Strona 1 z 1

Co z Turbiną na LPG ???

: 2004-10-24 13:28
autor: Lukas23
Witam wszystkich !
Mam pytanie do posiadaczy Probe I 2.2 GT !
Ile czasu jeżdzicie na LPG z turbiną i czy były jakieś skutki tego ?
Bo zamierzam niedługo przerobić swojego Probe na zasilanie LPG (instalacja w zakładzie we Wrocławiu który niby specjalizuje sie w silnikach z turbiną ) koszt tej instalacji to 2500 zł (niewiem jaka to instalacja ale napewno nie sekwencja jak ktoś wie to niech napisze !)
I słyszałem że turbina "siada" !!! Czy to prawda ?

Z góry dzieki wszystkim za odpowiedż !

: 2004-10-24 13:34
autor: P.I.M.P.O.
a ja wiem z pewnego źródła że lpg najlepiej zakładać w obornikach a nie we wrocławiu
sam szukałem we wrocku takiego miejsca ale albo pytali co to za samochód albo mi kit wciskali że musi być sekwencja

: 2004-10-24 13:54
autor: Lukas23
Pimpo chodzi Ci o Oborniki Śląskie ?
jak tak to masz może jakieś namiary na tych gazowników ?

: 2004-10-24 15:39
autor: AXEL
Możesz wstawić gaz bez problemowo,nie wpłynie to na turbinkę.Ja mam oczywiście sekwencję,a co mi tam 8) .

: 2004-10-24 16:49
autor: Gość
A jakie macie skraplacze (tzw, parowniki)??? bo moj standardowy sie dlawil na turbinie i bede musial wymienic na taki do 200 KM.

Re: Co z Turbiną na LPG ???

: 2004-10-24 23:00
autor: philipe
Lukas21 pisze:Witam wszystkich !
Mam pytanie do posiadaczy Probe I 2.2 GT !
Ile czasu jeżdzicie na LPG z turbiną i czy były jakieś skutki tego ?
Bo zamierzam niedługo przerobić swojego Probe na zasilanie LPG (instalacja w zakładzie we Wrocławiu który niby specjalizuje sie w silnikach z turbiną ) koszt tej instalacji to 2500 zł (niewiem jaka to instalacja ale napewno nie sekwencja jak ktoś wie to niech napisze !)
I słyszałem że turbina "siada" !!! Czy to prawda ?

Z góry dzieki wszystkim za odpowiedż !
Ja mam założoną najzwyklejszą instalację za 2000 zł ale chyba udało im się ją dobrze zrobić bo jest już prawie rok i żadnych problemów z nią nie miałem silnik chodzi super turbinę wymieniałem ale to z innego powodu a jeżeli nie będziesz zakładał sekwencji to trochę bardziej musisz pilnować świec i przewodów wn żeby Ci nie strzelał :wink: bo wtedy coś może paść, np: gumowe kolanko przy przepustnicy a może i na turbinę by to jakoś wpłynęło... ale jak najbardziej zakładaj bo mimo że gaz już prawie 2 zł to i tak się opłaca :wink:

: 2004-10-25 12:15
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-10-25 15:48
autor: AXEL
Cynki pisze:ja mam fajne zjawisko :)

mianowicie kiedy jadę na paliwie to turbina dmucha tylko tak jak fabryka ustawiła. przed czerwone pole.
kiedy przełączę na LPG to turbinka dmucha aż na koniec skali... :D

hiehiehie... :d ale jakoś mi to nie przeszkadza... zgadnijcie czemu :twisted:
No tak się składa,że ja też mam takie same zjawisko :lol: i też mi to nie przeszkadza.Co za zbieg okoliczności :D :D :D 8) 8) 8) .

: 2004-10-27 21:36
autor: philipe
a u mnie kurna czy gaz czy benzyna to do czerwonej i stop ani deczka dalej... :evil:

: 2004-10-30 15:29
autor: Arnie (caruso)
Turbina może się popsuć jak po ostrej jeździe od razu wyłączysz silnik i nie pozwolisz aby ona trochę się ostudziła.
Od wybuchów gazu jest rzeczą niemożliwą aby siadła, bo po prostu za daleko do niej. Jedynie co, to gumowe kolanko - ale ten temat juz był.
Wymiana świec i przewodów wn na podwójnie sylikonowe, można dla bezpieczeństwa dać za kopółkę to 4 dychy, uchroni od wystrzałów.
Ostatnio byłem u mojego gazownika (Kurów pod Łaskiem) i powiedział mi ,że zakładał gaz do jakiegoś słabszego auta z turbo i mikser założył przy przepustnicy. Strzelał jak cholera, bo gaz się nie zdążył wymieszać z powietrzem i wracał z kolektora. Dlatego nie za blisko, najlepiej przed gumą(nie w gumie bo ją rozsadzi) założyć ten mikser.
Parownik jak największy ten co Simones pisze, ja mam z kompensacją.
Cynki ,ale jest różnica z tą skalą PSI w przyspieszeniu?

: 2004-10-31 15:12
autor: Lukas23
Ale chyba od szybkiego wyłączania silnika po ostrej jeżdzie kiedy turbina jest za gorąca to i bez instalacji gazowej mogą być z nią problemy ????

: 2004-10-31 19:45
autor: asdero
Lukas21 pisze:Ale chyba od szybkiego wyłączania silnika po ostrej jeżdzie kiedy turbina jest za gorąca to i bez instalacji gazowej mogą być z nią problemy ????
I pisze to na ochronie przeciwsłonecznej kierowcy. O ile dobrze pamiętam aby nie wyłączać silnika po szybkiej jeździe co najmniej przez 30 sekund od zatrzymania. Chodzi i jej schłodzenie.