schladzanie intercoolera Co2
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
schladzanie intercoolera Co2
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:15 przez Quaki, łącznie zmieniany 2 razy.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:15 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Fajny pomysł z tym chłodzeniem intercoolera.
Jeśli chcemy, żeby moc poszła do góry trzeba by wpłynąc na kilka rzeczy... może nie na raz bo to koszty, ale trzeba by było.
Jeśli damy większy cooler, zmniejszy się ciśnienie doładowania bo się objętość układu zwiększy, więc z pomocą wkracza MBC manual boost control, jeśli zastosujemy MBC to musimy mieć dokładny wskaźnik doładowania żeby nie przegiąć. I teraz możemy podnosić ciśmnienie badając jednocześnie AFR, żeby nam się w tłokach dziurki nie porobiły... po prostu trzeba zbadać jaka jest bezpieczna górna granica doładowania... w sensie na ile jest w stanie napompować nam pompka paliwa.
Teraz, zanim podniesiemy ciśnienie doładowania trzeba byłoby odetkać układ wydechowy, żeby miało gdzie to wszystko wylatywać. Nie wiem jak w probe... w moim aucie to nic nie można było ruszyć doładowania w górę... bo nic by to nie dało bez wydechu.
Najlepiej mieć złotą rączkę.. i w zasadzie wszystko można w garażu zdłubać.. to chyba najkożystniejsza możliwa metoda pozyskania dodatkowego stadka kucyków.
Jeśli chcemy, żeby moc poszła do góry trzeba by wpłynąc na kilka rzeczy... może nie na raz bo to koszty, ale trzeba by było.
Jeśli damy większy cooler, zmniejszy się ciśnienie doładowania bo się objętość układu zwiększy, więc z pomocą wkracza MBC manual boost control, jeśli zastosujemy MBC to musimy mieć dokładny wskaźnik doładowania żeby nie przegiąć. I teraz możemy podnosić ciśmnienie badając jednocześnie AFR, żeby nam się w tłokach dziurki nie porobiły... po prostu trzeba zbadać jaka jest bezpieczna górna granica doładowania... w sensie na ile jest w stanie napompować nam pompka paliwa.
Teraz, zanim podniesiemy ciśnienie doładowania trzeba byłoby odetkać układ wydechowy, żeby miało gdzie to wszystko wylatywać. Nie wiem jak w probe... w moim aucie to nic nie można było ruszyć doładowania w górę... bo nic by to nie dało bez wydechu.
Najlepiej mieć złotą rączkę.. i w zasadzie wszystko można w garażu zdłubać.. to chyba najkożystniejsza możliwa metoda pozyskania dodatkowego stadka kucyków.
Fester
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:15 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
No nie nie jest tak źle..
pokrótce koszty.
Intercooler z iveco 250-400 PLN
jeśli chodzi o rurki... i pospawanie.. nie wiem jakie jest podejście ale 100-200 PLN sądzę, że starczy
układ wydechowy... wytłuczenie katalizatora, wyprucie tłumików itp. koszt 0 PLN
profesjonalny układ wydechowy z tłumikiem przelowtowym ze stali nierdzewnej zależy od buudowy 1200-1500PLN
MBC 100 PLN chyba, że samoróba 20 PLN
wężyki złączki 20 PLN
Dodam, że samo odetkanie wydechu da pewnie w granicach 10-15% mocy
BOV atmosferyczny z allegro 200 PLN
kute tłoki itd to dla extremalistów... + 20% no max 30% mocy powinno każdego zadowolić bo to naprawdę odczuwalna różnica
pokrótce koszty.
Intercooler z iveco 250-400 PLN
jeśli chodzi o rurki... i pospawanie.. nie wiem jakie jest podejście ale 100-200 PLN sądzę, że starczy
układ wydechowy... wytłuczenie katalizatora, wyprucie tłumików itp. koszt 0 PLN
profesjonalny układ wydechowy z tłumikiem przelowtowym ze stali nierdzewnej zależy od buudowy 1200-1500PLN
MBC 100 PLN chyba, że samoróba 20 PLN
wężyki złączki 20 PLN
Dodam, że samo odetkanie wydechu da pewnie w granicach 10-15% mocy
BOV atmosferyczny z allegro 200 PLN
kute tłoki itd to dla extremalistów... + 20% no max 30% mocy powinno każdego zadowolić bo to naprawdę odczuwalna różnica
Fester
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:16 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Cena oKleoul pisze:No nie nie jest tak źle..
pokrótce koszty.
Intercooler z iveco 250-400 PLN
jeśli chodzi o rurki... i pospawanie.. nie wiem jakie jest podejście ale 100-200 PLN sądzę, że starczy
Uklad wydechowy najlepiej samemu metoda prob i bledow.układ wydechowy... wytłuczenie katalizatora, wyprucie tłumików itp. koszt 0 PLN
profesjonalny układ wydechowy z tłumikiem przelowtowym ze stali nierdzewnej zależy od buudowy 1200-1500PLN
Z filtrami pokombinowac, nie wiem ile daje MBC.MBC 100 PLN chyba, że samoróba 20 PLN
wężyki złączki 20 PLN
Dodam, że samo odetkanie wydechu da pewnie w granicach 10-15% mocy
BOV atmosferyczny z allegro 200 PLN
Co to jest BOV??
He he a dlaczego tego nie podales cen?? Istnieja takie ekskluzywnekute tłoki itd to dla extremalistów... + 20% no max 30% mocy powinno każdego zadowolić bo to naprawdę odczuwalna różnica
gadzety do proba I gen??
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:16 przez Quaki, łącznie zmieniany 2 razy.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:17 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora)
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:17 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:18 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz