czym skleić...czym?...help!!!

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

czym skleić...czym?...help!!!

Postautor: Greg » 2005-02-01 14:26

Ułamany mam boczny kurek wlewu płynu chłodniczego razem z kawałkiem rurki plastikowej :( . Co polecacie do sklejenia tego ustrojstwa :?: Myślę o zespawaniu tego plastiku, ale w tej chwili w grę wchodzi tylko klejenie. Może ktoś miał podobny problem i poleci jakiś porządny klej z własnego doświadczenia :lol:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)

Gość

Postautor: Gość » 2005-02-01 14:33

Spawanie.... Plastiku ..... hmmmm

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2005-02-01 14:51

Sqad pisze:Spawanie.... Plastiku ..... hmmmm

Dokładnie...tak jak spawanie aluminium czy żeliwa. Też byłem tą informacją zaskoczony. Gościu wytłumaczył mi, że jest to klejenie za pomocą wysokiej temperatury. Cholera wie ile w tym prawdy dlatego też pytam czym ewentualnie można to skleić :?:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Gość

Postautor: Gość » 2005-02-01 14:56

Aha czaje łączenie na zasadzie przetapiania plastiku, no tak to można penie i samemu zrobić za pomocą przenośnego palnika, tylko trzeba jeszcze wiedzieć jak.
A kleić też napeno się da ale nie bedzie to tak trwałe. I napewno musi być klej do wysokiej temperatury.

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Postautor: piotrek » 2005-02-01 19:26

A ja polecam poxiline u mnie trzyma już pół roku i nic nie cieknie
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: P.I.M.P.O. » 2005-02-02 01:02

samemu ciężko pospawać plastik. z tego co się orientuję nie wystarczy nadtopić obu części i ich ze sobą połączyć. tak jak przy spawaniu metalu np. migomatem wysuwa się drut i to on "skleja" elementy, tak przy spawaniu plastiku wykapuje ciekły plastik. nie jestem pewien czy to jest dokładnie tak ale kiedyś coś mi się o uszy obiło.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Gość

Postautor: Gość » 2005-02-02 01:21

pimpo pisze:np. migomatem wysuwa się drut i to on "skleja" elementy,


Dokładniej trzeba dobrać siłe prądy tzw amperaż do grubości materiału, zły dobór spowoduje albo posklejanie (nie przetopienie się przez dwie warstwy) i małą żywotność takiego spawu, albo narobi sie tylko dziur i też nici.

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MiH » 2005-02-02 03:14

Spawanie plastików u plastikarza - 10-15 zł to Cie zakosztuje. Oni mają do tego po prostu palnik i tak jakby drut plastikowy - topik który służy za spoiwo.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2005-02-02 08:34

Co do spawania to szczegóły poznam w sobotę (praca,praca i jeszcze raz praca), a do tego czasu postaram się to porządnie skleić :twisted: . Myślałem również o poxilinie, ale .... + mieszanka uniwersalna w postaci uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym (czerwony) + specjalna taśma uszczelniająca. Może ktoś z Was testował podobny patent :?: Myślę, że powinno trzymać :!:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MiH » 2005-02-02 11:45

Poxilina wytrzyma kilka tyg. po czym strzeli Ci w najmniej odpowiedniej chwili. Zniszczenia mogą być ogromne...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Postautor: piotrek » 2005-02-02 11:55

Chyba raczej mówisz o kleju poxipol , próbowałem i rzeczywiście puszczał , ale na poxilinie mi trzyma pół roku tylko trzeba dokładnie oczyścić miejsce. :wink:
Mechanika samochodowa

Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: P.I.M.P.O. » 2005-02-02 12:31

MiH pisze:Oni mają do tego po prostu palnik i tak jakby drut plastikowy - topik który służy za spoiwo.


dokładnie o to mi chodziło :)

Sqad przecież ja nie chciałem opisywać dokładnie jak się spawa migomatem bo to tylko był przykład tego że plastik spawa się podobnie. przy spawaniu plastiku tak samo trzeba dobrać temperaturę do grubości i wytrzymałości materiału bo przecież np. zderzaka nie pospawasz tak samo jak zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy - to chyba oczywiste.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2005-02-02 13:57

...biorę się wieczorkiem za klejenie, zostawię to spokojnie na jakieś 24h i się zobaczy :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: OLEY » 2005-02-03 00:59

Szczerze mówiąc to:
poxilina + mieszanka uniwersalna w postaci uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym + specjalna taśma uszczelniająca
no to chyba wyjdzie drożej niż danie do pospawania plastikarzowi
:D
Prawda?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Postautor: M-Pro » 2005-02-03 03:03

Często zachodzi potrzeba sklejenia jakiegoś niedużego plastiku przenoszącego spore siły. To taki mój patent, jeżeli spoina musi mocno trzymać, a nie wyglądać : Nawiercam miniaturową wiertarką otworki wzdłuż pęknięcia, przewlekam igłą nitkę która przejmie obciążenie łączenia, zalewam szew klejem i gotowe.

