glowica walki - moment

Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

glowica walki - moment

Post autor: artix »

pamieta ktos moment dokrecania glowicy i walkow rozrzadu

dzieki z gory
Gość

Post autor: Gość »

naprawiaj

Głowica - 1 etap, 13 - 16 Nm
2 etap, 23 - 26 Nm
3 etap, 90 stopni (kąt)
4 etap, 90 stopni

koło pasowe wałka rozrządu - 127 - 140 Nm

łożyska ślizgowe wałka roz - 11 - 14 Nm

Obudowa - pokrywa głowicy - 5-8 Nm

Koło pasowe wału korbowego 157 -166 Nm

dla 2,5 GT
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Mimo klucza dynanometrycznego przyda się dobra ręka, jak dokręcałem panewkę wałka rozrządu siłą 10 Nm to urwałem jedną śrubę. Dałem z ciekawości klucz do sprawdzenia znajomemu. W rzeczywistości kręcił na 13Nm ale i tak powinna wytrzymać. Bardzo trudno podebrać taką śrubę. Obecnie mam 8.8 ale do fabrycznej twardości wiele brakuje.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Witam,
Pytanie odnośnie wałków głowicy, a konkretnie tego z podwójną zębatką- jak poprawnie ustawić te zębatki- jedna ma 55 zębów druga 56. Czy w miejscu łączenia się z drugim wałkiem zęby są na równo, czy może jest różnica jednego?

Z góry dzięki.
Pzdr!
Przemek
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

nic nie ustawiasz,samo sie ustawi / wskoczy miedzy zęby (zęby sa pod pewnym katem dlatego wszystko pasuje i zgrywa sie ze sobą)- ten "dodatkowy tryb" na wałku biernym to " niwelator tarcia/hałasu " i celowo ma jeden ząb więcej w stosunku do wałka czynnego (w każdym położeniu ząb "niwelatora" wyjdzie ci pośrodku zębów wałka ),natomiast zębatki wałków mają po tyle samo zębów.
jeśli wymieniałeś sprężyne /podkładke oraz nakrętkę na tym wałku (jeśli nie ,to warto to zrobić ) bądź tylko demontowałes wałek to pamietaj aby wałki złozyć do siebie znakami oraz odpowiednio skręcać na mostkach z cholernym i ostroznym wyczuciem,ponieważ są tragicznie kruche oraz o odpowiednim momencie siły dokręcania.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Witam,
Wielkie dzięki za komentarz. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć. Znaki na zębatkach oczywiście ustawiłem (na jednej jest na zębie, na drugiej- pomiędzy zębami), mostki o których mówisz, dokręcałem zgodnie ze schematem i oczywiście kluczem dynamometrycznym, momentem jak powyżej.

A sprężynki niestety nie wymieniłem- nawet nie rozkręcałem tego elementu, na schemacie nie dopatrzyłem się, że coś takiego tam jest... :oops:

Pzdr!P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Jeśli chodzi o "sprężynkę" to jest dokładnie to co na zdjęciach czyli ta duża podkładka sprężysta i nakrętka z wałka biernego - ona własnie ma za pomocą dodatkowej zębatki samonastawnej zadanie eliminować czy też niwelowac hałas wynikający z pracy zazebiających sie wałków rozrządu.
Obrazek

Jest zrobiona z odpowiedniego materiału o dużej sprężystosći lecz wiadomo ,wskutek swojego wyeksploatowania traci swe właściwości i nie dociska/reguluje z odpowiednia siła dodatkowej zębatki (tak jak inne rzeczy) i często jest to żródłem hałasu wydobywajacego się z okolicy rozrządu - czasem mylnie interpretowanego z hałasem jaki powodują hla (popychacze hydrauliczne).

