geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No to w sumie prosta regulacja, bo tylko zbieżność, chyba że przy sworzniu wahacza mogło dojść do przesunięcia w co wątpię.
Przód ma być na zero i niech ci gość nie wciska, że może mieć inaczej.
Sprawdź sobie od razu tył.
A i jeszcze najlepiej jakbyś pojechał na stację gdzie mają najazdowe sprawdzanie geometrii.
Wjeżdżasz na ruchome płyty i od razu widzisz czy jest ok.
pozdro!
Przód ma być na zero i niech ci gość nie wciska, że może mieć inaczej.
Sprawdź sobie od razu tył.
A i jeszcze najlepiej jakbyś pojechał na stację gdzie mają najazdowe sprawdzanie geometrii.
Wjeżdżasz na ruchome płyty i od razu widzisz czy jest ok.
pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
No to i po frytkach, zbieznosc ustawiona, ale co mnie zdziwilo najbardziej, to ze w Probe nic sie wiecej nie ustawia pochylenie - nie, wyprzedzenie - tez nie, poprstu nic, tylko zbieznosc. Najwazniejsze jednak, ze przestaly piszczec Andrzej no bylem na tych ruchomych plytkach, takie okragle co sie kreca wokol wlasnej osi razem z kolem o to chodzi?
jak to nie ?? U mnie się ustawia. Nawet w książce mam jak to zrobić. Najprościej poluzować zwrotnice i przepchnąć koło, ale innym sposobem jest obrócenie na samochodzie górnego mocowanie (w jakiejś literaturze wyczytałem) I też mi wpajano że nie reguluje się kątów pochylenia, tyle że po ustawieniu zbieżności nadal rzucalo mi kierwą przy zmianie nawierzchni i wjeździe w wodę np. (ale auto jechało prosto i nie ściągało) Więc zażyczyłem sobie kontrole i co ? okazało się że prawe koło stoi bokiem, lewe też ale minimalnie i pozostało tak jak było, a opona prawie się skończyła. A mój wozak bankowo nie jest walony.pochylenie - nie
Teraz za każdym razem jak coś robie z przodu robie kompletną geometrię a nie tylko zbieżność.
No ale to mazda, ale zawieche mamy zdaje się idento więc ?
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
a nie próbowałeś obrucić mocowania górnego ??rozwierca się otwór w amorku
Odkręcasz mocowanie, podnosisz auto opuszczasz kolumne tak aby wysunęły się szpilki z nadkola i obracasz mocowanie o 90 st. wkładasz kolumnę i skręcasz. I tak do skutku masz 3 możliwości ustawienia każdy obrót to + lub - 27' kąta koła i wyprzedzania swożnia zwrotnicy
Tak mam napisane w mondrej książce
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
No to mnie teraz chlopaki rozwaliliscie, ale za to teraz ja chyba sie przejade rozwalic pewien autoryzowany serwis mazdy w Szczecinie Waluś - mam prosbe - masz mozliwosc zeskanowania tego ze swojej ksiazki, napewno beda dyskusje, ze oni wiedza lepiej i nie beda chcieli uznac reklamacji, pomimo iz zaplacilem za ustawienie geometrii, a nie samej zbieznosci
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Nie obraca się samego amortyzatora, tylko górne mocowanie. Trzeba go odkręcić od góry (te cztery nakrętki na klucz 14), podejrzewam że łącznik stabilizatora też, bo inaczej nie ugnie się na tyle mocno wahacza do dołu i można już obracać mocowaniem. Roboty naprawdę niewiele.Simones pisze:Jak bylem dzis w Mazdzie to otrzymalem odpowiedz, ze oczywiscie mozna ale poprzez obrocenie... amortyzatora? W kazdym bac razie trzeba go wyjac do tego, czy to o to chodzilo, czy mniej wiecej o to samo chodzi w tym opisie z ksiazki, bo juz jakos nie bardzo rozumiem o czym oni pisza.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Niestety nie dla tego serwisu ... i pomyslec, ze jezdzilem tam i slono placilem, bo gdzie jak gdzie ale w Mazdzie... Czy ktos zna dobry serwis w Szczecinie, najlepiej taki, ktory jak zainkasuje 80PLN za geometrie to ustawi nie tylko zbieznosc ale i pochylenie Zeby bylo smiesznie specjalnie dzis, zadzwonilem do nich z pytaniem ile kosztuje ustawienie geometrii, no to odpowiedzial mi ze 80PLN, ale draze temat i mowie nie, mi chodzi o ustawienie nie tylko zbieznosci, ale i pochylenia i kata wyprzedzenia swoznia, na to on mi znowu ze no tak - calosc 80PLN. Kilka dni wczesniej kiedy to robilem u nich uslyszalem tylko, ze tego sie nie ustawia. Dzis, jak bylem osobiscie, ze ustawia ale oni tego nie zrobia za 80, bo to jest od groma roboty, a i tak nie wiadomo czy sie uda. Brak slow, ale kolo mojego Probka tam juz nie postanieMaciucha pisze: ...Roboty naprawdę niewiele.