Parownik-nagrzewnica, równolegle czy szeregowo ?
: 2005-01-07 20:02
W większości aut grzanie parownika jest wpięte w obieg wodny za pomocą
dwóch trójników.Równolegle do nagrzewnicy. Szybko , łatwo i przyjemnie. Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli parownik będzie miał mniejszą przepustowość niż nagrzewnica będzie nagrzewał się wolniej. Wpięcie szeregowe wymusza tą samą ilość wody przeciskanej przez oba elementy. Takie rozwiązanie zastosowałem w swoim vw vento po tym jak po wymianie nagrzewnicy zaczął zamarzać parownik. Teraz jest git. Czy połączenie szeregowe jest zgodne z wytycznymi producentów. Jeżeli tak to co powinno od strony silnika byc podlaczone jako pierwsze? parownik czy nagrzewnica?
dwóch trójników.Równolegle do nagrzewnicy. Szybko , łatwo i przyjemnie. Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli parownik będzie miał mniejszą przepustowość niż nagrzewnica będzie nagrzewał się wolniej. Wpięcie szeregowe wymusza tą samą ilość wody przeciskanej przez oba elementy. Takie rozwiązanie zastosowałem w swoim vw vento po tym jak po wymianie nagrzewnicy zaczął zamarzać parownik. Teraz jest git. Czy połączenie szeregowe jest zgodne z wytycznymi producentów. Jeżeli tak to co powinno od strony silnika byc podlaczone jako pierwsze? parownik czy nagrzewnica?