Strona 1 z 1

Pytanie o Power Mode

: 2003-03-31 08:59
autor: wingerman
Wytlumaczcie mi do czego sluzy przelacznik POWER w I generacji automatyczna skrzynia tuz obok drążka zmieny biegów.

: 2003-03-31 10:40
autor: wingerman
Co z wami??
Czemu nikt nic nie napisze??
Czyzbyscie nie wiedzieli o czym pisze??
A moze wiecie ale podobnie jak ja nie bardzo wiecie do czego to służy i jak działa?

: 2003-03-31 16:11
autor: Gość
Zobacz na www.performanceprobe.com tam jest wszystko dokladniutko opisane :)...

: 2003-04-02 13:54
autor: flanker
Power mode to tryb sportowy. Od 1990 roku jest on automatycznie zalaczany przy przelozeniu dzwigni na D (bez kółka) W starszych trzeba to robic recznie tzn. przelaczasz na D i wciskasz PowerMode

: 2003-04-02 15:45
autor: wingerman
Wielkie dzieki za informacje

Jak na moje wyczucie to i tak na power mode chodzi mi tak samo jak w zwyklym trybie. :(

Co prawde jak jade na tempomacie i przelacze na POWER to mi sam przyspiesza tak jakbym przycisna troche gazu.

Juz sam nie bardzo wiem czy to tak na prawde cos daje....

POWER MODE

: 2003-04-04 14:26
autor: Roman
Witajcie.
Muszę troszeczkę sprostowac kolegę FLANKERa;
Power Mode to tryb zmiany biegów korzystający z zakresu wyższych prędkości obrotowych silnika. Bez włączenia tego trybu biegi wyższe włączają się wcześniej. Przełącznik był montowany tylko w roku 1989. Samochody i użytkownicy aut po tym roku muszą zdać się na program sterujący skrzynią bez takiej możliwości zmiany ale przy pewnej wprawie można zastąpić go odpowiednim używaniem pedału gazu. Głębiej wciśniesz - później zmieni bieg.
POWER MODE nie ma nic wspólnego z programem jazdy przy zblokowanych biegach wyższych (tzw. D bez kółka - o którym piszecie).
Tryb D bez kółka to normalny tryb jazdy tyle, że automat nie włącza w nim najwyższego przełożenia.
To zresztą dotyczy wszystkich pozycji selektora (drążka). Im dźwignia przełączona niżej tym więcej wyższych biegów zostaje zablokowanych (nie będą włączane).
Natomiast OVER DRIVE (stąd symbol D w kółku) pozwala na wykorzystanie wspomnianego NADBIEGU.
Generalnie do jazdy miejskiej i z niewielkimi prędkościami raczej nie zaleca sie stosowania D w kółku.
Tryb POWER MODE działa w każdym z programów jazdy i jedynie zmienia (jak pisałem) punkt zmiany biegów (obroty) w górę.
Pozdrowienia
Roman

: 2003-04-08 10:04
autor: flanker
hmm.. Generalnie ja wyczytałem w instrukcji, że D bez kółka jest do jazdy dynamiczniejszej. Zmienia się program skrzyni i zarazem zuzycie paliwa. U mnie przynajmniej tak jest.

: 2003-04-08 10:12
autor: wingerman
No to panowie .....namieszaliscie mi w glowie.

A JAK JEST FAKTYCZNIE :?: :evil:

: 2003-12-11 11:38
autor: Gość
faktycznie jest tak jak napisal Roman

: 2003-12-11 11:50
autor: Artek
Anonymous pisze:faktycznie jest tak jak napisal Roman
Gościu skąd wykopałeś ten archaiczny temat :?: :lol:
Wingerman już pewnie o nim dawno zapomniał

: 2003-12-11 15:49
autor: wingerman
Faktycznie Artek....., masz racje, juz dawno o nim zapomnialem. :)