Trwalosc silnika V6

Awatar użytkownika
Sin
Posty: 22
Rejestracja: 2003-03-30 21:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Trwalosc silnika V6

Post autor: Sin »

Witajcie
Niedawno przegladalem forum u naszych kolegow z mazdy,jest tam przerazajacy temat o niby malej trwalosci silnikow 2,5 24v,pisza miedzy innymi ze silniczki tego typu nielubia wysokich obrotow, sa awaryjne itp.
podaje link i czekam na wasze opinie w tej sprawie.

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=23213
Ford Probe 24V 95'
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Absurd :twisted: jest to pierwsza negatywna opinia z jaką się spotkałem, wręcz przeciwnie, z tego co słyszałem jest to wyjątkowo trwały i masywnie wykonany silnik. Czytałem że Ford testował te silniki i ustalili że mogą pracować w sposób ciągły pod obciążeniem do 9 krpm bez uszkodzeń ! tylko
że produkują wtedy niewiele mocy :twisted: .
Parę lat temu jakaś firma testowała swój nowy olej na takim silniku i po 300 000 mil silnik nosił minimalne ślady zużycia!

A co do zapasu wytrzymałości to zerknij tu : http://www.mx6.com/boardnew/showthread. ... adid=47406

:twisted: Twin turbo ładujące 2.2 atm.! 800 hp @ 9500 rpm ! i wszystko to na fabrycznym wale ! :twisted:

A co do wskazanych przez Ciebie przypadków to przypuszczam że chłopcy po prostu katowali silniki lekceważąc zasady eksploatacji, ponadto nie wiadomo ile razy wspomniany silnik był ściągany traktorem z drzewa...

Pozdrawiam Rafał
Ostatnio zmieniony 2003-04-25 16:12 przez Raf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sin
Posty: 22
Rejestracja: 2003-03-30 21:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sin »

Dzieki Raf za tak zdecydowana odpowiedz :D ,troche mnie uspokoiles ,mam nadzieje ze moja probowka niebyla w przeszlosci sciagana z drzewa (odpukac w niemalowane :D :D ),jak narazie jedynymi usterkami sa glosne popychacze na zimnym silniku i zacinajacysie hamulec reczny ,ale to juz uzytkownicy probe/mazdy znaja
jako niedoskonalosci fabryczne

Pozdrawiam Sin
Ford Probe 24V 95'
Gość

Re: Trwalosc silnika V6

Post autor: Gość »

Sin pisze:Witajcie
Niedawno przegladalem forum u naszych kolegow z mazdy,jest tam przerazajacy temat o niby malej trwalosci silnikow 2,5 24v,pisza miedzy innymi ze silniczki tego typu nielubia wysokich obrotow, sa awaryjne itp.
podaje link i czekam na wasze opinie w tej sprawie.

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=23213
Witajcie koledzy z forda :D
Post na naszym forum był tylko zapytaniem, a nie czystym stwierdzeniem, jeżeli ktoś go doczytał do końca to wie że wspomniane w nim awarie były najprawdopodobniej dziełem przypadku lub złym traktowaniem aut przez poprzednich właścicieli. To że ten silniczek nie lubi wysokich obrotów to totalna bzdura najlepiej kręci od 5 tys. w górę. Konkluzja jest taka że silniki V6 są wyjątkowo trwałe, pod warunkiem że są właściwie eksploatowane.


pozdrawiam
kolega z mazdy
_Xedos_
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja też mam V6 ale Fordoski (3.0) a właściwie Yamaha :)
Zaletą jest to, że w przeciwieństwie do 2.5 mam łańcuch rozrządu a nie pasek, zatem ryzyko zerwania odpada :)
CO do katowania to mam 12 zaworów a nie 24 co daje mniejszą moc, ale za to większą trwałość no i moment obrotowy przy niższych obrotach. (Przyspiesza już od 3000 a max moc ma już przy 4000 z kawałkiem :) )
Gość

Post autor: Gość »

flanker pisze:Ja też mam V6 ale Fordoski (3.0) a właściwie Yamaha :)
Zaletą jest to, że w przeciwieństwie do 2.5 mam łańcuch rozrządu a nie pasek, zatem ryzyko zerwania odpada :)
na naszym forum był kiedyś temat w którym wypowiadała się jakaś osoba twierdząc że mazdowe silniki V są zbudowane w "bezpieczny" sposób (tłoki mają u góry jakieś specjalne nacięcia czy jakoś tak), znaczy to tyle że w przypadku zerwania paska auto po prostu gaśnie, i nic pozatym złego się nie dzieje, ile w tym prawdy nie wiem, może wy się orientujecie ??

pozdrawiam
_Xedos_
MAZDAspeed
Awatar użytkownika
Sin
Posty: 22
Rejestracja: 2003-03-30 21:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sin »

Zerwanie paska powoduje zazwyczaj uszkodzenie silnika wg. :cry: http://www.probe.kim.pl/upload/files/Pasek_roz_2.5.jpg
Ford Probe 24V 95'
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tym opisem się nie przejmujcie bo jest on pisany dość ogólnikowo a nie konkretnie o tym silniku...

