Bypass Air Control Valve BAC (cóż to za cud jest??)

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Bypass Air Control Valve BAC (cóż to za cud jest??)

Post autor: raven »

nie zaczynałem nowego tematu zeby bałaganu nie robić. dzieki zgodzie MiHa wkleiłem rozmowe z gadu gdzie MiHu opisuje ococho.

a zaczelo sie tak:


no właśnie mam problem bo misie oderwały kabelki od tego :)
to jest tak:
przy wlocie do przepustnicy z lewej strony jest cieglo od gazu.
a to jest z PRAWEJ strony wlotu. wychodzi z tego jeden wężyk gumowy w którym u mnie woda jest. wyglada na jakas pompke czy elektrozaworek odrowadzajacy wode :roll: .... nie mam pojecia

mam przewody od tego oderwane (2) i zostala mi jedna sruba zeby to wykrecic, zastanawiam sie czy nie rozwale czegos jak to rozbiore.
probek jezdzi ok z tymi urwanymi kabelkez ale jak to tam wlozyli to chyba jest potrzebne. do czego tylko??

acha.
a jak mi nie powiecie co to to złącze te kabelki i sie spale z probkiem. :twisted:
Ostatnio zmieniony 2005-02-11 14:41 przez raven, łącznie zmieniany 1 raz.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Masz tu zdjęcie i mów szybko o który element chodzi:

Obrazek

a tu masz schemat:

Obrazek

to może być:

12 Throttle Position Sensor
14 Idle Speed Control Valve
15 Bypass Air Control Valve

The IAC System Sensors

These include the Vane Air Flow (VAF) meter, the Vane Air Temperature (VAT) sensor, and the Throttle Position (TP) sensor, all of which supply their data to the ECA. The ECA also monitors the engine speed.


IAC System Control Devices

The Idle Speed Control (ISC) valve, operated by a duty-cycle solenoid, maintains a steady idle speed when heavy mechanical or electrical loads are added to the engine. The ECA responds to the changes in the engine idle speed due to the changes in the engine load by regulating the solenoid valve duty cycle which controls the bypass air flow and the engine idle speed. The ISC valve is a separate unit on the 1.8L EFI engine; but on the 1.3L, 1.6L and 2.2L engines it is packaged together with the BPA control valve as a combination unit. The ISC valve is not serviceable, whether a separate unit or combined with the BPA control valve, and must be replaced as an assembly when malfunctioning. In all engines the engine coolant used to actuate the BPA control valve is also used to cool the solenoid coil. A dashpot on the throttle body of the 1.3L, 1.6L, and 1.8L EFI engines mechanically slows the action of a rapidly closing throttle in order to eliminate erratic vehicle response to the throttle.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

dzieki MiH.
chodzi o BAC.
od ranca siedzialem nad serwisówka i to o to loto.
dzis wykrecilem toto z probka.
ta woda co byla w wezyku to pewnie plyn chlodniczy.
mam urwane od tego kabelki wiec nie dziala. z tym ze te przewody u mnie nie sa podlaczone tu gdzie na foto (czujnik polozenia przepustnicy??) tylko sa (kiedys byly) wpiete w kostke po przepustnica moze dlatego ze mam GL.
do czego to jest ??
a moze dlatego mi pali probek jak smok w miescie?
to jest rozbieralne? jesli nie to kto mi to sprzeda?
do czego toto??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:23 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Raf napisał(a):
Sprawdziłem, w 2.2L i 2.2L Turbo jest tak jak w 2.5V6 i nie ma silniczka krokowego na przepustnicy.

Gdy zdejmiesz nogę z gazu przepustnica zamyka się całkowicie a powietrze jest dostarczane przez 'IAC/BPA' (Idle Air Control / Bypass Air).

