glowica walki - moment
glowica walki - moment
pamieta ktos moment dokrecania glowicy i walkow rozrzadu
dzieki z gory
dzieki z gory
Mimo klucza dynanometrycznego przyda się dobra ręka, jak dokręcałem panewkę wałka rozrządu siłą 10 Nm to urwałem jedną śrubę. Dałem z ciekawości klucz do sprawdzenia znajomemu. W rzeczywistości kręcił na 13Nm ale i tak powinna wytrzymać. Bardzo trudno podebrać taką śrubę. Obecnie mam 8.8 ale do fabrycznej twardości wiele brakuje.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
nic nie ustawiasz,samo sie ustawi / wskoczy miedzy zęby (zęby sa pod pewnym katem dlatego wszystko pasuje i zgrywa sie ze sobą)- ten "dodatkowy tryb" na wałku biernym to " niwelator tarcia/hałasu " i celowo ma jeden ząb więcej w stosunku do wałka czynnego (w każdym położeniu ząb "niwelatora" wyjdzie ci pośrodku zębów wałka ),natomiast zębatki wałków mają po tyle samo zębów.
jeśli wymieniałeś sprężyne /podkładke oraz nakrętkę na tym wałku (jeśli nie ,to warto to zrobić ) bądź tylko demontowałes wałek to pamietaj aby wałki złozyć do siebie znakami oraz odpowiednio skręcać na mostkach z cholernym i ostroznym wyczuciem,ponieważ są tragicznie kruche oraz o odpowiednim momencie siły dokręcania.
Pzdr. & c ya..
jeśli wymieniałeś sprężyne /podkładke oraz nakrętkę na tym wałku (jeśli nie ,to warto to zrobić ) bądź tylko demontowałes wałek to pamietaj aby wałki złozyć do siebie znakami oraz odpowiednio skręcać na mostkach z cholernym i ostroznym wyczuciem,ponieważ są tragicznie kruche oraz o odpowiednim momencie siły dokręcania.
Pzdr. & c ya..
Witam,
Wielkie dzięki za komentarz. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć. Znaki na zębatkach oczywiście ustawiłem (na jednej jest na zębie, na drugiej- pomiędzy zębami), mostki o których mówisz, dokręcałem zgodnie ze schematem i oczywiście kluczem dynamometrycznym, momentem jak powyżej.
A sprężynki niestety nie wymieniłem- nawet nie rozkręcałem tego elementu, na schemacie nie dopatrzyłem się, że coś takiego tam jest...
Pzdr!P.
Wielkie dzięki za komentarz. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć. Znaki na zębatkach oczywiście ustawiłem (na jednej jest na zębie, na drugiej- pomiędzy zębami), mostki o których mówisz, dokręcałem zgodnie ze schematem i oczywiście kluczem dynamometrycznym, momentem jak powyżej.
A sprężynki niestety nie wymieniłem- nawet nie rozkręcałem tego elementu, na schemacie nie dopatrzyłem się, że coś takiego tam jest...
Pzdr!P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Jeśli chodzi o "sprężynkę" to jest dokładnie to co na zdjęciach czyli ta duża podkładka sprężysta i nakrętka z wałka biernego - ona własnie ma za pomocą dodatkowej zębatki samonastawnej zadanie eliminować czy też niwelowac hałas wynikający z pracy zazebiających sie wałków rozrządu.
Jest zrobiona z odpowiedniego materiału o dużej sprężystosći lecz wiadomo ,wskutek swojego wyeksploatowania traci swe właściwości i nie dociska/reguluje z odpowiednia siła dodatkowej zębatki (tak jak inne rzeczy) i często jest to żródłem hałasu wydobywajacego się z okolicy rozrządu - czasem mylnie interpretowanego z hałasem jaki powodują hla (popychacze hydrauliczne).
Nie zawsze sa zużyte itd. ale jeśli mamy rozgrzebaną "górę silnika ",to m ożna przyokazyjnie wymienić i mieć święty spokój (a i może świeta ciszę ).
Dla tych co kiedys będa chcieli wymieniać : nalezy wymieniac tylko i wyłącznie podkładkę sprężystą wraz z nakretką ją mocującą
Pzdr. & c ya..
