Jaki olej do silnika z LPG ?
: 2004-10-28 13:14
Wiem ze temat dość niebezpieczny i wielokrotnie wałkowany, ale...
Czytając poszczególne posty można dojść do wniosku, że :
-mamy do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz olei
-i jeszcze większy wachlarz parametrów do wyboru.
Dlatego ograniczamy się do konkretów, czyli:
-auto z LPG
-pojemność silnika 2,5l (Probe II)
-dotychczas zalewany tylko pełnym syntetykiem (Mobil1 0W40, teraz Castrol RS 10W60).
Zastanawiam się nad zakupem polskiego oleju z Orlenu, a mianowicie:
PLATINUM GAS SYNTETHIC SL 5W/40
oto parametry:
New Extreme Synthe Technology - unikalna formuła syntetycznych olejów o najwyższej jakości, bazujących na wysoce zaawansowanej technicznie, ekonomicznie i ekologicznie technologii. Formuła oleju najwyższej jakości opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Platinum Gas Synthetic opracowany w oparciu o koncepcję New Extreme Synthe Technology : gwarantuje najlepszą ochronę silnika w każdych warunkach pracy
zapewnia idealną czystość silnika
posiada odpowiednią zdolność do neutralizacji produktów kwaśnych
dzięki zastosowaniu nowoczesnych dodatków niskopopiołowych ogranicza powstawanie popiołu mogącego powodować przedwczesny zapłon
hamuje wzrost lepkości w wysokich temperaturach
zapewnia bardzo łatwy rozruch zimą
wydłuża okres eksploatacji
zmniejsza zużycie oleju
jest kompatybilny z materiałami uszczelnień
Zastosowanie:
Platinum Gas Synthetic SL 5W/40 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych, formuła oleju została opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Zapewnia idealne smarowanie i najwyższą ochronę silnika w przypadku dwupaliwowego systemu zasilania LPG-benzyna.
Opakowania:
1l, 4 l, 50 kg
Klasa lepkości:
5W/40 - zgodnie z klasyfikacją lepkościową olejów silnikowych SAE J300
Klasa jakości:
API : SL
Normy, aprobaty, specyfikacje:
WT-2003/OO-168
Tutaj link z pełnym opisem.
I teraz pytanie:
-Czy warto, a jeśli nie to co zalać ??
-Szukam oleju na cały sezon - bo w ciągu roku robię około 10000km, głównie w mieście.
-Sugerować się instrukcją i lać 5W30 ??
-Nie sugerować się niczym bo wszystkie oznaczenia to pic na wodę,
-Zalać olej wg. własnego uznania i mieć nadzieje że wszytko bedzie OK.
-Naczytać się ulotek reklamowych i wybrać wg. tego co jest napisane na ulotce.
-Poczekać na opinie doświadczonego użytkownika (na ta opcję liczę)
Czytając poszczególne posty można dojść do wniosku, że :
-mamy do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz olei
-i jeszcze większy wachlarz parametrów do wyboru.
Dlatego ograniczamy się do konkretów, czyli:
-auto z LPG
-pojemność silnika 2,5l (Probe II)
-dotychczas zalewany tylko pełnym syntetykiem (Mobil1 0W40, teraz Castrol RS 10W60).
Zastanawiam się nad zakupem polskiego oleju z Orlenu, a mianowicie:
PLATINUM GAS SYNTETHIC SL 5W/40
oto parametry:
New Extreme Synthe Technology - unikalna formuła syntetycznych olejów o najwyższej jakości, bazujących na wysoce zaawansowanej technicznie, ekonomicznie i ekologicznie technologii. Formuła oleju najwyższej jakości opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Platinum Gas Synthetic opracowany w oparciu o koncepcję New Extreme Synthe Technology : gwarantuje najlepszą ochronę silnika w każdych warunkach pracy
zapewnia idealną czystość silnika
posiada odpowiednią zdolność do neutralizacji produktów kwaśnych
dzięki zastosowaniu nowoczesnych dodatków niskopopiołowych ogranicza powstawanie popiołu mogącego powodować przedwczesny zapłon
hamuje wzrost lepkości w wysokich temperaturach
zapewnia bardzo łatwy rozruch zimą
wydłuża okres eksploatacji
zmniejsza zużycie oleju
jest kompatybilny z materiałami uszczelnień
Zastosowanie:
Platinum Gas Synthetic SL 5W/40 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych, formuła oleju została opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Zapewnia idealne smarowanie i najwyższą ochronę silnika w przypadku dwupaliwowego systemu zasilania LPG-benzyna.
Opakowania:
1l, 4 l, 50 kg
Klasa lepkości:
5W/40 - zgodnie z klasyfikacją lepkościową olejów silnikowych SAE J300
Klasa jakości:
API : SL
Normy, aprobaty, specyfikacje:
WT-2003/OO-168
Tutaj link z pełnym opisem.
I teraz pytanie:
-Czy warto, a jeśli nie to co zalać ??
-Szukam oleju na cały sezon - bo w ciągu roku robię około 10000km, głównie w mieście.
-Sugerować się instrukcją i lać 5W30 ??
-Nie sugerować się niczym bo wszystkie oznaczenia to pic na wodę,
-Zalać olej wg. własnego uznania i mieć nadzieje że wszytko bedzie OK.
-Naczytać się ulotek reklamowych i wybrać wg. tego co jest napisane na ulotce.
-Poczekać na opinie doświadczonego użytkownika (na ta opcję liczę)