Sportowy wydech - basowy :)

Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Sportowy wydech - basowy :)

Post autor: DUKE »

Witam wszystkich....hmm nadal cos kombinuje ze swoim probkiem :wink:
mam plany wydech zmienic..bo mam basowy tlumik..ale zalozylem seryjny bo mnie na trasach glowa bolala :wink:

Moje pytanie do was....najpierw wam napisze co chce zrobic...
chce puscic od poczatku do konca rure na przestrzal...tylko zostawiam ostatni wydech...standartowy...i na niego jakies fajne koncowki...

Chce fajny wydech- basowy zeby mnie glowa nie bolala :lol:

No i nie wiem jaka srednice rury puscic...ogolnie chyba standartowo mamy 60 no nie?? a ja myslalem o srednicy 80 ..co wy na to....
i jak najlepiej dobrac do naszych fur srednice rury zeby bylo to korzystne dla turbinki no i zeby byl fajny dzwiek.???

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie :wink:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

Jak robisz przelot to do końca, ostatni tłumik przy takim układzie poleci
Ci szybciej niż myślisz, spaliny nie mają się gdzie ostudzić i będą zatrzymywać
się na ostatnim tłumiku cała temeperatura bedzie w niego walić a nie sądze
żeby był przystosowany do wysokich temperatur, w szczególności ostatni
Moja propozycja może troche droższa, ale...

Istniej tlumiki takiej firmy jak Lorbi (http://www.lorbi.com.pl)
Załóż sobie sportowy tłumik środkowy, albo na początku może nawet nie
i któryś z tłumików Lorbi z regulacą głośności
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Nie sądze żeby właśnie padał tylko końcowy tłumik , miałem wóz który miał na początku katalizator tłumik przelotowy i tłumik końcowy . Tym końcowym zastąpiłem perzelotowym z Poloneza :shock: czyli miałem dwa przelotowe i padał zawsze ten w środku a z poloneza wytrzymał 3 lata :shock: oczywiście nie orginalny był :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Ogolnie mowiac....chce dobrac srednice rury....
jaka mi polecacie???
i jakiej srednicy wydech by fajnie wygladal :lol:
I CHODZI MI O FAJNY ODGLOS WYDECHU!!!:)
a poza tym gdzie w kraku za nie duze pieniazki takie cos robia??
raczej musza miec gietarke :cry: :wink:
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

moim zdaniem jak największa średnica tym lepsza . tam gdzie robią tłumiki tam mają giętarki i zrobią ci co chcesz :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

piotrek pisze:moim zdaniem jak największa średnica tym lepsza . tam gdzie robią tłumiki tam mają giętarki i zrobią ci co chcesz :D
Raczej nie tak do końca, bo tak to wystarczyła by rura puszczona pod podwozie prosto z klektora, ale w tedy raczej by ciśnienie spalin drastycznie spadło

Ja osobiście przyprzelocie bym zmniejszył średnice rury o jakieś 0,5"

A co do fajnego odgłosu, to samochody z Turbo ogólnie maja bardzo
ciekawy dźwięk wydechu.