Jest zrobiona z odpowiedniego materiału o dużej sprężystosći lecz wiadomo ,wskutek swojego wyeksploatowania traci swe właściwości i nie dociska/reguluje z odpowiednia siła dodatkowej zębatki (tak jak inne rzeczy) i często jest to żródłem hałasu wydobywajacego się z okolicy rozrządu - czasem mylnie interpretowanego z hałasem jaki powodują hla (popychacze hydrauliczne).
Nie zawsze sa zużyte itd. ale jeśli mamy rozgrzebaną "górę silnika ",to m ożna przyokazyjnie wymienić i mieć święty spokój (a i może świeta ciszę ).
Dla tych co kiedys będa chcieli wymieniać : nalezy wymieniac tylko i wyłącznie podkładkę sprężystą wraz z nakretką ją mocującą
Pzdr. & c ya..
chajs pisze:A jak to nazwac jak pojde do sklepu ?? Moze ma ktos jakis kod fabryczny tego zeby podac sprzedawcy??
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 789#1977892Ya pisze:hasło "sprężyna wałka "
Sprężyna wałka rozrządu silnik KL
KLY112417A
Nakrętka
KL0112412A
To są nr sprężyny i nakrętki
Pzdr. & c ya..
Pzdr. & c ya..
Re: glowica walki - moment
Proszę o pomoc.
Jaki jest schemat (kolejność) dokręcania łożysk ślizgowych wałków rozrządu w naszych V6
Jaki jest schemat (kolejność) dokręcania łożysk ślizgowych wałków rozrządu w naszych V6
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: glowica walki - moment
Dokręcać w 5 równych krokach, ostatni momentem 11-14 Nm.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: glowica walki - moment
Dzięki wielkie!!!
Coś czuje ze dziś popełniłem wielki błąd i skrzywdziłem mojego probiaka. Po ciężkich doświadczeniach z mechanikami, stwierdziłem że sam naprawie klepiące regulatory zaworów i sprężyny na wałkach. No i to chyba był błąd...
Coś czuje ze dziś popełniłem wielki błąd i skrzywdziłem mojego probiaka. Po ciężkich doświadczeniach z mechanikami, stwierdziłem że sam naprawie klepiące regulatory zaworów i sprężyny na wałkach. No i to chyba był błąd...
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Momenty dokręcania śrub w silniku 2.0 FS
Witam!!! Ma koś jakąś rozpiskę, tabelkę. Z jakim momentem dokręcać śruby w silniku 2.0 16v ?? Chodzi o śrubki od miski olejowej po pokrywę zaworów, przez kolektory ... Silnik jest rozebrany w mak, części nowiutkie dobrych firm też szkoda gdyby brat pourywał śruby w bloku, mamy to we krwi że urywamy... Dokręcamy, dokręcamy... aj starczy.... a może jeszcze trochę dla pewności..... o kur*** urwała się eheh też byłbym wdzięczny za takie dane
Z góry dziękuje
Z góry dziękuje
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: glowica walki - moment
jeśli nie masz wyczucia to zadne tabelki ci nie pomogą. tak jak kiedyś kolega pisał to trzeba mieć pewną rękę.
Ja swój silnik skręcałem z wyczuciem a nie na jakieś schematy bo każda żruba jak i również każdy gwint w bloku jest inaczej wyciągnięty i jedną dokręcisz na pograniczu urwania a drugiej nie dokręcisz, dlatego ja osobiście takim rozpiskom nie wierze chyba że skręcam wszystko nowe(choć mimo pożniej i tak wszystko po swojemu sprawdzam)
Ja swój silnik skręcałem z wyczuciem a nie na jakieś schematy bo każda żruba jak i również każdy gwint w bloku jest inaczej wyciągnięty i jedną dokręcisz na pograniczu urwania a drugiej nie dokręcisz, dlatego ja osobiście takim rozpiskom nie wierze chyba że skręcam wszystko nowe(choć mimo pożniej i tak wszystko po swojemu sprawdzam)
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: glowica walki - moment
Panowie podpowiedzcie jaki jest rozm. klucza do odkręcenia głowicy? Będę zdejmował i muszę dokupić...
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: glowica walki - moment
W 2.0 imbus 10.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: glowica walki - moment
a w 2.5 (jak w profilu), nie chce jeździć 10razy i kupować 10 kluczy
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: glowica walki - moment
Na 95% tak samo jak w 2.0, a jak chcesz mieć pewność, to odkręć pokrywę zaworów i będziesz wiedział.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: glowica walki - moment
Klucz 12, czyli jednak te 5%