Strona 1 z 1

Czym przeczyścić dolot i przeływomierz powietrza.

: 2004-09-17 11:53
autor: Jerry
Witam,

pytanie jak w temacie, szukałem w opcji "szukaj", jest sporo na ten temat ale nie mam zielonego pojęcia czym wyczyścić dolot, a czym przepływomierz. Czy są jakieś środki?. Czy wystarczy "woda, mydło i szczotka"

pozdrowienia
Jerry

: 2004-09-17 14:29
autor: Gość
co do przepływomierza to z tego co wiem, to jest to stosunkowo
precyzyjne urządzenie więc nie polecam napierania szczotką.
A dlaczego masz przepływomierz usyfiony. Jest on za filtrem więc
powinien być czyściutki jeśli przez przepływomierz Ci syfy lecą
to do silnika pewnie też.

: 2004-09-17 14:41
autor: strober
Przepływomierz i szczotka to chyba złe połączenie :!: :lol:

: 2004-09-17 14:44
autor: Jerry
Nie wiem czy jest usyfiony, zaczęło się "falowanie obrotów", z postów wyczytałem, że polecacie przeczyścić cały układ dolotu powietrza do silnika, no i chciałem się za to zabrać. Niedawno wymieniałem filtr powietrza, jest świeży. Nie wykluczam szajsowatego paliwa, chociaż w jeżdżę na gaz i falowanie pojawia się w zasadzie tylko na gazie. Chciałbym wykluczyć ewentualne nieczystości w układzie dolotu, bo to najprostsze chyba.Chłopaki piszą też o kablach WN, solenoidach itd.
Rozumiem, żeby się samemu w to nie bawić jak się nie ma pełnej wiedzy o silniku.

Jerry

: 2004-09-17 15:22
autor: Gość
Jerry pisze:Nie wiem czy jest usyfiony, zaczęło się "falowanie obrotów", z postów wyczytałem, że polecacie przeczyścić cały układ dolotu powietrza do silnika, no i chciałem się za to zabrać. Niedawno wymieniałem filtr powietrza, jest świeży. Nie wykluczam szajsowatego paliwa, chociaż w jeżdżę na gaz i falowanie pojawia się w zasadzie tylko na gazie. Chciałbym wykluczyć ewentualne nieczystości w układzie dolotu, bo to najprostsze chyba.Chłopaki piszą też o kablach WN, solenoidach itd.
Rozumiem, żeby się samemu w to nie bawić jak się nie ma pełnej wiedzy o silniku.
Jak filtr był wymieniany to luz. Ja bym dolotu w to nie mieszał no chyba że są tam jakieś polne kaminie :D to trza kominiaża wezwać :twisted: .

Najlepszym lekarstwem dla Twojego probka będzie demontaż gazu zobaczysz jak odetchnie pełną pierwsia :twisted:

: 2004-09-17 16:45
autor: strober
Z przepływomierzem jest sprawa związana! Świeci się CHECK ENGINE?

: 2004-09-18 23:04
autor: Gość
Po pierwsze to jaki masz silnik, bo w 2.0 był "goracy drut" a w 2,5 "pływające jajo". Gorącego druta nie radze dotykać szczota. A jajo mozna kupić taki środek w spraju do takich syfów, no bo chyba masz syf od oleju? I szmatka. No chyba ze jezdzisz bez filtra powietrza :D

: 2004-10-20 11:25
autor: Jerry
Wszystkim dziękuję za porady, przepływomierz to "pływające jajo", silnik 2,5l V6. Długo nie odzywałem się, teraz wiem co było przyczyną falujących obrotów, główną przyczyną. Opiszę w dziale LPG, nie będę mieszał tematów.

Jerry

przeplywomierz

: 2005-03-22 00:00
autor: jagger
jak wyczyscic dobrze przeolywomierz w v6??

: 2005-03-22 11:37
autor: max
Ja bym z tym czyszczeniem uważał, generalnie sie go chyba nie czyści trzeba uważać bo można go uszkodzić. A skąd pomysł czyszczenia przepływomierz daje jakieś błędne odczyty lub tym podobne

: 2005-03-22 19:28
autor: jagger
....hmmm wyczytalem gdzies na forum ze brudny przeplywomierz moze byc przyczyna skakania obrotow, no i stad pytanie

: 2005-03-25 18:56
autor: KrzychuSiem
Witam !
W moim autku miałem falujące obroty, wyczytałem na forum , że przyczyną tego może być właśnie zabrudzony przepływomierz , wziąłem wykręciłem , przedmuchałem sprężonym powietrzem , trochę poczyściłem szmatką i obroty powróciły do normy. Nie wiem czy w ten sposób go uleczyłem ale ( może to tylko subiektywne odczucie ) po tym "czyszczeniu " autko tak jakby lepiej się bujało.Więc może warto od czasu do czasu zajrzeć w to miejsce naszego silnika i odgarnąć z tamtąd pajęczynę jakowąś ? :lol:

: 2005-03-26 01:40
autor: jagger
wlasnie i oto mi chodzilo,ja tez przeczyszcze te jajko i zobaczymy co wtedy

: 2005-03-27 16:41
autor: Basf_Wrocław
może też nie być uszczelki przepływomierza. Powoduje to dostawanie się "na lewo" powietrza i powoduje spadek mocy i "falujące obroty".