Rozgrzany kolektor
Rozgrzany kolektor
Witam
Czy ktos mial u sibie rozgrzany kolektor do czerwonosci, doslownie
zazacy sie jak drewno w ognisku. Dzis mnie czknelo a zeby looknac
pod maske i widze jak kolektor mi sie sie swieci to chyba nie wrozy nic
dobrego
Czy ktos mial u sibie rozgrzany kolektor do czerwonosci, doslownie
zazacy sie jak drewno w ognisku. Dzis mnie czknelo a zeby looknac
pod maske i widze jak kolektor mi sie sie swieci to chyba nie wrozy nic
dobrego
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiesz jak ciezko jest opisac dzwiek.jura pisze:Sqad się nie martw świeceniem, ja bym się martwił klekotaniem, napisz coś więcej na ten temat.
napewo mam jak by zawirowania powietrza w kolektorze bo mam
rozwalona rure pod kolektorem zaraz, no i te moje tlumiki na koncu
wiec ciezko dokladnie wylapac ten dzwiek.
Jest napewno cykanie to co kazdy z nas ma. a reszty nie opisze.
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Witam!
Widzę że ktoś mnie ubiegł z tematem bo mialem go właśnie zakładać żeby podzielić się z wami tym co zobaczyłem w piątek pod maską ale widzę że Sqad mnie ubiegł. Zobaczyłem dokładnie to samo co on. Rura czerwona jakby dopiero z pieca hutniczego wyjęta.
Najpierw myślałem że to od złej mieszanki gazu , więc sprawdziłem go na benzynie - i niestety to samo
Najgorsze było to że nagrzewała się po przejechaniu ok 15km.
Ale nie ma tego co by na dobre nie wyszło.
Pojechałem do stryja (mechanika) i znalazłem rozwiązanie.
Tak więc przyczyną takiego nagrzania kolktora jest zbyt późny zapłon, który powoduje spalanie mieszanki w kolektorze, spowodowane zbyt wczesnym otwarciem zaworu wylotowego.
Przestawiłem zapłon i jest git!
Z tego co mi jeszcze powiedział może się też tak dziać gdy będzie zawór nadpalony, przy czym powinno się odczzuć to na mocy probaska.
Pozdrawiam!
Widzę że ktoś mnie ubiegł z tematem bo mialem go właśnie zakładać żeby podzielić się z wami tym co zobaczyłem w piątek pod maską ale widzę że Sqad mnie ubiegł. Zobaczyłem dokładnie to samo co on. Rura czerwona jakby dopiero z pieca hutniczego wyjęta.
Najpierw myślałem że to od złej mieszanki gazu , więc sprawdziłem go na benzynie - i niestety to samo
Najgorsze było to że nagrzewała się po przejechaniu ok 15km.
Ale nie ma tego co by na dobre nie wyszło.
Pojechałem do stryja (mechanika) i znalazłem rozwiązanie.
Tak więc przyczyną takiego nagrzania kolktora jest zbyt późny zapłon, który powoduje spalanie mieszanki w kolektorze, spowodowane zbyt wczesnym otwarciem zaworu wylotowego.
Przestawiłem zapłon i jest git!
Z tego co mi jeszcze powiedział może się też tak dziać gdy będzie zawór nadpalony, przy czym powinno się odczzuć to na mocy probaska.
Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Tak jak pisałem należy cofnąć(przyspieszyć) zapłon.Sqad pisze:A jak to sie ustawia bo do tego ze miesznka jest spalana w kolektorze juz
wczoraj doszlismy.
W Igen. motor 2.2 należy poluzować śruby mocujące aparat zapłonowy i przekręcić nim w stronę kabiny (patrząc od przodu).
Przysieszanie zapłonu - w przeciwną stronę obrotów "palca rozdzielacza"
Analogicznie w innych silnikach.
Powodzenia
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
screemer nie ma turbiny to byłem ja, też doznałem szoku jak zobaczylem świecący kolektor wydechowy po dobrym przegonieniu autka na turbince... ale jak padnie zapalniczka to wiadomo o co papierosa odpalićV-incent pisze:na ostatnim zlocie w Brzegu ktoś opowiadał o takim przypadku w swoim probie i jakoś nikt nie bardzo mógl zaradzić, to był chyba "screemer"
89r. 2.2 GT (I) USA
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Dobre !!!philipe pisze:screemer nie ma turbiny to byłem ja, też doznałem szoku jak zobaczylem świecący kolektor wydechowy po dobrym przegonieniu autka na turbince... ale jak padnie zapalniczka to wiadomo o co papierosa odpalić
Wracając do tematu turnina nie ma nic do rzeczy bo Srtyjek miał taki przypadek w mercedesie - dieslu bez turbo.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja nie miałem takiego problemu jeżeli chodzi o gaz, bo mam sekwencję, ale proponuję najpierw zaznaczyć kreską (np śrubokrętem) położenie obecne i conąć o jakieś 2-3mm, jeżeli nadal będzie się nagrzewał - to jeszcze kawałek.( ja tak zrobiłem żeby mieć możliwość powrotu do punktu wyjścia.philipe pisze:dużo powinno się go cofnąć? i jak to się ma do jazdy na gazie, bo ktoś gdzieś tu na forum kiedyś pisal że jest jakaś różnica w zapłonie na gazie i na benzynie?Andrzej pisze:Tak jak pisałem należy cofnąć(przyspieszyć) zapłon.