Obrazek

Nie zawsze sa zużyte itd. ale jeśli mamy rozgrzebaną "górę silnika ",to m ożna przyokazyjnie wymienić i mieć święty spokój (a i może świeta ciszę :wink: ).
Dla tych co kiedys będa chcieli wymieniać : nalezy wymieniac tylko i wyłącznie podkładkę sprężystą wraz z nakretką ją mocującą :idea:


Pzdr. & c ya..
Obrazek
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

A jak to nazwac jak pojde do sklepu ?? Moze ma ktos jakis kod fabryczny tego zeby podac sprzedawcy??
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Witam,
Spróbuj 'łopatologicznie'- podkładka sprężysta wałka biernego z nakrętką do KL; 2,5 V6 Mazdy.

Pzdr!
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

chajs pisze:A jak to nazwac jak pojde do sklepu ?? Moze ma ktos jakis kod fabryczny tego zeby podac sprzedawcy??
2Ya pisze:hasło "sprężyna wałka " :wink:

Sprężyna wałka rozrządu silnik KL

KLY112417A

Nakrętka

KL0112412A

To są nr sprężyny i nakrętki :idea:

Pzdr. & c ya..
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 789#197789

Pzdr. & c ya..
Obrazek
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: glowica walki - moment

Post autor: rokfor »

Proszę o pomoc.
Jaki jest schemat (kolejność) dokręcania łożysk ślizgowych wałków rozrządu w naszych V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: glowica walki - moment

Post autor: Robert »

Dokręcać w 5 równych krokach, ostatni momentem 11-14 Nm.
rozrz_dokr.GIF
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: glowica walki - moment

Post autor: rokfor »

Dzięki wielkie!!!
Coś czuje ze dziś popełniłem wielki błąd i skrzywdziłem mojego probiaka. Po ciężkich doświadczeniach z mechanikami, stwierdziłem że sam naprawie klepiące regulatory zaworów i sprężyny na wałkach. No i to chyba był błąd...
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Momenty dokręcania śrub w silniku 2.0 FS

Post autor: Pajda16v »

Witam!!! Ma koś jakąś rozpiskę, tabelkę. Z jakim momentem dokręcać śruby w silniku 2.0 16v ?? Chodzi o śrubki od miski olejowej po pokrywę zaworów, przez kolektory ... Silnik jest rozebrany w mak, części nowiutkie dobrych firm też szkoda gdyby brat pourywał śruby w bloku, mamy to we krwi że urywamy... Dokręcamy, dokręcamy... aj starczy.... a może jeszcze trochę dla pewności..... o kur*** urwała się :( eheh też byłbym wdzięczny za takie dane :)
Z góry dziękuje :D
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: glowica walki - moment

Post autor: Romas »

jeśli nie masz wyczucia to zadne tabelki ci nie pomogą. tak jak kiedyś kolega pisał to trzeba mieć pewną rękę.
Ja swój silnik skręcałem z wyczuciem a nie na jakieś schematy bo każda żruba jak i również każdy gwint w bloku jest inaczej wyciągnięty i jedną dokręcisz na pograniczu urwania a drugiej nie dokręcisz, dlatego ja osobiście takim rozpiskom nie wierze chyba że skręcam wszystko nowe(choć mimo pożniej i tak wszystko po swojemu sprawdzam)
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: glowica walki - moment

Post autor: MAcieja87 »

Panowie podpowiedzcie jaki jest rozm. klucza do odkręcenia głowicy? Będę zdejmował i muszę dokupić...
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: glowica walki - moment

Post autor: wujeksex »

W 2.0 imbus 10.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: glowica walki - moment

Post autor: MAcieja87 »

a w 2.5 (jak w profilu), nie chce jeździć 10razy i kupować 10 kluczy :wink: :wink:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: glowica walki - moment

Post autor: wujeksex »

Na 95% tak samo jak w 2.0, a jak chcesz mieć pewność, to odkręć pokrywę zaworów i będziesz wiedział.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: glowica walki - moment

Post autor: MAcieja87 »

Klucz 12, czyli jednak te 5% :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”