Strona 1 z 7
					
				wspomaganie kierownicy
				: 2003-04-28 17:36
				autor: Gość
				stawiam piwo temu kto wie gdzie w tym samochodzie jest 
modul dzieki ktoremu mozna zmieniac sile wspomagania 
kierownicy - jest na pewno i ma trzy pozycje 
wojtek
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 17:46
				autor: Gość
				W 2.2 turbo (w odroznieniu od 2.2 bez turbo) jest zastosowane Variable Power Stering, czyli taki co sie zmienia w raz z predkoscia samochodu. Czyli komp sam tym steruje. Moze o to chodzi ???
			 
			
					
				Re: wspomaganie probe gt 2,2
				: 2003-04-28 18:42
				autor: MiB
				interart pisze:stawiam piwo temu kto wie gdzie w tym samochodzie jest 
modul dzieki ktoremu mozna zmieniac sile wspomagania 
kierownicy - jest na pewno i ma trzy pozycje 
wojtek
Pod przednim prawym fotelem pasażera  

 a innego raczej nie ma.
A i ma 3 stopnie regulacji, a jeździ standardowo na środkowej  
P.S. - a w domku mam dodatkowo drugi leżący taki moduł - jak by cię interesował (ale wygląd  nawet w środku  

 a nie zakup) możesz zaglądnąć przejazdem.
 
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 20:05
				autor: Gość
				A nie jest to przypadkiem modul PRC (Programing Ride Control) ??? Pod fotelem pasazera sie wlasnie e taki znajduje. Jak jest opisany ten przelacznik trojpozycyjny ???
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 20:53
				autor: Gość
				u mnie chybba jest po nim miejsce - wg instrukcji pod siedzeniem jest miejsce na wzmacniacz
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 22:11
				autor: kollek
				hey!
pod przednim fotelem pasażera to ja mam oryginalny wzmacniacz. Może dlatego że nie mam werscji GT?  

 
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 22:35
				autor: MiB
				interart pisze:u mnie chybba jest po nim miejsce - wg instrukcji pod siedzeniem jest miejsce na wzmacniacz
ps mokry cZy masz ochote na skrzynie biegow lub szesci do takiej
Ja mam (czytaj "musze") ochotę na całą skrzynię manual do 2.2 GT.
Właśnie wruciłem od mojego machera i zostawiłem go z deka przestawionym nosem. Okazało się że zalał mi na jesień skrzynię olejum GL-5 i teraz mam z niej same strzępy  
  
 
Pamiętajcie - wersja 2.2 GT tylko olejum GL-4. - I mam teraz wielki problem, a nie wiedziałem czemu skrzynia zaczyna mi się rozlatywać.
U mnie pod siedzeniem prawym przednim jest właśnie (Variable Power Stering) czyli ten moduł, a ma 3 ustawienia :
H - High
M - Middle
L - Low
Jest ustawiony standardowo na Middle - czyli na średnio.
 
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 23:17
				autor: Gość
				a jakie miales objawy 
u mnie na razie po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz tyka z mechanizmu roznicowego
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 23:33
				autor: MiB
				interart pisze:a jakie miales objawy 
u mnie na razie po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz tyka z mechanizmu roznicowego
Najpierw zaczęła czasem wyskakiwać 5. Myślałem że przesiliłem bo czasami lubiłem na niej przycisnąć.
Potem zaczął wyskakiwać przy obciążeniu lub zwalnianiu, doszedł do tego kłopot z jej włożeniem z luzu podczas jazdy - trzeba było jak dizlem - przegazówka sprzęgło i bieg. Teraz doszły kłopoty z włożeniem 2 biegu i z redukcją na jakikolwiek niższy, oraz kłopot z włożeniem wstecznego. A  ostatnio jak z górki na luzie zacząłem jechać to słyszałem jak rechoce już mechanizm różnicowy.
No kuchnia - dopiero 15 tyś na tym oleum zrobiłem ale kupiłem swoj i pojechałem do mechaniora aby z ciekawości zobaczyć.
Jak spuszczałem to leciał już nie olej ale konfetti z synchronizatorów i zmielone zębatki  
  
 
Po zalaniu już moim gadka z mechaniorem,
a tu mechanior że "jak to możliwe żeby na tak dobrym oleum tak to zrobiło bo przecież zalewał Elf GL-5. Ja oczy szerokie - przecież kazałem GL-4. On że nowocześniejszy GL-5 - a ja mu w szczękę i nos. 
I tak się porobiło że do domu wruciłem na strzępach skrzyni zalanej już GL-4, ale jak długo tym pojeżdżę to nie wiem.
[&^%@^*()_... cenzura... ^&$%$@%#%@!] i tak to właśnie jest jak qu... człowiek nie ma kanału w domu żeby sobie coś samemu dobrze zrobić.
 
			 
			
					
				
				: 2003-04-28 23:53
				autor: Raf
				Włos się na głowie jeży, chcesz by coś było zrobione dobrze, zrób to sam
			 
			
					
				
				: 2003-04-29 21:52
				autor: Gość
				pod siedzeniem faktycznie jest jakis modul ale nie moge znalezc przelacznika 
od ktorej strony jest i jak sie to przestawia
			 
			
					