Jeżeli chodzi o gaz to też słyszałem ze lubi jeśli zapłon jest opóźniony, przy czym w tym przypadku podejżewam, że jest aż za dużo.
Jeżeli cofniesz za dużo to będziesz miał problemy z odpalaniem na bęzynie. może "odbijać" albo "blokować"
Oczywiście najrozsądniej pojechać do mechanika albo na stację diagnostyczną i sprawdzić na lampie stroboskopowej, przy czym jeżeli gość się nie będzie znał to lipa, więc lepiej sprobować samemu - metądą małych kroków.
Powodzenia
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Czy ktos juz patrzyl u siebie po kolektorze?? Ja badalem jeszcze jeden i
jest bardzo podobnie jak u mnie no moze mniej sie nagrzewa ale tez
delikatnie swiecil bo wolno ostatnio jechalismy.
Jutro kupuje kable WN moze ktos polecic jakies dobre i dostepne no i
orientacyjna cene. Na forum znalazlem lecz od pana g..... ale nie wiem
czy bedzie mi chcial przyslac i to potrwa.
Jak kable nie pomoga to wyreguluje zaplon, a jak to nie pomoze to go
sprzedaje w piz........u. I kupie cos innego.
jest bardzo podobnie jak u mnie no moze mniej sie nagrzewa ale tez
delikatnie swiecil bo wolno ostatnio jechalismy.
Jutro kupuje kable WN moze ktos polecic jakies dobre i dostepne no i
orientacyjna cene. Na forum znalazlem lecz od pana g..... ale nie wiem
czy bedzie mi chcial przyslac i to potrwa.
Jak kable nie pomoga to wyreguluje zaplon, a jak to nie pomoze to go
sprzedaje w piz........u. I kupie cos innego.
Sqad, masz zwężkę założoną na turbinie, co za tym idzie większą moc, co za tym idzie inną mieszankę paliwo powietrze...
Nie wiem jak to jest dokładnie z tymi komputerami w probe, czy ten chip, który montowałes załatwia sprawę paliwa, czy może tylko oszukuje np. informacje na temat temperatury powietrza (tego bym nie polecał), czy ten komputer jest na tyle elastyczny, że potrafi na podstawie przepływki dolać odpowiednio więcej benzynki.
Zbyt uboga mieszanka może powodować wzrost temperatury.
Przy takich modyfikacjach nie bez powodu montuje się w autach podstawowy wskaźnik EGT czyli temperatury spalin, temperatura rośnie wmiarę pałowania auta i w miarę zwiększania mocy.....
Jakby upatrywałbym (o ile to wogóle jest jakaś wada) w tym przyczynę świecącego kolektora.
Sqad.. zainwestuj w hamownię.... w Wawie najlepiej do VTG a jeśli chodzi o szczegóły i oględziny to chyba najlepiej do Japan Spotr Service... jakby nie było mazda w środku. A tam się znają na turbawkach bankowo.
Kolektor to jeszcze nic.. ale gdzies widziałem świecącą na czerwono turbinę
Nie wiem jak to jest dokładnie z tymi komputerami w probe, czy ten chip, który montowałes załatwia sprawę paliwa, czy może tylko oszukuje np. informacje na temat temperatury powietrza (tego bym nie polecał), czy ten komputer jest na tyle elastyczny, że potrafi na podstawie przepływki dolać odpowiednio więcej benzynki.
Zbyt uboga mieszanka może powodować wzrost temperatury.
Przy takich modyfikacjach nie bez powodu montuje się w autach podstawowy wskaźnik EGT czyli temperatury spalin, temperatura rośnie wmiarę pałowania auta i w miarę zwiększania mocy.....
Jakby upatrywałbym (o ile to wogóle jest jakaś wada) w tym przyczynę świecącego kolektora.
Sqad.. zainwestuj w hamownię.... w Wawie najlepiej do VTG a jeśli chodzi o szczegóły i oględziny to chyba najlepiej do Japan Spotr Service... jakby nie było mazda w środku. A tam się znają na turbawkach bankowo.
Kolektor to jeszcze nic.. ale gdzies widziałem świecącą na czerwono turbinę
Fester
Ja mam promotora nie daleko sibie wiec tam sie rusze raptemleoul pisze: Sqad.. zainwestuj w hamownię.... w Wawie najlepiej do VTG a jeśli chodzi o szczegóły i oględziny to chyba najlepiej do Japan Spotr Service... jakby nie było mazda w środku. A tam się znają na turbawkach bankowo.
5 min z buta.
Za pierwszym razem jak to zauwazylem po ostrej jezdzie to kolektorleoul pisze: Kolektor to jeszcze nic.. ale gdzies widziałem świecącą na czerwono turbinę
dawal normalne swiatlo a na dodatek turbina byla w takim
samym swiecacym kolorze jak kolktor nawet cala sonda byla
w takim kolorze. Poprostu masakra