Najmocniejszy i odporny na chemię klej to długoschnący(24h) distal
IIgen. 2,5 GT, USA-black

Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: cevinek » 2005-02-03 06:37

Sqad pisze:Spawanie.... Plastiku ..... hmmmm


DOKŁADNIE...Ja już miałem taką sytuację....Musiałem dać do pospawania nagrzewnicę z Fiata Ducato ( mój służbowy) i Pan wyjaśnił mi to tak:
Jest to spawanie Drutem vinidurowym i polega na takiej samej zasadzie jak zwkłe spawanie...Palnik i Drut w ręku...po zespawaniu TRZYMA ŻE NIC NIE JEST W STANIE TEGO ODERWAĆ....
POLECAM....
Znam taki warsztat w Touniu ...jakby co...
__________________________________________
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Chrysler Sebring 2,5 V6 Automat -Crimson Pirat

dodatkowo
Suzuki VZ 800 "Desperado"
Yamaha YP250 "Majesty"

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2005-02-03 09:03

OLEY pisze:Szczerze mówiąc to:
poxilina + mieszanka uniwersalna w postaci uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym + specjalna taśma uszczelniająca
no to chyba wyjdzie drożej niż danie do pospawania plastikarzowi
:D
Prawda?

Niekoniecznie...bo te składniki mam zawsze na stanie więc wydatek zerowy, :D a rozwiązanie jest tymczasowe. Wczoraj kleiłem i trzyma zobaczymy po jeździe testowej wieczorkiem po upływie 24h.
W przeciwnym wypadku dojazd do spawacza i jazda z palnikiem :!:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Postautor: Mr. Cynk » 2005-02-03 23:45

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:22 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2005-02-04 13:50

Trzyma Pany jak cholera :D ; dzisiaj po pracy czeka mnie kilkadziesiąt km jazdy więc przetestuję w praktyce...mam nadzieję, że obejdzie się bez pchania :!: :!: :!:
Dzięki Cynki za wykład i pouczającą lekturę. Jak będę w przyszłości u spawacza plastiku będę miał ,,materiał poruwnawczy" jak powinno być spawanie przeprowadzone fachowo :shock:
Życzę wszystkim udanego weekendu :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postautor: Greg » 2006-06-12 13:41

...odgrzebuję temat bo może komuś się przyda :twisted:
W sobotę moja prowizorka się poddała, ale dzielnie mi służyła...prawie 1,5 roku. Trochę mi wstyd, że tyle czasu nie skleiłem tego u fachowca :oops: ale zarazem jestem dumny, że mój patent tyle wytrzymał. Dzisiaj zawiozłem chłodnicę do fachmana, aby tą plastikową rurkę od wlewu płynu chłodniczego porządnie skleił i oczywiście sprawdził szczelność całej chłodnicy :wink: Koszt całej operacji 25zł. Zainteresowanym podaję namiary: ,,Usługi spawalnicze tworzyw sztucznych" Zielona Góra, ul. Orzechowa 2, tel. 0-68 325 65 94 (na Chynowie naprzeciw giełdy samochodowej) :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX

Miał być ProbeII V6...

...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 16:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Postautor: kosmita » 2006-06-12 19:39

Witam
A czym skleic to?
Obrazek
Mam plastik tylko wypada z cięgna moze poxylina to sklei?
Czasami troche wstyd jak tylko jedno oczko sie otworzy :oops:
Black Shadow GT 92r

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Basf_Wrocław » 2006-06-12 21:18

A ja uważam, że najlepszym klejem do wszystkiego jest żywica :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

ad81

Postautor: ad81 » 2006-07-06 23:03

Ja polecam klej do twardych plastików TECHNIKOL sprawdzaliśmy jest bardzo wytrzymały. A co do klejenia metalu aluminium i innych to dwuskładnikowy technikol płynny metal się zwie. Sprzedaje to do warsztatów samochodowych i mechanicy sobie go chwalą u mnie w sklepie jakieś 10 złociszy. Wiadomo jak spaw to spaw ale czasem nie ma możliwości i zostaje tylko klejenie.

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2875
Rejestracja: 2003-03-21 11:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Postautor: wingerman » 2006-07-06 23:40

Kochani takie plastiki kupicie w sklepie z czesciami do samochdow włoskich (Fiat) maja rozne rozmiary tych zatrzaskow itd. Tylko to musi byc jakis SKLEP a nie sklepik.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 22:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: tofil » 2006-07-09 21:33

W Kadecie kleiłem chłodnicę Poxiliną na łączeniach z obu stron i trzymało pół roku, a rozwaliło tylko dlatego, że miałem niesprawny zawór ciśnieniowy na zbiorniczku wyrównawczym. Więcej tego nie naprawiałem bo nadjechało Probe... :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG


Wróć do „2.0 R4 FS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości