115KM na 151KM taką drogą ...
https://www.youtube.com/watch?v=vukVVXwoReQ
Tłoki od FS-ZE + 0.5mm
Obróbka głowicy STAGE III (*)
Wałek ssący od FS-ZE
Wałek wydechowy Corksport
Wtryski od FS-DET 320cc
Kompletny CAI z filtrem Fujita
Układ wydechowy przelotowy 2.0" na dwóch tłumikach i rezonatorze zamiast kata
Kolektor wydechowy 4-1 by EL-TEC
Obróbka głowicy STAGE III
Zaślepiony zawór EGR
Izolacja kolektora ssącego Outlaw Engineering (*)
Strojenie na ECU Master DET 2
Odciecie zaplonu przesuniete na 7500 rpm
Wsadziłem w ten silnik swego czasu koło 10kzł i jechało to jak seryjny KL w budzie Probe.
Ze 115KM na 151KM taką drogą ...
https://www.youtube.com/watch?v=vukVVXwoReQ
Tłoki od FS-ZE + 0.5mm
Obróbka głowicy STAGE III (*)
Wałek ssący od FS-ZE
Wałek wydechowy Corksport
Wtryski od FS-DET 320cc
Kompletny CAI z filtrem Fujita
Układ wydechowy przelotowy 2.0" na dwóch tłumikach i rezonatorze zamiast kata
Kolektor wydechowy 4-1 by EL-TEC
Obróbka głowicy STAGE III
Zaślepiony zawór EGR
Izolacja kolektora ssącego Outlaw Engineering (*)
Strojenie na ECU Master DET 2
Odciecie zaplonu przesuniete na 7500 rpm
Ostatnio zmieniony 2019-02-04 15:56 przez Lukas007, łącznie zmieniany 2 razy.