Strona 2 z 3

: 2004-09-22 19:54
autor: tomek1979
podejrzewam ze GREYG-owi chodzilo o pedal hamulca :) , a jesli bedziesz zamienial sterowanie na stare to musisz je dokrecic wlasciwa
sila ( klucz dynamometryczny) inaczej moze sie zawieszac jakis zawor
niestety nie znam wielkosci sil do tego modelu skrzyni :(
moze GREYG tobie pomoze :wink:

: 2004-09-23 08:24
autor: Gość
sterownik - 11-15 N-m
pokrywe - 8-11 N-m (trzeba tu uwazac, bo urwanie gwintow = wycieki)

: 2004-09-23 11:28
autor: Maciucha
Skrzynka dosc długo chodziła, kiedy samochód był na podnośniku bez obciążenia. Poziom oleju jest w porządku. Fakt, że wlewałem przez bagnet. Jeździłem na niej przez trzy dni i nie było problemu, dopiero po jeździe kumpla został mi jeden bieg. Nie pozostało mi nic innego jak dorwać się do sterownika.

: 2004-09-29 23:00
autor: tomek1979
i jak tam juz po problemie :?: :)

: 2004-09-30 09:10
autor: Maciucha
Na razie nie mam czasu jej robić. Pewnie w Sobotę dopiero zacznę.
Mam nadzieję, że się uda bo autko kusi....

Automat. skrzynia problem

: 2007-08-10 23:43
autor: doogi
2.2 GL 90r. mam dośc dziwny problem ze skrzynią automatyczną a tzn lawarkiem, jakby nie współgrał, postaram sie jak najlepiej opisac to co sie dzieje:
Jechałem a gdy sie zatrzymałem juz nie odjechałem :), problem jest taki jakby lewarek biegów nie współgral nie wrzuca wogołe biegów tak jakby był na sprzęgle cały czas gdy na lewarku wrzuce biegi np do przodu czy do tyłu gdy go popchne jest na luzie, może ktos mial podobny problem?

Re: Automat. skrzynia problem

: 2007-08-11 08:24
autor: Maciucha
Jeśli nie ma żadnej reakcji, to najprawdopodobniej ścięło u Ciebie wielowypust wałka napędzającego pompę oleju. I to wg mnie na 99% jest przyczyną.

: 2008-08-27 22:13
autor: dudus
Witam
wygonili mnie z nowego tematu i kazali doczepiac pytania tam gdzie jest cos na rzeczy :)
wytlumaczenie co gdzie i jak jest tutaj
problem jest nastepujacy
wbijam d/0 puszczam hamulec naciskam pedal gazu i ruszamy (spokojnie), skrzynia przelacza sie na 2 bieg plynnie, delikatnie i bez szarpniec dochodzimy z obrotami do okolo 2,5-3 tys i... wysprzegla i nie lapie 3 biegu wiec obroty wskauja na 5 tys i wyjemy jak cholera, nawet gdy przytrzymam go tak chwile to nie przerzuci, dopiero jak delikatnie popuszcze gazu i nacisne jeszcze raz to 3 bieg zatrybi. dalej na 4 wchodzi bajecznie i redukuje tez miód
calego tego zajscia nie ma gdy mu przydusze to zmienia biegi miodzikowo
ale problem pojawia sie na spokojnej jezdzie. i teraz moje pytanko - gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni biegow i czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju

Nie wiem co robic
Pozdrawiam
dudus

: 2008-08-28 15:41
autor: Xp
sory ze smiece ale chyba nie bylo probkow 2.2GT automat...?mam racje?chyba ze od Maciuchy kupiles..

: 2008-08-28 16:33
autor: I_Mat
dudus pisze:czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju
Pamiętaj, ze w przypadku skrzyni automatycznej zaleca sie wymianę oleju co 60tys km (więc raczej samo uzupełnienie to nie wszystko)

: 2008-08-28 17:39
autor: dudus
a gdzie znajde opis krok po kroku takowej wymiany :) i jaki olej zakupic??
pozdrawiam
d

: 2008-08-30 14:54
autor: oszolom
te Xp jak probe 2.2GT nie miały automatu ...mój probek jest żywym dowodem na to bo mam a wiesz jak to jezdzi panie troche oszalale... :twisted: :twisted:

: 2008-08-31 09:23
autor: wingerman
Sama wymiana oleju nic Ci nie da. Jesli masz za niski poziom to poprostu uzupelnij stan, pamietaj o dwoch znacznikach na bagnecie do mierzenia na zimnym i rozgrzanym silniku. Silnik oczywiscie uruchomiony i na neutralu (badz chyba tez na P - parking) Jesli po dolewce bedzie to samo, to przynajmniej tarczki i moze tez przekladki do wymiany ze o grubszych rzeczach nie wspomne (ale nikt tego Ci nie powie dokad nie rozlozy skrzyni), jesli sie poprawi to bankowo wymien sobie tarczki bo juz dostaly popalic i niedugo poleca na amen.

