panowie pomocy...

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

panowie pomocy...

Post autor: medici »

mam problemik...
mój probasek zgasł mi gdy ruszałem spod świateł. nie mogłem go uruchomić, rozrusznik kręcił a silnik nie chciał zapalić.
panowie , pytanie głównie do probasków 2.0 16V, czy przy włączonej stacyjce pali wam sie również kontrolka z przekreślonym silnikiem(żółta) ??? i czy gaśnie w momencie uruchomienia silnika?
czy jest to prawidłowy objaw?
poza tym gdy zgasł mi silnik to w aucie zaczęło po cichu wyć (jak sygnał policyjny) i myślałem że policja mnie zgarnia z tyłu a tu nic.... i po paru sekundach sygnał sam sie wyłączył.
po kilku minutach silnik się uruchomił bez problemowo.
o co tu chodzi? czy to nie jest alarm?immobilajzer?czy to nie jest związane coś z niedziałającym pilotem??? od czego on jest???
pomocy panowie, bo zaczynam bać sie jeżdzić .
dobrze że był pimpo ze mną to pomógł mi go zepchnąć z drogi
:?
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

Objaw całkowicie normalny - mam na myśli przekreślony silnik.
Natomiast czy to jest przyczyna immobilizera? Prawdopodobne, bo ja miałem zbliżone objawy i po naprawie 2 "zimnych lutów" w sercu immobilizera wszystko wróciło
do normy. Problem znalazł i rozwiązał facet z małego warsztatu elektromechanicznego.
też mi gasł , a po jakimś czasie odpalałem i bez problemu dalej jechałem. Gdy usłyszałem kiedyś sygnał alarmu dochodzący z mego auta
to wprost zdębiałem :shock: Za cholerę nie wiedziałem, że mam jakiś alarm, bo też i nie było żadnego pilota (oprócz tego od immo).
Problem znalazł i rozwiązał facet z małego warsztatu elektromechanicznego.
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

brams a gdzie jest ten immobilajzer? jak go znalesc??gdzie lutować?co sprawdzic?
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

chodzi mi o to-gdzie jest ''serce immo''.???
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

Nie wiem jaki jest u Ciebie i przez kogo był zakładany? Jak się zdołałem dowiedzieć mó immobilizer nie był montowany przez fabrykę, ale przez serwis Boscha w Niemczech. Chciałem go nawet wywalić, ale na szczęście mechanik odkrył te luty (pod lupą!) W międzyczasie zaglądał też do aparatu zapłonowego podejrzewając moduł. Podłączył autko pod komputer, a ten nic złego nie wykazał :( .Szczerze mówiąc nie mam za grosz zaufania do diagnozy komputerem, bo tak samo w Vectrze miałem kiedyś problemy i nic nie pokazał (a zapłaciłem za tę "diagnozę" 150,-), po czym facet w sklepie Opla podpowiedział rzecz oczywistą : czy sprawdzali aparat zapłonowy?! Jasne!! Ale gdy go rozkręciłem ....
szkoda gadać. Dwa z czterech styków prawie do końca wypalone!
Reasumując: pochyl się od środka w autku (dość trudne, ale cofnij na maksa fotele 8) ), porozkręcaj plastikowe obudowy (to łatwe), i ....kuken, kolego, kuken! Aha! Podczas jazdy nie świecił mi się "przekreślony silnik", co mogłoby na przykład świadczyć o rzeczonym module, ale i o wielu innych "schorzeniach" wieku średniego :wink:
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

tyle, że pod spodem jest tam pełno puszek i centralek. po lwej sa 3 centralki(zielona i 2 srebrne) po prawej sa chyba 2.
normalnie statek kosmiczny czy co???? ;-)
nie wiem za kt óra sie zabrac.... :?
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

Medici - daj zarobić fachowcom! Trudno komuś radzić na odległość i w tak skomplikowanej sprawie.Ja się za to sam nie brałem. Znam to, bo cały czas przy naprawie byłem, ale nie wpadłbym,co konkretnie zrobić, chociaż to na moją wyraźną sugestię mechanik zajrzał najpierw do immo.
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

juz sie umówiłem z fachowcem na poniedziałek. mają zakładac mi nową centralke i jakies zabezpieczenia
:-).
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

:1111_ok: .Oby pomogło!
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

zawiozłem dziś mojego probaska do elekryka.
mam nadzieje, że mu pomoże i że probasek bedzie dziś już zdrowy. :infinity:
.....2.0 16V 94'.....
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Witam.
Nie chcę otwierać nowego tematu więc się podepnę pod ten.Od kilku dni auto dziwnie się zachowuje, już tłumaczę o co chodzi, w trakcie jazdy świeci się przekreślony silniczek najpierw mygał chwilkę i gasł a teraz świeci się prawie non stop,dojeżdzając dzisiaj do skrzyżowania obroty spadały spadały aż zgasł,pierwsza próba odpalenia się nie udała a za drugim razem zapalił i obroty znowu były takie jak zawsze. dodam że autko mam zagazowane.czytałam trochę na forum i nie wiem czy to nie wina sondy i stąd moja prośba o jakąś diagnozę.Ford Probe 2.5 V6 1997 r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: panowie pomocy...

