Strona 4 z 7

: 2008-03-29 13:20
autor: dyb
siema, dzis bylem u swojego wulkanizatora i niestety sie zawidlem, mial tylko jakies pirelki i cos jeszcze po 100zl ktore pojezdza 1 sezon

moze kupic jakies nowe opony slabej marki? :P nie chce wydac na gumy wiecej niz 1200zl

co powiecie na:
Kormoran GAMMA B2 225/45R17 91 W
http://www.opony.com/opony/52874_kormoran_gamma_b2.html

albo dajcie jakies namiary na uzywane gumy w wawie i okolicach, gdzie bede mogl podjechac i miec duzy wybor w oponach po 200-300zl + mozliwosc zalozenia i wywazenia

: 2008-03-29 14:28
autor: Dee Jay
moze kupic jakies nowe opony slabej marki? Razz
Jasne. Naprawdę są rewelacyjne. A jak myślisz dlaczego te marki są słabe i tanie :)
Albo się czeka na doskładanie kasy i kupuje dobre nowe opony, albo dobre używki albo sprzedaje się 17" na które nas nie stać i jeździ na 15"
A kormorany to mozna sobie w polonezie założyć

: 2008-03-29 14:39
autor: Lisiu
Kup np. te oponki:
http://moto.allegro.pl/item333345534_wy ... xtra_.html
Do tego dwie nowe np. F1 i wyjdzie ci podobna kasa za markowe opony

: 2008-03-29 14:44
autor: Dee Jay
Tylko że 8 letnie opony nie mają takich właściwości jakie poninny mieć :roll:

: 2008-03-29 14:48
autor: Lisiu
Na pewno mają lepsze niż nowy Kormoran :?
Poza tym wiele zależy od tego jak opony były przechowywane, a po fotkach wnioskuję że są w niezłej kondycji.
Ogólnie to podałem to jedynie jako przykład, sam sprzedałem np. w zeszłym tygodniu komplet Dunlop SP Sport 9000, praktycznie nieużywanych z 2007 za 1200zł. Lepiej kupić taki komplet opon najwyzszej klasy niż szit niewiadomej produkcji

: 2008-03-29 15:15
autor: Dee Jay
Raczej takie same jak nie gorsze.
Owszem na fotach widać że bieżnik jest i opona jest oki ale to wszystko co można powiedzieć.

: 2008-03-31 10:19
autor: dyb

: 2008-03-31 16:18
autor: Sqad
Huh to ta firma jeszcze istnieje ??

: 2008-03-31 16:43
autor: davidlive
Dee Jay pisze:Raczej takie same jak nie gorsze.
Owszem na fotach widać że bieżnik jest i opona jest oki ale to wszystko co można powiedzieć.
tylko pamietaj twoje nowe oponki musza byc w seryjny wzorek bo wiesz to juz by nie była seria :P :P :P

: 2008-03-31 16:59
autor: Ero
Ty zdrajco milcz :D :D :D

: 2008-04-12 11:48
autor: dyb
wlasnie zmienilem kapcie na pirelli P6000 225/45/17, chyba nie najgorszy wybor ? :wink:

: 2008-04-12 12:00
autor: black_martines
na suchym da się jeździć - na mokrym już jak na łyżwach :twisted:

: 2008-04-12 12:38
autor: Sqad
No ja bym ich nie kupił :)

: 2008-04-12 15:50
autor: Dee Jay
Ja miałem P5000 i potwierdzam to co wyżej. Jak jest deszcz to tragedia :?

: 2008-04-12 16:33
autor: Astro
Tak się zastanawiam, po co kupować opony które nie spisują się w deszczu? :roll:
Zakładam ze opony znanych marek Mishelin, Uniroyal, Bfgoodrich, Bridgestone spisują się podobnie na suchej nawierzchni lecz różnią się zachowaniem na wodzie. :P

Moim priorytetem nie jest jak opona wygląda czy jak się nazywa np. "P 0 Nero" czy nawet ich zachowanie na suchym asfalcie lecz właśnie właściwościami przy złych warunkach. To w tedy właśnie wychodzą niedoskonałości naszych aut i naszych umiejętności, a dobre opony mogą na prawdę wiele zdziałać.:roll:
Polecam przed zakupem jakichkolwiek opon czy nowych czy też używanych poczytać fora czy chociażby strony na których sklepy sprzedają oponki. Tam ludzie oceniają jak ich zdaniem spisują się w danych warunkach konkretne opony.

Osobiscie polecam: Nokian V / Bridgestone petenza / UniroyalRainSport1i2 :twisted:
Wszystkie opony przetestowałem w Probku.
Niepolecam: Dunlop SP Sport 9000 i Sava INTENSA.

Pozdrawiam.