Wystarczy że układ wydechowy doprowadzisz do końca bez tłumika
końcowego i już masz naprawde fajnie, ja tak jeździłem to się ludzie
dziwili że jest tak cicho.
piotrek pisze:Nie sądze żeby właśnie padał tylko końcowy tłumik , miałem wóz który miał na początku katalizator tłumik przelotowy i tłumik końcowy . Tym końcowym zastąpiłem perzelotowym z Poloneza czyli miałem dwa przelotowe i padał zawsze ten w środku a z poloneza wytrzymał 3 lata oczywiście nie orginalny był
Tak ale głównie studzenie spalin występuje w Kacie i w środkowym tłumiku
końcowy tylko wygłusza
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:12 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Cynki pisze:a tak na poważnie to raczej nie kombinuj ze średnicami rury za bardzo bo możesz dostać tego zjawiska co sqad że mu się tunel koło ręcznego grzeje i spaliny wracają....
Już się nie grzeje, wyrzuciłem katalizator, za to strasznie głośno się zrobiło
Cynki pisze:wydech też ma jakieś obwarowania, zrób tak żeby spaliny wylatywały z wydechu a nie spacerowały tam liżąc ściany niczym turysta w muzeum Luwru.
To ja tak mam czasem, prawie jak rajdówka
Cynki pisze:moim zdaniem mógłbyś się skupić na konkretnym doborze tłumików końcowych tak żeby nie tłumiły zbytnio tam spalin i to w zasadzie tyle.... ewentualnie tak jak chłopaki pisali jakieś 0,5 cala większą rurę i na tym koniec.
Ale ja mówiłem o rurze 0,5" mniejszej żeby zachować ciśnienie spalin,
takie jakie jest przy komorowych (wolno przepływowych) wydechach.
zrób sobie chłodny dolot, rurkę, większy cooler itp, może stożek... to też ci pomoże jeśli chodzi o moc a jeśli tylko dzwięk cię interesuje to (...)
Stożek dobra rzecz, naprawde tylko taki porządny DUŻY z fajnym dźwiękiem
i do tego wydajny, to koszt ponad 200zł (napewno się zaraz posypią opinie
że można taniej kupić, ale ja wiem swoje bo to przerabiałem)

A no i obowiązkowo BOV jakiś fajny
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Gdzie w Krakowie mozna zrobic fajny wydeszek??
Moze znacie jakas firme ktora jest niedroga a znaja sie na rzeczy...
a poza tym jak sadzicie ...jaki koszt wchodzi w gre???
chodzi o przeciagniecie rury od poczatku do konca i przyspawanie koncowek nierdzewnych na ostatnim tlumiku....

Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

DUKE pisze:(...) ...jaki koszt wchodzi w gre???
chodzi o przeciagniecie rury od poczatku do konca i przyspawanie koncowek nierdzewnych na ostatnim tlumiku....
Między 600 a 1000zł jeśli chcesz mieć pożądnie, jak się dowiadywał kiedy
chcialem rozdzielić tylko układ na końcu na 2 strony to z dwoma tłumikami
końcowymi powiedzieli mi 1200zł, dla mnie to troche paranoja, no ale...
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

ceny masz kosmiczne :shock: :shock: :shock: :shock:

A teraz jeszcze pytanko do was :wink: postanowilem ze rure puszcze 60(6cm) od poczatku do konca...po srodku przelotowy tlumik...i na koncu po obu stronach koncowki.. :lol:
hmm tylko jakie?? :roll: myslalem o srednicy 10cm :lol: czy nie beda za duze??ale probe ma duuuzy tylek wiec bedzie pasowac :lol:
sa jeszcze 8,5cm i 7,6cm pozdrawiam i czekam na opinie :wink:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

ja bym wybral po 8,5 cm....dziesiatki mino wszystko moga sie wydawac za duze
a do prawde bo dobry sprawdzony wydeszek kosztuje kolo tysiaka.Mowie o tym renomowanych firmach
ale mozna i kupic za 200 zl od "pana stasia" znaczy jakie podróbki
ale tez nasz producent ULTER robi podobno dobre tlumiki i nie ma co na nie narzekac tak wiec mysisz poprzegladac duzo ofert i sobie cos wybrac
a co to ksztalku to ja jestem za prostota czylo prosciutka i okragla koncuwka ze stali nierdzewki i bedzie ladnie:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Gość

Post autor: Gość »

Po pierwsze jak zakładasz takie olopy na końcu to mocno je wetnij w zderzak
żeby to jakoś wyglądało, a nie takie przypięte.
A i po co Ci tłumik środkowy?? Przecież to dodakowy koszt.
No i kształt końcówek ja bym stawiał na owale bo probe ma bardzo płaski
szeroki tył i tam nie zauważyłem krągłości ja też niedługo bede zminiał,
właśnie na owale.

