Bobek1
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Bobek1
Cześć wszystkim,
od września 2020 roku jestem szczęśliwym posiadaczem jedynki GT.
Historia z Probe zaczęła się z 10 lat temu, kiedy mój brat kupił jedynkę GT. Kilka lat u nas była, ale stan blacharski ( podłoga) był kiepski, więc samochód poszedł do żyda
Poszukiwania kolejnego zacząłem wiosną tego roku, ale rynek krajowy to istny dramat- brak ogłoszeń, a jak już coś się pojawiło to nie wzbudzało zaufania
Od maja obserwowałem regularnie europejskie portale i po dwóch miesiącach pojawiła się ciekawa jedynka GT od pierwszego właściciela.
Po dwóch miesiącach korespondencji mailowej i przesłaniu dodatkowych zdjęć, filmiku itd, wybrałem się na wycieczkę pod Frankfurt i dobiłem targu
Kilka szczegółów odnośnie Probe:
- Pierwszy właściciel;
- 73 tys km oryginalnego przebiegu;
- Stos faktur serwisowych, książka serwisowa, oryginalna instrukcja i przewodnik Probe;
- Oryginalny lakier czerwony niewypłowiały. Dwa tylne błotniki polakierowane ponownie w latach 90 w ASO Ford Niemcy z powodu obcierek parkingowych. Reszta oryginał.
- Bardzo zadbane wnętrze, całość wyposażenia działa;
- Podłoga ( brak głębokiej rdzy czy dziur. Jest kilka miejsc z powierzchownym nalotem, do ogarnięcia na wiosnę).
Wady:
- pierdzący wydech ( tłumiki są ładne, przepuszcza na łączeniu rury z tylną puszką);
- stare opony z ładnym bieżnikiem ( i tak zmienię na 17", więc te będą awaryjnie w garażu);
- nie trzymają teleskopy w tylnej klapie
- nie wysuwa się antena;
- radio nie jest fabryczne ( jak ktoś ma działające na zbyciu to chętnie kupię );
Plany:
1. Kompletowanie gratów przez zimę ( rozrząd, oleje, filtry, świece, kable, przejrzenie hamulców itp);
2. Jak się zrobi ciepło i wyciągnę Probe z garażu to wymiana części jak powyżej;
3. Późną wiosną pełna konserwacja auta ( podłoga, profile zamknięte itp);
4. Przed latem ceramika.
Plan na Probe jest taki, że ma pozostać blisko stanu fabrycznego. Jedynie zmiana wizualna to felgi. Zakupiłem 17" Dotz Daytona czarny środek z polerowanym rantem.
Pozdrawiam,
Bartek
Kilka zdjęć poniżej:
od września 2020 roku jestem szczęśliwym posiadaczem jedynki GT.
Historia z Probe zaczęła się z 10 lat temu, kiedy mój brat kupił jedynkę GT. Kilka lat u nas była, ale stan blacharski ( podłoga) był kiepski, więc samochód poszedł do żyda
Poszukiwania kolejnego zacząłem wiosną tego roku, ale rynek krajowy to istny dramat- brak ogłoszeń, a jak już coś się pojawiło to nie wzbudzało zaufania
Od maja obserwowałem regularnie europejskie portale i po dwóch miesiącach pojawiła się ciekawa jedynka GT od pierwszego właściciela.
Po dwóch miesiącach korespondencji mailowej i przesłaniu dodatkowych zdjęć, filmiku itd, wybrałem się na wycieczkę pod Frankfurt i dobiłem targu
Kilka szczegółów odnośnie Probe:
- Pierwszy właściciel;
- 73 tys km oryginalnego przebiegu;
- Stos faktur serwisowych, książka serwisowa, oryginalna instrukcja i przewodnik Probe;
- Oryginalny lakier czerwony niewypłowiały. Dwa tylne błotniki polakierowane ponownie w latach 90 w ASO Ford Niemcy z powodu obcierek parkingowych. Reszta oryginał.
- Bardzo zadbane wnętrze, całość wyposażenia działa;
- Podłoga ( brak głębokiej rdzy czy dziur. Jest kilka miejsc z powierzchownym nalotem, do ogarnięcia na wiosnę).
Wady:
- pierdzący wydech ( tłumiki są ładne, przepuszcza na łączeniu rury z tylną puszką);
- stare opony z ładnym bieżnikiem ( i tak zmienię na 17", więc te będą awaryjnie w garażu);
- nie trzymają teleskopy w tylnej klapie
- nie wysuwa się antena;
- radio nie jest fabryczne ( jak ktoś ma działające na zbyciu to chętnie kupię );
Plany:
1. Kompletowanie gratów przez zimę ( rozrząd, oleje, filtry, świece, kable, przejrzenie hamulców itp);
2. Jak się zrobi ciepło i wyciągnę Probe z garażu to wymiana części jak powyżej;
3. Późną wiosną pełna konserwacja auta ( podłoga, profile zamknięte itp);
4. Przed latem ceramika.
Plan na Probe jest taki, że ma pozostać blisko stanu fabrycznego. Jedynie zmiana wizualna to felgi. Zakupiłem 17" Dotz Daytona czarny środek z polerowanym rantem.
Pozdrawiam,
Bartek
Kilka zdjęć poniżej:
Ostatnio zmieniony 2021-02-03 22:21 przez bobek1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bobek1
Gratuluję tak pięknego egzemplarza. To już duża żadkość spotkać Probe I w takim stanie. Fajnie że chcesz go zostawić w oryginale. Chętnie będę zaglądał do Twojej galerii
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Bobek1
UUUAAAAA Petarda.
Nie sądziłem że pojawi się probas z przebiegiem mniejszym od mojego a tu proszę
Zarąbisty Gratulacje
Nie sądziłem że pojawi się probas z przebiegiem mniejszym od mojego a tu proszę
Zarąbisty Gratulacje
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Bobek1
Faktycznie wygląda jakby dopiero co wyjechał z salonu. Długie poszukiwania się opłaciły. Wrzuć kilka fotek z zewnątrz jak już wyjedziesz na wiosnę
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Bobek1
Śliczny, miło zobaczyć jedyneczkę w takim stanie
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Dzięki za miłe słowa. Trochę zabawy przede mną, ale lubię dłubać przy autach w wolnych chwilach. Co prawda ostatnio nie ma zbyt dużo wolnego czasu, ale postanowiłem, że przygotuję Probe porządnie do lata, żeby się nacieszyć trochę jazdą.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Znalazłem trochę wolnego czasu więc zabrałem się za mały serwis
Przez zimę skompletowane z 6 kartonów części.
Wymienione:
- olej, filtr oleju;
- filtr powietrza, paliwa;
- świece, kable, kopułka i palec;
Probe czeka na wymianę rozrządu z pompą wody.
W kolejnych dniach przejrzenie hamulców ( zestawy naprawcze plus piaskowanie i malowanie zacisków)
Załączam zdjęcia podłogi- czy naloty na podłużnicach Waszym zdaniem kwalifikują się do czyszczenia mechanicznego i zabezpieczania tego jakimiś środkami?
Dodam, że jest na nich jeszcze ta fabryczna warstwa gumowa.
Kolejna kwestia- nie działają mi obrysówki pomarańczowe z przodu. Żarówki są ok, bezpiecznik tail 15 również. Gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny?
Pozdro,
Bartek
Przez zimę skompletowane z 6 kartonów części.
Wymienione:
- olej, filtr oleju;
- filtr powietrza, paliwa;
- świece, kable, kopułka i palec;
Probe czeka na wymianę rozrządu z pompą wody.
W kolejnych dniach przejrzenie hamulców ( zestawy naprawcze plus piaskowanie i malowanie zacisków)
Załączam zdjęcia podłogi- czy naloty na podłużnicach Waszym zdaniem kwalifikują się do czyszczenia mechanicznego i zabezpieczania tego jakimiś środkami?
Dodam, że jest na nich jeszcze ta fabryczna warstwa gumowa.
Kolejna kwestia- nie działają mi obrysówki pomarańczowe z przodu. Żarówki są ok, bezpiecznik tail 15 również. Gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny?
Pozdro,
Bartek
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Ostatnio zmieniony 2021-05-03 00:24 przez bobek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bobek1
Ślicznie wygląda, a jeżeli chodzi obrysówki zobacz próbówką czy zasilanie dochodzi do wtyczek.
- marek08
- Posty: 341
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Bobek1
O kurcze, podloga jak nowa
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Bobek1
Podłoga super ale to co widać to czyść i konserwuj koniecznie. Szkoda żeby taki egzemplarz rdzewiał.