: 2008-04-12 17:13
autor: dyb
:) musialem cos kupic a dzis byl jedyny dzien na 2/3 tygodnie kiedy mialem czas
lato bedzie sloneczne wiec to czy na deszczu sie spisuja niewazne :D nie no zgrywam sie, kazda opona ma swoje wady, a te opinie uzytkownikow to czesto bujdy, niektorzy wypisuja ze wpadli w poslizg na mokrym przy 20km/h -_-
pojezdze i przekonam sie na wlasnej skorze, ja rajdowo nie jezdze (szczegolnie po ostatnim mandacie) wiec mysle ze nie bedzie tak zle ;)

: 2008-04-12 17:16
autor: Sqad
Dla mnie np, wyznacznikiem jest trzymanie się na suchym ogólnie nie gustuje w oponach dajacych rade w deszczu. Potenza 070, Prada czy R888 w zasadzie to są już semislicki no może poza pradą

: 2008-04-16 08:31
autor: dyb
dobra, dzis padalo, w pewnych momentach naprawde dzdzysty deszcz i tak sie zlozylo ze dzis sam jechalem do roboty wiec 'testowalem'
szczerze nie zauwazylem NIC niepokojacego, specjalnie gazowalem w zakretach i pare razy ostro hamowalem zeby zobaczyc czy rzeczywiscie 'abs sie wlacza przy kazdej okazji hamowania', nic z tego, ani jednego uslizgu, wiec te niektore opinie ze stron o oponach typu 'jadac w korku 20 km/h wjechalem komus w kufer bo opony nie ogarnely' sa poprostu smieszne

przy ostrzejszym ruszaniu jest faktycznie mniejsza przyczepnosc, ale tak raczej jest na kazdej oponie
tak wiec jak bede wozil pasazerow nie bede bal sie jezdzic w deszczu i zachowywal jakiegos specjalnie wielkiego odstepu ze wzgledu na 'lipne' gumy

: 2008-04-16 11:30
autor: Athens
Ja z przodu mam Pirelli P7, a z tyłu właśnie P6000, wszędzie w rozmiarze 215/55 R16. Testowałem je w ten weekend Warszawa-Sopot-Warszawa, jechałem w deszczu i również nie miałem żadnych przykrych niespodzianek związanych z P6000. Miałem kilka mocnych hamowań w koleinach pełnych deszczu i ja raczej bym ich nie odradzał, choć uważam,że P7 są lepsze. Pozdrawiam wszystkich!

: 2008-04-16 21:03
autor: OLEY
dyb pisze:tak wiec jak bede wozil pasazerow nie bede bal sie jezdzic w deszczu i zachowywal jakiegos specjalnie wielkiego odstepu ze wzgledu na 'lipne' gumy
Trochę mylne stwierdzenie i radziłbym go nie stosować.
Poślizg nie zależy tylko od opon, ale też od stanu i jakości nawierzchni.
Próbowałeś kiedyś hamować na pasach? Ja próbowałem z czystej ciekawości.
Farba, którą malują pasy dla pieszych jest straszna podczas deszczu,
aż sam byłem w szoku, że malują pasy takim g...em.
Mało tego, wystarczy, że gdzieś przed sygnalizacją świetlną z jakiegoś starego
Jelcza wylało się z pół litra oleju - już leżysz.

Z resztą przypadki można mnożyć, a w końcu tu chodzi o czyjeś i nasze życie.

: 2008-04-16 23:48
autor: Maxxum
OLEY ma rację - taka farba podobno jest na bazie kauczuku, czy jakoś tak i jest potwornie śliska. Była nawet kiedyś taka akcja środowiska motocyklowego, aby nie malować tą farbą pasów, bo często w wypadku motocykla kończyło się to wywrotką podczas hamowania.

Co do opon - ja właśnie kupiłem Dunlopy Sport Fastresponse - zobaczymy jak się będą sprawować - miał ktoś ?

: 2008-04-17 06:33
autor: Voodoo
Ja jestem już po testach swoich Nokianów NRV i jestem bardzo zadowolony. Mogę śmiało polecić. Parę szybkich manewrów na suchym i zero uślizgu, a w deszczu w koleinach czy też w głębszej kałuży nie czuć aby auto jakoś nerwowo się zachowywało. :) Ogólnie piąteczka w sześciostopniowej skali :twisted: Opinie o tych oponach na internecie potwierdzają ich jakość.

: 2008-04-17 12:41
autor: HUNT18
Ja osobiście polecam Goodyear Eagle F1 super opona . Duża przyczepnośc i bardzo mało podatna na aquaplaning.Tyle ,że swoje kosztuje niestety...

: 2008-04-24 19:42
autor: MICHAL_GT
Witam

Czy ktoś z Was wie coś na temat tych oponek bo się do nich przymierzam
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=105433&rodzaj=1

i jeszcze jedno jaki będzie lepszy profil do gt I na standardowych 15 205/50/15 czy może 205/60/15 ?
Pozdro i dzięki:)

: 2008-04-24 19:56
autor: Lisiu
Na seryjne felgi 205/60/15