Strona 1 z 3

Mam problem z automatem

: 2004-09-17 21:54
autor: Maciucha
Witam, nie znalałem w poprzednich postach, więc się spytam....
Kupiłem niedawno Probe 2.2 GL '90 w automacie i wszystko byłoby cacy gdyby nie to, że skrzynia pracuje "nieco" dziwnie. Do prędkości ok. 50km/h wszystko wydaje się być w porządku ale później zaczynają się problemy. Skrzynia nie przełącza się na wyzszy bieg lub czasami zachowuje sie tak jakby była na "luzie" tzn obroty rosną a probek zwalnia :( Może ktoś będzie wiedział czy wystarczy jakiś prosty zabieg, czy czeka mnie wymiana skrzyni. Na szczęście mam drugą :)

: 2004-09-18 08:26
autor: Gość
Uszkodzona skrzynia - poslizg na sprzegle. Jakby Cie interesowalo, mam cala skrzynie od 2.2 GT, ale nie mam 100% pewnosci czy podpasuje do GL.

: 2004-09-18 08:40
autor: Maciucha
GREYG pisze:Uszkodzona skrzynia - poslizg na sprzegle. Jakby Cie interesowalo, mam cala skrzynie od 2.2 GT, ale nie mam 100% pewnosci czy podpasuje do GL.
A ile byś za nią chciał? Na razie pytam z ciekawości bo zakładam dzisiaj inną. Ale licho nie śpi i też może będzie zepsuta.

: 2004-09-18 08:41
autor: Gość
2 tys., 3 mies. gwarancji

: 2004-09-18 11:38
autor: tomek1979
jak chcesz moge wymienic tarcze ( jak by co dysponuje zapasem czesci )lepiej jezdzic z nowymi tarczkami niż na nie pewnej uzywanej , oczywiscie nie dotyczy to skrzyni od GREYG-a :)

: 2004-09-18 11:55
autor: Gość
Z ciekawosci Koyot zapytam ile i gdzie placiles za tarczki?

Z tarczami to masz racje, ale jak pojedzie do byle jakiego warsztatu to go ogola do zera z kasy, a ASB moze dalej do d... chodzic. :D

Zreszta jak dluzej tak jezdzi, to i inne ... dostaly wycisk. Roznie to bywa z automatami, ale ja teraz to wole rozebrac, sprawdzic, wyczyscic i miec pewnosc, ze pochodzi dlugo i bezproblemowo.

: 2004-09-18 12:38
autor: tomek1979
dostalem adres od ciebie :) jeszcze jak nie bylem zarej. w klubie zamawialem w Warszawie (nie pamietam teraz nazwy ) a w skrzyni Maciucha jesli bieg juz nie zalancza to raczej na pewno do wymiany beda i taeczki i tarcze metalowe miedzy nimi no i moze miec wypalone uszczelniacze w silowniku , wiecej nie powinno sie nic stac
(oczewiscie jesli skrzynia nie pracowala zbyt długo z zajeżdżonymi tarczkami)

: 2004-09-18 12:45
autor: Gość
KOYOT pisze:wiecej nie powinno sie nic stac
(oczewiscie jesli skrzynia nie pracowala zbyt długo z zajeżdżonymi tarczkami)
No wlasnie - ile ona jezdzila w takim stanie :D Ja mialem przypadek, ze gosciu po 20km od pierwszego objawu mial masakre w skrzyni.

Domyslilem sie, ze to Ty, ale mi chodzilo ile wtedy zaplaciles. Dawno nie sprawdzalem ile w Samko detal kosztuje.

: 2004-09-18 13:30
autor: tomek1979
sorki 19zl szt. cena calkiem znosna

: 2004-09-18 14:02
autor: Maciucha
Przejechałem z 500km. Dzisiaj wrzucam drugą, właśnie kończę pracę i lecę na warsztat. A starą z ciekawości na pewno rozbiorę i powiem co było. O ile to rozpoznam :)

: 2004-09-18 14:03
autor: Maciucha
Przejechałem z 500km. Dzisiaj wrzucam drugą, właśnie kończę pracę i lecę na warsztat. A starą z ciekawości na pewno rozbiorę i powiem co było. O ile to rozpoznam :)

: 2004-09-18 15:20
autor: tomek1979
Mam pytanie do GREYG-a co moze byc przyczyna braku powrotu z 4-tego biegu na niższy , wszystkie biegi sa ok jedynie gdy zalaczy czwarty i zaczynam zwalniac aż do calkowitego zatrzymania auta , zaczyna szarpac trace calkowicie naped do przodu , wlacze na wsteczny szarpnie i wszystko wraca do normy (wykluczam sterowanie i zacinanie sie zaworów w nim (zamienialem na sterowanie z dzialajacej prawidlowo skrzyni ) a tarczki sa nowe . Niestety nie dotyczy to skrzyni od Probe a od Peugeota 605 typ skrzyni ZF 4HP18 Jesli masz jakis pomysl to bede wdzieczny za udzielenie obojetnie jakiej wskazówki

: 2004-09-18 18:16
autor: Gość
Ciekawy przypadek...