				
				: 2003-04-30 07:58
				autor: MiB
				interart pisze:pod siedzeniem faktycznie jest jakis modul ale nie moge znalezc przelacznika 
od ktorej strony jest i jak sie to przestawia
Wieczorem jak zdążę postaram się fotki zrobić i opisać.
Przełącznik zaklejony jest taśmą przylepną metalową (ciężko oderwać) z nadrukiem "H" "M" "L"
High
Middle
Low
Wracając do tematu. Po przejechaniu około 200 km tak jakby na prawidłowym oleum skrzynia coraz lepiej pracowała i nie terkoce tak różnicowy, ale 5 i tak jest do D.....
Znajomek ma mi się dopytać o cenę w US tak zwanych "rebuild" czyli skrzyń regenerowanych. Jeśli będzie przystępna to wezmę, jeśli niezbyt będę musiał zakupić jakąś chodzoną tu w PL i ją sobie sam zregenerować.
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				wspomaganie!
				: 2003-10-02 10:30
				autor: diabolo
				Czy ktoś z Was może mi wskazać przyczynę chwilowych przerw w pracy układu wspomagania (a raczej tylko chwilowego jego działania)?
Ilość płynu jest OK, pompa nie ''buczy'', a jednak wspomaganie działa tylko czasami (bardzo rzadko)  

 
			 
			
					
				
				: 2003-10-02 11:42
				autor: kollek
				Podobno GT pod fotelem pasażera mają układ do wspomagania i kontroli jazdy (jakoś się to nazywa w skrucie ale nie wiem  

 ). 
Może on coś nawala???
Myśle że wiecej info uzyskasz od kogoś kto ma  GT. Np. Mokry?  
  
 
			 
			
					
				Wspomaganie
				: 2005-02-28 15:30
				autor: Arnie (caruso)
				Czesc Wam .mam problem. Za czesto ostatnio jezdze i wysiada mi wspomaganie.Objawy sa nastepujace:Wlaczam silnik, jade i okolo 3000 obrotow wysiada mi wspomaganie.Musze zgasic silnik,odpalic i znow dziala.
Czy to moze byc pompa wspomagania, i czy jest problem z jej wymiana?
I czy ktos ja ma?
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 11:27
				autor: Gość
				Moze to byc pompa, pasek, ale przedewszystkim sprawdz stan plynu czy nie masz wycieku i mozesz tez obejzec metalowe rurki przy maglownicy u mnie byla jedna zagieta (nie wiem jak to sie stalo) i mialem wymiane maglownicy. Jakby co to mam pompe wspomagania dla Ciebie  
 
P.S. Sprawdz (jesli masz sterowanie elektr. czy przewody od maglownicy sie nie poluzowaly, moze styku gdzies na nich nie ma, ale to w dalszej kolejnosci. Najpierw stawialbym na pasek lub pompe.
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 11:32
				autor: P.I.M.P.O.
				Simones pisze:P.S. Sprawdz (jesli masz sterowanie elektr. czy przewody od maglownicy sie nie poluzowaly, moze styku gdzies na nich nie ma, ale to w dalszej kolejnosci. Najpierw stawialbym na pasek lub pompe.
chyba łatwiej poruszać kabelkiem niż wymienić pompę? hmmm ja bym robił odwrotnie niż Simones
pozdro
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 14:52
				autor: Arnie (caruso)
				Dzieki, a gdzie ta pompa sie znajduje ,  gdzie tych kabelkow mam szukac.
Przypominam, ze wspomaganie wysiada przy 3000 obrotow
Plynu mi nie ubywa, a jezdze co chwila do Niemiec i jest ogromna kaszana.
Mysle ,ze moze to byc pompa.Rurki tez sprawdze jak chwile czasu bede mial ale chyba wporzadku
Pomozcie please Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 18:40
				autor: Gość
				pompy należy szukać pod klimatyzacją
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 21:45
				autor: Sh(.)(.)ters
				Sqad pisze:pompy należy szukać pod klimatyzacją
A co jak ktoś nie ma klimatyzacji 
  
 . Twoja wskazówka dyskryminuje niektórych 

 .
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 21:50
				autor: Gość
				Sh(.)(.)ters pisze:Sqad pisze:pompy należy szukać pod klimatyzacją
A co jak ktoś nie ma klimatyzacji 
  
 . Twoja wskazówka dyskryminuje niektórych 

 .
 
Wiedziałem że to napiszesz, napisze inaczej. Rolka na samym dole - ta najbliżej chłodnicy to rolka od wspomagania, lepiej 

 
			 
			
					
				
				: 2005-03-01 22:27
				autor: Sh(.)(.)ters
				Sqad pisze: lepiej... 

 
...nie mówić 

 Jakoś nam się dziś nie udało zdiagnozować wspomagania 

 
			 
			
					
				
				: 2005-03-02 17:11
				autor: Gość
				Pimpo, powiedz gdzie Ty wyczytales w moim poscie, ze najpierw lepiej wymienic pompe? Mowilem ze stawialbym na  sprawdzenie najpierw pompy, a to nie to samo co zakup nowej i wymiana. Sa inne sposoby sprawdzenia! BTW - Arnie skoro objawy sie pojawiaja po przekroczeniu 3000obr/min to zrob tak i nie gaszac silnika otworz maske i niech jeden kreci kolkiem w jedna i w druga strone do oporu, a drugi niech patrzy czy weze gumowe wych. z pompy sie lekko wyginaja. Jezeli pompa daje cisnienie, a problem lezy gdzie indziej np. w maglownicy to powinno byc widac po tych przewodach. Przynajmniej u mnie widac.
			 
			
					
				
				: 2005-03-02 18:44
				autor: Mr. Cynk
				.
			 
			
					
				
				: 2005-03-02 20:31
				autor: piotrek
				może ktoś wie co to może być na zimnym silniku jak skręce koła do oporu i przytrzymam to jest taki dziwny pisk jakby sie coś ocierałojak puszcze to zanika pisk w drugą strone jest to samo i w którym położeniu ustawić najlepiej ten przełącznik przy komputerze.