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Bobek1
Nie wiedziałem, że istnieją jedynki z tak zdrową podłogą na twoim miejscu zainwestowałbym w porządne oczyszczenie i zakonserwowanie podwozia, ale widzę, że masz to w planach
Ostatnio zmieniony 2021-05-03 23:29 przez karakan, łącznie zmieniany 1 raz.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Dzięki, przyznam, że sam byłem w szoku jak wdrapalem się pod auto przed zakupem
W planach miałem piaskowanie+ zabezpieczenie w Mike Sanders w Warszawie jeszcze w tym roku, mam nadzieję, ze czasu starczy i uda sie logistycznie przewieźć Proba do Wawy z Gdyni
Muszę tylko dograć temat czy będzie piaskowane punktowo czy po całości, bo nie chciałbym piaskowania tam, gdzie nie ma takiej potrzeby.
Pozdro,
Bartek
W planach miałem piaskowanie+ zabezpieczenie w Mike Sanders w Warszawie jeszcze w tym roku, mam nadzieję, ze czasu starczy i uda sie logistycznie przewieźć Proba do Wawy z Gdyni
Muszę tylko dograć temat czy będzie piaskowane punktowo czy po całości, bo nie chciałbym piaskowania tam, gdzie nie ma takiej potrzeby.
Pozdro,
Bartek
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Bobek1
A orientowałeś się już jaki to koszt u nich?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Piaskowanie podłogi ( bez demontowania i piaskowania podwozia, przewodów itp) + odrdzewianie pozostałości chemią + malowanie lakierem poliuretanowym to koszt 1600-1800 zł.
Zabezpieczenie całego auta- podłoga, profile zamknięte, drzwi, maska, klapa itp- koszt ok. 1500 zł.
Zabezpieczenie całego auta- podłoga, profile zamknięte, drzwi, maska, klapa itp- koszt ok. 1500 zł.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bobek1
Jest pełno firm które oferują ta konserwację, ale radzę Ci uważać, bo widziałem kultum samochodów po takich fachowcach, i koszt tego sięgał nawet 3k, a robota odwalona na sztukę. Więc warto oddać na taką robotę firmie która zajmuje się odrestaurowywaniem, a nie konserwacja
- bobek1
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-28 22:49
- Samochód: Czerwona Jedynka GT 1991
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Bobek1
Spokojnie Romas, nie jest to fachowiec z bitexem na drugie imię ten specyfik to jest jakaś mieszanina wosków ze zużytymi olejami. Zbiera dobre opinie. Poza tym caly proces trwa ok 2 tygodni a nie 4-5 godzin, więc to też o czymś powinno świadczyć. Zobaczymy.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Bobek1
Tak jak przedmówcy napisali. Jeżeli chcesz żeby to auto przeżyło długie lata to koniecznie zrób to jak najlepiej, szukaj najlepszych fachowców.
Podłoga w Probe I to Pięta Achillesa. Jeżeli zrobi Ci to ktoś źle - w krótkim czasie będziesz musiał powrócić do tematu.
Po 15 latach widziałem już naprawdę dużo jeśli chodzi o konserwację. Przeważnie trafiałem na pseudofachowców którzy obiecywali cuda a potem co chwila spawanie podłogi, podłużnic, nadkoli itd.
Moim zdaniem w Probe I - jest to najważniejsza czynność, żeby móc cieszyć się jeszcze wiele lat samochodem.
Warunek - musi to być zrobione naprawdę profesjonalnie.
Taki egzemplarz jak Twój zasługuje na coś najlepszego.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Podłoga w Probe I to Pięta Achillesa. Jeżeli zrobi Ci to ktoś źle - w krótkim czasie będziesz musiał powrócić do tematu.
Po 15 latach widziałem już naprawdę dużo jeśli chodzi o konserwację. Przeważnie trafiałem na pseudofachowców którzy obiecywali cuda a potem co chwila spawanie podłogi, podłużnic, nadkoli itd.
Moim zdaniem w Probe I - jest to najważniejsza czynność, żeby móc cieszyć się jeszcze wiele lat samochodem.
Warunek - musi to być zrobione naprawdę profesjonalnie.
Taki egzemplarz jak Twój zasługuje na coś najlepszego.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)