Sprawdzil bym na poczatek dokladnie separator zalaczajacy oraz pozostale separatory od O/D. Ciesnien tez bym sie nie czepial, bo w koncu bieg zalacza i jedzie.

: 2004-09-18 19:11
autor: tomek1979
niestety nie znam nazw (profesionalnych)i nie wiem czy separator zalaczjacy to to samo co separator pomiedzy tarczkami sprzedlowymi
nie wiem w ktorym miejscu go szuksc , znajac nazwe nie znajac wygladu albo na odwrot :oops: :) czy moglbys mnie jakos naprowadzic :1111_worthy: bo mam dosyc tej usterki

: 2004-09-18 19:35
autor: Gość
hehe, spoko

Zalaczajacy to najblizszy do nastepnego biegu. Nie mam rysunkow, bo czasami sa tam male roznice w poszczegolnych skrzyniach.

Jesli nie odpuszcza 4, to beda zawsze dzialy sie jaja, bo to jest nadbieg (przelozenie 3:2) i silnik tego nie daje rady pociagnac. Sprawdzilbym na poczatek jeszcze raz kosz i separatory. Jest tarczki byly niedawno wymienione, to sprawdzilbym stopien ich zuzycia - roznice na biegach.

Nie mam materialow n.t. tej skrzyni, bo bym Ci na rysunkach pokazal gdzie szukac.

: 2004-09-18 19:58
autor: tomek1979
wielkie dzieki za podpowiedzi (przydaly sie bardzo ) skrzynie mialem zozebrana i odrazu moglen sprawdzic to co opisales , wiec okazalo sie ze :oops: zamontowalem o jeden separator za malo, moje niedopatrzenie poniewaz zazwyczaj jest tak , tarczka i separator na przemian lecz w tym przypadku przy pierscieniu zabezpieczajacm sa dwa separatory przy sobie (zmniejszaja wysokosc na jaka musi wysunac sie silownik aby zalapaly sprzegielka )no i jeden mi zostal w zapasie :) zapomnialem go zamontowac jeszcze raz dziiieekkii !!!

: 2004-09-18 20:07
autor: Gość
Spoko, wazne ze sie sprawa wyjasnila. Ja robie przewaznie tylko 4EAT (GF4A), ale od ostaniego niedopatrzenia zrobilem sobie sciage. :D

Daj znac na GG, PW lub mail to dam Ci troche materialow do ASB.

: 2004-09-20 09:08
autor: Maciucha
A moja skrzynka już śmiga :D :) :D :) :D :)

: 2004-09-22 10:40
autor: Maciucha
No i..... stało się, skrzynia po jeździe kolegi jeździ tylko na pierwszym biegu, Wcześniej było cacy. Facet prezejechał ze 2 km tylko dość konkretnie cisnął na D w kółeczku. Olej był świeży i nie wygląda na przepalony. Znowu muszę szukać skrzyni? Co się mogło w niej uszkodzić? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

: 2004-09-22 11:55
autor: tomek1979
a moze jednak bylo za malo oleju , czesto odpowietrznik sie zapycha i jak wlewasz na nowo olej to na miarce pokazuje ze jest ok , a jak wykrecisz calkowicie odpowietrznik to poziom jeszcze sporo opada , poza tym nie miales zadnej pewnosci w jakim stanie naprawde byla ta skrzynia.
Jesli nie zaciely sie zawory w sterowaniu to stawiam na tarczki lub uszczelniacz silownika w koszu sprzeglowym

: 2004-09-22 12:04
autor: tomek1979
a jeszcze jedno moze nasz funkcje man-szhift wlaczona :twisted: :)

: 2004-09-22 12:38
autor: flanker
Moze faktycznie masz za malo oleju? Sprawdz poziom! (tylko na włączonym silniku he he )

: 2004-09-22 14:25
autor: Maciucha
Man-Shift jest wylaczony, jakbym nie ustawil mam tylko jeden bieg, nawet na L + wsteczny

: 2004-09-22 15:04
autor: tomek1979
sprawdz wtyczke polaczona od sterowania (moze przy montazu nie wlasciwie zostala wpieta i ktorys z elekrorozaworow nie zalancza)

: 2004-09-22 19:08
autor: Gość
Wsadz sterownik ze starej skrzyni i bedziesz juz bogatszy o wiedze, czy nie tu tkwi problem, jak pisal Koyot.

Podstawa to odpowiednia procedura uruchamiania skrzyni, jesli wczesniej byla oprozniona w calosci z oleju. Polega to przede wszystkim na powolnym przelaczaniu dzwigni w skrajne pozycje przez okolo 5 minut, przy wcisnietym uruchomionym silniku i wcisnietym pedale sprzegla. Nastepnie odczekujemy okolo 5-10 minut, uzupelniamy olej i ponawiamy procedure. Dopiero po tym mozemy przystapic do testow podczas jazdy.

Jesli po zalaniu oleju odrazu pojedziesz, m.in. tarczki i elementy sterownika pracuja przez dluzsza chwile "na sucho" i moga zostac zatarte (stad propozycja zamiany sterownika).

Wazny jest tez sposob napelniania skrzyni olejem. Nie robi sie tego w tej skrzyni przez bagnet, a odpowiedni otwor na gorze skrzyni.