Dołożenie klimy w II gen
Re: Dołożenie klimy w II gen
Przetnij biały na panelu nawiewów, on steruje.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: Dołożenie klimy w II gen
No i to by sie zgadzalo jesli chodzi o te guziczki ktore odcinaja klime. Zrobie tak jak piszesz ale to na pewno juz nie teraz bo stoje obok auta i sie po prostu rozplywam taki gorac jest w Lodzi. ktos mi podpowiadal ze jeszcze przy takim zabiegu ma znaczenie nagrzewnica?
Taka sytuacja...
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Tak, jestem tego 10000000000000^n % pewien - sprawdzane empirycznieKocureq pisze:Krecio na pewno? A to nie jest tak, że ECU podbija obroty dopiero jak zapnie sprzęgło na sprężarce (którego nie będzie)?
Na pokrętle, w położeniu w którym włącza się sprężarka, są dołożone styki i kabeki właśnie po to, żeby od razu ECU wiedziało, że będzie zwiększony opór. W przypadku, w którym auto reagowałoby dopiero po tym, jak elekromagnes włączy sprężarkę auto by przygasło.
Zauważcie jak wygląda kwestia z zależnością oporów np. wspomagania i obrotami, w momencie kiedy to dopiero po wykryciu oporu ECU podbija obroty.
Kręcąc kierownicą na postoju obroty najpierw delikatnie spadają, a dopiero później są podbijane.
W probasie sprężarka klimy stawia taki opór, że bez wcześniejszej reakcji ECU silnik mógłby zgasnąć. Jako dowód - każdy przecież wie, ile podczas jazdy klima w probasie zabiera mocy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Fajnie, dowiedziałem się czegoś W takim razie wystarczy tych styków się pozbyć i będzie ok.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Tak, stąd Duracell słusznie mówi o odcięciu białego kabelka.Kocureq pisze:Fajnie, dowiedziałem się czegoś W takim razie wystarczy tych styków się pozbyć i będzie ok.
Ja miałem w poprzednim probasie wyłącznik klimy zrobiony przez poprzedniego właściciela, ale po chłopsku - po prostu odcinało zasilanie na sprężarkę. A i tak przekręcając przełącznik obroty podbijało.
Z tego, co pamiętam Mati kiedyś pisał jak wszystko ładnie porobić, właśnie z tymi białymi kabelkami i przełącznikiem do wyłączania klimy, aby po przekręceniu pokrętła nie podbijać obrotów.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Dołożenie klimy w II gen
Nie miałem nigdy w ręku panela z pokrętłami od wersji bez klimy żeby zobaczyć jak wyglądają wtyczki, ale czy to by przypadkiem nie załatwiło sprawy?
Taka sytuacja...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Krecik jak nie będzie czynnika to nie podbije obrotów, zaś jak będzie czynnik a tylko sprzęgło odpięte to podbije sprawdzałem to tez wielokrotnie no chyba ze w '97 jest inaczej. jak nie wierzysz podjedz do mnie i sobie sprawdzisz
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Jak nie będzie czynnika to nie podbije - ot jest prawda. i dalej jest tak jak mówisz - dlatego u mnie podbijało obroty. Czynnik był.
Ja Romas mówię o tamtym granatowym probasie, właśnie 94r.
Ja Romas mówię o tamtym granatowym probasie, właśnie 94r.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
podbijało bo był czynnik , a skoro kolega chce zdemontować klimę to bez żadnej kombinacji z panelem nawiewu będzie mu wszystko banglać jak powinno
Re: Dołożenie klimy w II gen
No to już prawie wszystko wiem - piszę prawie bo zawsze coś po drodze wychodzi. Jak wygląda sprawa spuszczenia czynnika jak wcześniej pytałem? Pytam bo być może ktoś ma z tym doświadczenie, a nie chciałbym się nawdychać tego.
Taka sytuacja...
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Dołożenie klimy w II gen
U mnie w serwisie Klimy facet czynnik odciągał, dał wydruk ile go było i przy nabijaniu nastepnym razem będzie taniej Od razu po spuszczeniu czynnika obroty sie nie zmieniały bez względu jakie położenie nawiewów wybrałem. W 2.0 I w V6 było tak samo.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
Jak masz ten zbiornik przy podszybiu, wystaje z niego króciec z zatyczka. Zdejmij właśnie ta plastikowa nakrętke i włóż tam długi, wąski śrubokręt. Tam jest kulka i jak ją wciśniesz to gaz zejdzie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Dołożenie klimy w II gen
Jedz gdzieś do serwisu klimatyzacji powinni ci go nawet za darmo odciągnąć, bo oni na tym zarobią jeszcze, a roboty na 5 minut.Luna pisze: a nie chciałbym się nawdychać tego.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
W przeciwieństwie do nowszego zamiennika, ten czynnik nie jest toksycznyLuna pisze: a nie chciałbym się nawdychać tego.
Możesz to zrobić tym sposobem co napisałem, bądź zagiętym jakimś kluczem - kwestia tylko taka, żeby twoja ręka czy inna część ciała nie była zbyt blisko wylotu. Rozprężający się gaz jest zimny i można sobie paluszki zmrozić
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dołożenie klimy w II gen
tak jak kolega napisał, pojedź do pierwszego lepszego zakładu gdzie mają maszyne do klimy i za darmo ci odciągną
Re: Dołożenie klimy w II gen
Tak też zrobię. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w temacie.
Taka sytuacja...