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Chyba zrobię sobie małe odświeżenie pamięci i sam Ci ustawię. Ostatni raz geometrię ustawiałem z 10lat temu i muszę sobie na nowo przypomnieć. Dostęp do sprzętu mam u kumpeli na warsztacie.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Re: geometria
Ja też po wymianie zwrotniczki i amorka pojechałem na zbieżność facet sie troche napocił ... pojezdził ... zainkasował 45zł za sam przód oczywiście dane do ustawiania z mazdy 626GD ale widać na oko że koło pasażera nie przylega całą powierzchnią do podłoża auto sie nieźle prowadzi jak dla mnie o dziwo do tego uważałem przy montażu amorka . Wiadomo że gniazdo Maka ma wypustkę na jednym z boków w nie ruszanej ćwiarze zawiechy wypustka była na zewnątrz i tak samo zrobiłem montując nowe ... Co z tego wynika ? skrzywione coś ?? czy wcale wypustki nie muszą być symetrycznie ?
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)
Hey. Mam mega problem. Na wiosnę jak wytargałem auto z garażu, zachciało mi się normalnego zawieszenia. Od tej pory nie jestem w stanie ustawić geometrii Ale od początku, najpierw zakupiłem dwa Macphersony od deejeya. Oczywiście okazało się że amortyzatory w kolumnach są dwa różne i po założeniu Probe stało krzywo. Zaadoptowałem z tych kolumn sprężyny do moich amortyzatorów i nie mogę ustawić geometrii. Po puszczeniu kierownicy, skręca ona w prawo i samochód ucieka w bok. Próbowałem już w trzech różnych warsztatach, w tym Aso w Świnoujściu i dalej dupa. Pomimo dobrej zbieżności, prawe przednie koło odstaje od budy:
Dla porównania lewa strona pojazdu:
Ewidentnie widać że prawe koło odstaje Podobno od regulacji kąta pochylenia koła, służą mocowania amortyzatora. U mnie ustawione są tak:
Nazwijmy to w ten sposób, że "jajka" są ustawione symetrycznie do komory silnika. Czy takie ustawienie jest poprawne? Czy to może mieć wpływ na taki stan rzeczy?
Zastanawiam się też, czy może sprężyny mogą mieć taki wpływ. Może one tak jak i amortyzatory są inne Wszelkie sugestie są mile widziane, 27 będzie ósma próba ustawienia geometrii. Więc powiem krótko: HELP
Dla porównania lewa strona pojazdu:
Ewidentnie widać że prawe koło odstaje Podobno od regulacji kąta pochylenia koła, służą mocowania amortyzatora. U mnie ustawione są tak:
Nazwijmy to w ten sposób, że "jajka" są ustawione symetrycznie do komory silnika. Czy takie ustawienie jest poprawne? Czy to może mieć wpływ na taki stan rzeczy?
Zastanawiam się też, czy może sprężyny mogą mieć taki wpływ. Może one tak jak i amortyzatory są inne Wszelkie sugestie są mile widziane, 27 będzie ósma próba ustawienia geometrii. Więc powiem krótko: HELP
Let The Galaxy Burn....
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)
Dziwne zjawisko
może jedna sprężyna jest ubita i krzywo stoi i dlatego ściąga a geometria tego nie chwyta w ASO
jeszcze jedno ja miałem kiedyś felgę stalową z otworem centrującym większym i mi skręcał na te koło co ma otwór za duży
może jedna sprężyna jest ubita i krzywo stoi i dlatego ściąga a geometria tego nie chwyta w ASO
jeszcze jedno ja miałem kiedyś felgę stalową z otworem centrującym większym i mi skręcał na te koło co ma otwór za duży
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)
Nie stoi krzywo. Stoi prosto, tylko jedno koło bardziej odstaję od nadwozia Wygląda to tak jakby dać dystans z jednej strony W felgach są pierścienie centrujące. Ta sama sytuacja była na tych felgach przed regeneracją i na poprzednich oponach, na oponach i kołach 15" oraz teraz po regeneracji na nowych oponach. Więc winę felg można na 99% odrzucić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....