Zdania są podzielone
Ci: http://www.probeparts.com/features/faq/ twierdzą że ten silnik jest NIE interferencyjny czyli że tłok nie może uderzyć w zawór,
a Ci: http://www.klio.net/creasy/probe/pfaq.html cytują Mazdę że może...
Ci: http://members.iinet.net.au/~ple/faq/answers.html zaś że to 'non-interference' czyli bezpieczny.

Czyli 2:1 że bezpieczny ale ja wole nie ryzykować... :twisted:
Gość

Post autor: Gość »

Tak zgadam sie z Raf te silniki sa wytrzymale i malo sie adarza aby ktos mial problem z tymi silnikami. Co do paska to glowice sa tak zrobione ze wrazie pankniecia paska zawory sie chowaja w gniazda tak ze to eliminuje zgiencie zaworow. Moj kolega w 3000GT penkl mu pasek i pogial zawory. 2.5 V6 sa naprawde prosto zrobione i dobrze. Wal jest chartowany, zawory pokryte specialna farba aby osad sie nie przyklejal i zmniejszyc temperatue cylindra.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ile powietrza łyka 2.5V6 przy np. 7000 rpm i całkowicie otwartej przepustnicy ?
Gość

Post autor: Gość »

Chyba usze dolozyc swoje 3gr :)
Z tego przypadku na www.forum.tuning.pl, po przeczytaniu wszystkich postow nasowa sie jedno podstawowe pytanie - czy ktos z nich widzial skrzynie automatyczna od srodka. Jest to dosc skomplikowane urzadzenie (jak ktos chce, to przesle zdjecia - wlasnie jedna ze swoich rozebralem i naprawiam). Ma tez jedna, bardzo wielka wade, gdy ktos nie zrobi jej odpowiedniego przegladu, szczegolnie nie wiedzac skad auto pochodzi. Mianowicie jest to skrzynia 4EAT posiadajaca sprzeglo typu mechanicznego. W przypadku, gdy zabraknie oleju w skrzyni, moze natychmiast nastapic jego zablokowanie i mechanizmow w skrzyni, ktora posiada wlasne hamuce wewnatrz. Skutek jest taki jak zgasniecie silnika przy n.p. 6000rpm bez wcisnietego sprzegla w manualu. Z tym, ze w manualu nie jest to tak skomplikowane sprzeglo, wiec zetrze tylko tarcze. Automat blokuje wszystko natychmiast i jesli masz slaby pasek rozrzadu nie ma szans by wytrzymal takie nagle obciazenie przy takiej mocy.
Co do silnika, to sa one 1:1 jak w mazdzie. Roznica jest tylko w napisie. Silnik byl lekko zmodyfikowany, ale z tego co pamietam to dopiero w 98. Produkcje zakonczono w 2001 (tak przynajmniej podaje mazda), wiec jest to silnik produkowany przez ok. 9 lat. Nie sadze wiec, zeby kostrukcja byla kiepska na tyle, by powstawaly tego typu co opisane na tamtym forum uszkodzenia. Z technicznego punktu widzenia, kostrukcja silnika, opisana w CD Ford Workshop Information Car, wyklucza jakiekolwiek uszkodzenia silnika w przypadku zerwania paska rozrzadu. Rozmawialem niedawno z glownym mechanikiem Toyoty na temat tego typu silnikow i powiedzial jedno - japonce nie psuja sie glownie dlatego, ze mozna je niemilosiernie wysoko krecic. Jako przyklad podal nowa Toyote Corolle 1.8 T Sport wyzylowana fabrycznie na 198KM. Zreszta jesli kogos interesuje budowa tego silnika to zapraszam. Doszedlem co jest uszkodzone w automacie, wiec za kilka dni bede rozbieral silnik do kapitalnego remotu - w aucie mam drugi :). Mozna bedzie wtedy zobaczyc jak wszystko wyglada na rysunkach i w rzeczywistosci.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”