Ściąga w lewo...
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ściąga w lewo...
Tak jak w temacie. Po zmianie opon na ziomowe zaczęło ściągać w lewo (stare opony były zdarte po zewnętrznej stronie, więc myślałem, że to zbieżność). Pojechałem ustawić i nadal nic... Ten co ustawiał pokazał mi, że mam wyrobioną tuleję tylną wahacza przy lewym kole. Czy to może być problemem, czy jeszcze jakichś innych przyczyn mogę się spodizewać? Żeby jechać prosto muszę mieć teraz kierownicę skontrowaną o jakieś 20-30 stopni...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
- Syrenka
- Posty: 171
- Rejestracja: 2002-09-03 21:08
- Galeria: viewtopic.php?t=5570
- Lokalizacja: Kraków
Witam
Przyczyn może być wiele ale po pierwsze mechanik który znalazł luz na zawieszeniu i pomimo tego próbował ustawić geometrię powinien delikatnie mówiąc wrócić się do szkoły - po prostu naciągnął cię na koszty. Najpierw należy usunąć wszelkie luzy a następnie sprawdzić kąty - pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. To przez złe ustawienie tego drugiego kąta auto najczęściej ściąga, z tym że w probe on jest regulowany w bardzo małym zakresie i jest powiązany z kątem pochylenia. Regulacja odbywa się przez przekręcenie górnego mocowania amortyzatora. Natomiast na końcu sprawdzamy zbieżność i OSIOWOŚĆ. To samo oprócz kąta wyprzedzenia dotyczy tyłu. Później sprawdzamy ciśnienie w ogumieniu i dopiero po tych wszystkich regulacjach autko musi się dobrze prowadzić i kierownica musi być prosto. Jeżeli któregoś kąta nie można ustawić znaczy to że autko jest po "przejściach" i jakiś meches miał za lekki młotek. Jak wszystko jest ok i nadal ściąga musisz zmienić opony. To chyba wszystko w tym temacie.
Przyczyn może być wiele ale po pierwsze mechanik który znalazł luz na zawieszeniu i pomimo tego próbował ustawić geometrię powinien delikatnie mówiąc wrócić się do szkoły - po prostu naciągnął cię na koszty. Najpierw należy usunąć wszelkie luzy a następnie sprawdzić kąty - pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. To przez złe ustawienie tego drugiego kąta auto najczęściej ściąga, z tym że w probe on jest regulowany w bardzo małym zakresie i jest powiązany z kątem pochylenia. Regulacja odbywa się przez przekręcenie górnego mocowania amortyzatora. Natomiast na końcu sprawdzamy zbieżność i OSIOWOŚĆ. To samo oprócz kąta wyprzedzenia dotyczy tyłu. Później sprawdzamy ciśnienie w ogumieniu i dopiero po tych wszystkich regulacjach autko musi się dobrze prowadzić i kierownica musi być prosto. Jeżeli któregoś kąta nie można ustawić znaczy to że autko jest po "przejściach" i jakiś meches miał za lekki młotek. Jak wszystko jest ok i nadal ściąga musisz zmienić opony. To chyba wszystko w tym temacie.
......syrenka
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Syrenko ! Czy to Ty czy Twoja "małża"?Normalnie wywaliło mi oczy na klawiaturę Pracujesz w jakimś serwisie?Jestem pełen podziwu.Nie często zdaża się,że kobieta(nie ujmując innym) ma takie pojęcie w takim temacie.
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 2004-12-25 15:14 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
O ile się nie myle to Syrenki mąż pisał acz kolwiek moge się mylicOLEY pisze:Syrenko ! Czy to Ty czy Twoja "muszla"?Normalnie wywaliło mi oczy na klawiaturę Pracujesz w jakimś serwisie?Jestem pełen podziwu.Nie często zdaża się,że kobieta(nie ujmując innym) ma takie pojęcie w takim temacie.
Pozdrawiam serdecznie
- Syrenka
- Posty: 171
- Rejestracja: 2002-09-03 21:08
- Galeria: viewtopic.php?t=5570
- Lokalizacja: Kraków