Post autor: OLEY »

Sprawdż ładowanie. Może alternator nie domaga.
Wygląda jakby zanikł prąd.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Ładowanie jest w porządku to sprawdziłam.Bardziej martwi mnie przekreślony silniczek.Auto zgłupieje raz chodzi dobrze za chwile obroty szaleją.czy jeśli to sonda to kupować używkę czy kupić nową?
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: panowie pomocy...

Post autor: Astro »

To że check engine się czasem zapalał potem gasł i znowu zapalał aż wreszcie świecił non stop to na 99,9% sondy/sonda.
Najczęściej działo się to w trasie kiedy obroty nie skakały/jechałem ze stałą prędkością przez pewien czas.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem sondy, po wymianie przestało świecić i zaczął normalnie jeździć.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Czyli nie 100 % kurdę myślałam że potwierdzisz że faktycznie sonda i problem byłby z głowy poza tym że muszę ją kupić ale widzę zmianę więc nie wiem.jadąc dzisiaj do szkoły świeciło się parę razy co parę minut ale jak wróciłam i trochę pośmigałam po mieście to już świeciło się prawie non stop aż zgasł.jest sens kupować używaną w miarę dobrą czy kupić nówkę i ciekawe ile to kosztuje?
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: panowie pomocy...

Post autor: Astro »

Ja bym się w takie coś nie bawił, niech ktoś jeszcze potwierdzi to co napisałem i na twoim miejscu kupiłbym dwie nowe sondy zamontował i cieszył się jazdą. Ja za swoje boscha zapłaciłem po 89zł.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Dzięki Astro,wiem że jak wymienię sondę bądz sondy to będę wiedziała czy to była przyczyna czy też nie.mam gaz w aucie i wydaje mi się że na gazie przy wolniejszych obrotach szaleje, na paliwie też się świeci ale nie tak często.nie wydaje mi się żebym musiała wymieniać obie sondy może wystarczy wymienić tą z przodu silnika?z drugiej strony może wymienić obie i mieć spokój już sama nie wiem.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: panowie pomocy...

Post autor: Kocureq »

RX zawsze twierdził, że gazownicy mają testery do sond - może podjedż i się uśmiechnij, niech sprawdzą :)
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Kocureq może to jest dobra myśl ale ja w moim mieście mam takich gazowników że szkoda gadać,za podłączenie do kompa i niby wyregulowanie które nie sprawdza się wogóle(sama lepiej potrafię)biorą 50 zł i nic z tego nie wynika.gaz montowałam w Kutnie jakieś 200 km ode mnie więc nie wiem czy jest sens tam jechać tyle kilometrów.więc wolę skorzystać z rady Klubowiczów,może mi doradzą co może być przyczyną takich zachowań mojego Proboszcza:)
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: panowie pomocy...

Post autor: Astro »

Z tego co pamiętam to gaz ma większą temperaturę spalania i co za tym idzie cieplejsze spaliny które mogły dobić już i tak pewnie dość stare sondy.
Jak ja jechałem gazować swojego niebieskiego proba to pierwsze co się zapytali czy zmieniłem sondy.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: panowie pomocy...

Post autor: Destroyer »

A może by najpierw błędy sprawdzić a dopiero potem brać się za sondy?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: panowie pomocy...

Post autor: RX »

Witam,

Mi przy totalnie padniętej przedniej nie pokazywało nic :shock:
Zawsze powtarzam to samo - do dobrego gazola, ma przyrząd (pewnie coś ala miernik, ale wygląda pro i nazywa się Lambda Tester ;) ) testuje i wszystko jasne ;)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: panowie pomocy...

Post autor: Ero »

U mnie to samo.Przednia rozsypana i nic nie wywalalo:D tak jak RX pisze do gazoli sie udaj.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: panowie pomocy...

Post autor: meg_82 »

Podjadę dzisiaj do gazownika i może będzie miał takie urządzenie to sprawdzi czy sonda działa czy już się rozsypała.Dam znać jakie efekty.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam.

Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Kocureq


Byłam u gazownika podpiął komputer i niby wyszło że sonda jest dobra ale stwierdził że coś jest nie tak bo oszukuje, tzn, pokazuje ubogą mieszkankę a na innym wskaźniku wyświetla że ją przekracza.trochę dziwnę ale może to faktycznie sonda już zaczyna szwankować.Byłam w sklepie i orginału nie ma, jest tylko uniwersalna sonda NGK za 157 zł.Nie mam gdzie podpiąć pod komputerm bo u mnie te mechaniory nie mają oprogramowania.najprawdopodobniej będę musiała jechać do W-wy mam tam zaprzyjaźnionego mechanika który już kilka razy ratował moje auto.muszę sprawdzić czy to sonda nawala czy coś innego.
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Re: panowie pomocy...

Post autor: Edyta »

Mi również zgasł probek i teraz nie chce zapalić. Czy jest możliwość (techniczna) podpięcia probka pod kompa? wtedy przynajmniej wiedziałabym co mu dolega.
Z góry dziękuję za pomoc :1111_worthy: :1111_placz:
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”