A to moje już chyba były na forum ale co tam
Obrazek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

tlumik mam jako...bonus :) zeby uzykac lepszy dzwiek..wydechu...
a jaka srednice maja te koncowki??hmmm ale chyba 8,6cm mi sie podobaja :wink:
wiesz co ja chce wlozyc tam gdzie jest swiatlo przeciwmgielne z tylu i z drugiej strony wyciac tak samo :lol:
raczej zaloze okragle...naprawde ladnie wyglada :lol:

a ma ktos jakies fotki jak probe wyglada z jakimi koncowkami itd..
chodzi mi o wielkosc i o usytuowanie...
mam czas do jutra...bo juz umowilem sie na robote....
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Pokaze wam fajne wydeszki :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

Echem, żadna konwencja mi się nie podoba, poprostu może dlatego że są
kiepsko dobrano do samochodu, no i może dla tego że to są samochody
za którymi nie przepadam.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ten zielony to nawet Calibra :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

tak samochody nie za bardzo sa dobrane
ten zielony to calibra brrrrrr a do tego jesli sie nie myle to w toruniu wybrali ten samochod jako najladniejszy na zlocie
jak dal mnie totalny brak bezuscia
mowili tez ze kolo duzo pracy wlozyl w samochos
co z tego jak on jest podobny do kupy za przeproszeniem
to jest moje zdanie
zeby zobaczyc czy wydech ladnie pasuje musi byc tez ladny samochod do niego zrobiony
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a widziales ta colibre z przodu :?:
:shock: te galy mowia same za siebie
obraz nedzy i rozpaczy
Obrazek
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Tak widzialem tez samochos caly bo dzies byl opisywany chyba w gg
i jest zalosny
A mi sie wydaje ze tym zółtym punto to jaka blondyneczka jezdzi
przyjzyjcie sie :):):):):):):):) ale sie usmialem
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

heh bardzo mozliwe
a opisywany byl w GT ten koliber hehe,szkoda bylo tylko papieru na niego
Obrazek
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

ja wiem mozna go wykozystac (ten papier gdzie jest ta zielona calibra)
jak nam sie skonczy wlasciwy papier w lazience
co to m usi byc za przyjemnosc podcierajac sie calibra hehe:)
ale ja glupi jestem :twisted: :twisted: :twisted:
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Gość

Post autor: Gość »

Ja sie natomiast zastanawiam nad jeszcze troszku innym celem. Jak uzyskac najlepsze parametry wydechu nie zglasniajac go drastycznie??? Czy jest to wogole mozliwe? Chce zalozyc tlumik z silencerem np. cos takiego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46641813 Mam dojscie do strumienic w zasadzie za darmo, wiec myslalem aby przy okazji dodac mu kilka konikow wywalajac kata, ale co wtedy z tlumikiem srodkowym? Sportowy? To juz wyjdzie za droga w sumie impreza, a przy samej strumienicy nawet z najcichszym ustawieniem tego tlumika bedzie glosno - mniej wiecej tak glosno jak u MiH-a. Jakies pomysly ???
Gość

Post autor: Gość »

W turbinie strumienica nic nie daje ale jak masz z darmo to zakładaj.
Najlepiej to wywal kata, załóż tłumik środkowy sportowy, i końcowy komorowy z ładną końcówką, powinno być gites. Choć u mnie po wywaleniu kata osiągi podskoczyły tylko zrobiło się dużo głośniej.
Gość

Post autor: Gość »

No wlasnie, a ja nie chce zeby sie zrobilo duzo glosniej. Ma byc albo nieco glosniej niz standardowo, albo mozliwosc wyregulowania zeby bylo glosno lub cicho (tak by bylo gdybym zostawil wszystko tak jak jest i zmienil tylko tlumik koncowy np. na M-TECHa albo na taki jak jest pod linkiem w moim poprzednim poscie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”