wciąga olej niemiłosiernie... :((

Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

wciąga olej niemiłosiernie... :((

Post autor: UkI »

Witam
Jakies 3 miesiace temu wymienialem olej w moim probku na Mobil 1 5w50. Do momentu kiedy sprawdzilem stan jakies 2 tyg. temu wszystko bylo ok. No i wlasnie sprawdzam a tu 1/2 stanu. No zrobilem na tym oleju jakies 4tys. km. Dolalem na full. Wczoraj pomyslalem ze sobie sprawdze ponownie, a tu co widze?? Przez 2 tyg. ubylo znowu 1/2. Dolalem pol literka wczoraj i dzisiaj rano patrze ze jakis 2 setek brakuje a zrobilem moze wczoraj 100km.
Ratujcie, co to moze byc?? Gdzie ten olej tak spierdziela??
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Sprawdź pod samochodem, może po prostu wycieka.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Mi po zakupie nie bral ani grama syntetyka... chyba takiego jak twój...
założyłem LPG.... i po 5000 km, to samo... wpierdala jak głupi.
Zmień na półsyntetyk, napewno chociaż troche pomoże + spr. wycieków.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

A jak jedziesz to nie zostawiasz maskownicy za sobą??
Gość

Post autor: Gość »

A nie robi Ci sie coś takiego z tyłu?

Obrazek
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Wlasnie najfajniejsze jest to ze nie mam zadnych wyciekow, przynajmniej nic nie zostaje na kostce pod domem i nie kopci mi wcale.
To jest wlasnie dziwne
Probe II 2,5 V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A płyn chłodzący jest ok?
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Raf pisze:A płyn chłodzący jest ok?
własnie... może juz tam olej sam pływa zamiast petrygo czy innego dziadostwa :wink:
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Heh, no to powiem wam ze nie pomyslalem o tym wczoraj.
Ale jakies 2 tyg. temu sprawdzalem i bylo 1/2 stanu.
Sprawdze dzisiaj..
A jak nie ma plynu to cio??
Probe II 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

UkI pisze: A jak nie ma plynu to cio??
płyn musi być ale jesli już to może być zasyfiony olejem - wtedy głowica do roboty ... :? :(
Gość

Post autor: Gość »

UkI chodzilo o to jak wyglada plyn chlodzacy.
Stad pytania o plyn chlodzacy, nie o to czy masz..ale czy jest z olejem czy nie.
Skoro nie dymi, i nie wycieka to przeciez nie paruje...
Zobacz jak wyglada plyn... a nie czy jest ;)


PS. Bienias mnie wyprzedzil skubany no......
Gość

Post autor: Gość »

Cooly pisze: PS. Bienias mnie wyprzedzil skubany no......
heh :twisted: :wink: :lol:
Gość

Post autor: Gość »

Konrad pisze:A nie robi Ci sie coś takiego z tyłu?

Obrazek
MiH'u czy to Twój tak ładnie oddycha?? :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Już nie. Teraz jestem zupełnie eko.... choć żeby domyć mój okopcony tyłeczek to jeszczedługo.....

A co do tego oleju: Pytanie podstawowe - czy kopci. Jedź na spaliny. Jeśli CO> 500 niedobrze jeśli CO>1000 bardzo niedobrze (na zdjęciu jst już tragedia - miałem wtedy ze 5000)

Prawdopodobnie zawiesił Ci się zawór - koniecznie szybko to zrób - bo wypali Ci gniazdo i.... głowica do wymiany. Jak sprawdzić? Pomiar ciśnienia na tłokach.
Pierścienie raczej nie - kopciłby mocno i musiałby być powód - przegrzanie silnika. Zakładam oczywiście że pilnujesz chłodzenia i sprawdzasz czy jest nie tylko w zbiorniczku ale też przy chłodnicy i na wyjściu z silnika.
(mnie np. nie zasysa ze zbiorniczka do układu. )
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Nic mi nie kopci.
Płyny jakby OK. ale główny przewod doprowadzajacy plyn do silnika jest jakis dziwnie miekki. Czy to normalne?
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

cChodzi Ci pewnie o przewód powrotny - ten który wychodzi nad kołami pasowymi i idzie do chłodnicy. Powinien być miękki.

Co do oleju to przypomniało mi się coś. Uszczelniacze wałków rozrządu. Zajżyj pod pokrywę paska rozrządu jeśli znajdziesz tam olej - makabra.

Jest jedna zasada. Nic w przyrodzie nie ginie. też i ten olej nie ginie. Znajdź żródło. Jedź na spaliny - może Ci się wydawać że nie kopci - a może byc inaczej.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Jerry »

Cześć,

sprawdź gniazda ze świecami, są głębokie i sporo oleju może się tam zmieścić.

Jerry
2.5L, V6 Rio Red
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

sprawdź gniazda ze świecami, są głębokie i sporo oleju może się tam zmieścić.
Juz raz mialem olej w gniazdach swiec i pierwsze co zrobilem to tam sprawdzilem, nie ma..
pozdr.
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

qrcze nik nic nie wiem moze to jaki Probik widmo :)))))
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

a jak jest tam olej to o czym to świadczy?tzn jeśli jest olej w gniazdach świec bo mnie to ciekawi?
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Padła uszczelka pod pokrywą zaworów.
Let The Galaxy Burn....
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”