Tak wiec musisz sie modlic by dolewka wystarczyla.
Bagnet do kierzenia poziomu oleju masz po stronie kierowcy przy podszybiu pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica.


PS. Wychodzily Probe GT w automacie.

: 2008-09-01 17:01
autor: dudus
bagnet znalazlem - dzieki ;)
oleju to tak jakby nie bylo :)
cos tam jest, ale dopiero bagnet sie "brudzi" jak silnik stoi
teraz pytanko o olej - jaki??
i 2 jezeli nie przez bagnet to ktoredy wlewac??

pozdrawiam
dudus

: 2008-09-01 17:30
autor: Lisiu
Olej spełniający specyfikację Dextron II, czyli np. Hipol ATF2D

: 2008-09-01 20:47
autor: dudus
a gdzie jest wlew ??
:)

: 2008-09-01 22:27
autor: Lisiu
Chyba w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz jego poziom :P
Czyli lejesz przez bagnet

: 2008-09-02 07:40
autor: wingerman
Wyłącznie przez bagnet.
jak zrobisz dolewke to odszukaj tez wyciek.
Pamietaj ze musisz wiele razy wkladac i wyjmowac bagnet (bez podtekstow:) ) poniewaz bedziesz zbieral nim olej po dolewce ze scianek rurki, dlatego dobrze jest to robic na rozgrzanym silniku i skrzyni (czyli pojezdzic wczesniej troche) bo wtedy znacznie szybciej dojdziesz do tego ile naprawde juz dolales.

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-14 23:55
autor: dudus
Podepne sie pod temat
Kupilem juz proba z nesprawna skrzynia - cuś nie chcial wchodzic 3 bieg ale popuszczalo sie gaz i dodawalo i zaskakiwalo
to bylo kiedys :(
teraz mam tylko 1,2 i R (tylko lub az)
ale o wiele przyjemniej by sie jezdzilo gdyby byly wszystkie biegi
a teraz na powaznie
czy rozebranie i wymiana tarczek oraz przeglad (przeczyszczenie i sprawdzenie "reszty" elementow jak np tasma hamulcowa) pozostalych elementow jest bardzo skomplikowany?
mam ksiazke chilton's do probe 1gen i tam jest pieknie opisana i rozrysowana skrzynia manualna a o automacie jest tyle co kot naplakal
miedzy Bogiem a prawda to i tak juz sie rozgladam za sprawna skrzynia - ale moze akurat daloby sie zrobic
doswiadczenie mam tylko ze skrzyniami od poczciwych poldziszonów - wiem wiem nie ma co porownywac
no ale pytanie pozostawiam otwarte

pozdrawiam

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-16 16:30
autor: Maciucha
Bardzo proste, wymiana tarczek oczyszczenie skrzynki to około 1-2godzinki roboty. Jeśli chcesz czyścić sterownik dorzuć ze dwie kolejne. Aby dostać się do środka wystarczy ściągnąć pompę oleju.

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-22 16:33
autor: oszolom
Maciucha ile?????? dwie godziny to bardzo ciekawe...może mi to zrobisz w tyle???????Fenomen

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-22 18:37
autor: Maciucha
Jeśli tylko masz spalone tarczki, ew. do wymianu o-ring uszczelniający kosz bezpośredniego przełożenia to zapraszam do mnie. Jak się sprężę to i po godzinie wyjedziesz :mrgreen: .

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-27 17:19
autor: Eli
To i ja jestem zainteresowany bardzo ( slizgajaca sie trojka). A jak sie ksztaltuja koszta czesci ? :wink:

Re: Mam problem z automatem

: 2009-04-29 22:35
autor: Maciucha
Komplet tarczek, jakieś dwa lata temu kosztował 150zł. Teraz pewnie, ze dwie stówki. Nowy olej ok. 150zł.

Re: Mam problem z automatem

: 2009-05-04 01:01
autor: dudus
No to stało sie :)
wygrzebalem skrzynke
zajelo mi to solo w pierwszym dniu 8 godzin i w drugim 3
nie wiem czy az tak bardzo ciezko wyjac juz rozpieta skrzynke czy tylko ta moja dawala tak po d.. - mam nadzieje ze powrot na miejsce bedzie lzejszy.. no ale do rzeczy
pytanie czy ktos na forum podjąłby sie naprawy tejze slicznotki ( objawy w postach powyzej) czy jestem skazany na siebie?
dostarcze ja na miejsce tylko zeby ktos chcial sie zajac tematem
jezeli zas nie ma takiej mozliwosci to bardzo prosze o pomoc w naprawie tutaj na lamach tegoz forum
co w pierwszej kolejnosci rozebrac i jak sprawdzac poszczegolne podzespoly
super by bylo gdyby ktos rzucil mi telefon kom do siebie na pw
rozbiorka i remont bedzie archiwizowany aparatem wiec bedzie to lekcja dla potomnych :)

pozdrawiam
zakochany w probasie