BPA to termozawór otwierający się gdy chłodziwo jest zimne i przymykający gdy silnik jest ciepły, a IAC to solenoid (elektrozawór) pozwalający ECU kontrolować wolne obroty.
o to cho?
jak to sie ma w praktyce?
bez tych kabelkez chodzil probek oki ale palil na miescie troszku duzo moze to od tego?
chyba sobie nowy problem zrobilem :wink:

Ps. sory cynki byles pierwszy :)

czyli bez tych kabelków bedzie w miare ok tylko nie bedzie mi w nocy przy deszczu i masazu pleców z tuby w bagazniku i zalaczonym ogrz tylnej glass oraz nawiewie na max podnosil obrotów??
to po... co ja to rozebrałem :cry:
cynki psiedasz mi toto? za ile?
jak nie Ty to kto ma jeszcze wolny BAC ??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:24 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Cynki pisze: to dam sobie uciąć obie ręcę, fiuta i uszy że będzie to miało wpływ na spalanie. :D
dobra. zobaczymy :)
umówimy sie tak:
jak np. MiH powie ze ma wplyw na spalanie i tak bedzie to masz szczescie.
ale jak powie ze nie ma to... :wink:
MiH aktualnie masz tez władze nad kontrola urodzen i planowaniu rodziny u Cynkiego.

ps.
ale czy dlatego probek moze palic.... nawet 20 w miescie?
tzn domyslam sie ze tylko jak jest zimny tak?
bo ja głównie właśnie na zimnym silniku w miescie smigam.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:23 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

no mam takie samo :)
ja tylko odkrecilem te czescz kabelkami. problem w tym ze kabelki urwaly sie tak ze nie idzie dolutowac.
ale.... moge zrobic tak wbic w urwane przewody kawalek czegos do tego dolutowac kabelkez i wsio jakos usztywnic poxipolem.
miernik pokazuje 08,8 ohma jak go tak podepne. to chyba dobrze bo w serwisowce pisza: Resistance (cold engine temperature): 6.3-9.9 ohms.
szkoda ze cynki nie mozesz sprawdzic multimetrem co sie dzieje jak wciska sie ten tłoczek co jest w drugiej czesci (tej z kabelkiem) BAC-a.u mnie delikatnie zmienia sie rezystancja- o jakies 0,3-0,8 ohm.

Edit:
oto garsc spora informacji na ten temat:

rozmowa z GG MiH ma II ale chodzi mnieje wiecej o to samo

MiH (10-02-2005 21:51)
wiem jak to jest u mnie
MiH (10-02-2005 21:51)
u mnie jest tak:
MiH (10-02-2005 21:51)
autossanie jest automatyczne (czyli ten tłoczek elektrycznie nic nie kombinuje
MiH (10-02-2005 21:52)
natomiast oprócz autossania jest jeszcze elektrozawór - ten co stabilizuje obroty - ciut je podnosi i odpowiada za to żeby auto nie zgasło
MiH (10-02-2005 21:52)
do tego elektrozaworu przychodzą 2 przewody
MiH (10-02-2005 21:53)
oprócz tego u mnie jest jeszcze czujnik pozycji przepustnicy - u Ciebie też jest
MiH (10-02-2005 21:53)
ale jest on na tej samej osi co cięgno
MiH (10-02-2005 21:54)
teraz tak - jeśli to BOC to ma niewielki wpływ na spalanie.
MiH (10-02-2005 21:54)
on w zasadzie tylko wyrównuje obroty
MiH (10-02-2005 21:54)
jego regulację szacuje na 15% czyli +/- 100 obr.
MiH (10-02-2005 21:55)
to że palli Ci 20l/100km to zupełnie normalne przy Twoim stylu jazdy
MiH (10-02-2005 21:56)
pamiętaj że dopuki temp w układzie chłodniczym jest <60st
MiH (10-02-2005 21:56)
i lambda <300st
MiH (10-02-2005 21:56)
to komputer ustala dawkę paliwa tylko na podstawie obrotów.
MiH (10-02-2005 21:56)
olewa przepływomierz i sondę lambda
MiH (10-02-2005 21:57)
ostatnio z Szymonem zrobiliśmy test
MiH (10-02-2005 21:57)
bo mówił że pali mu jak nic 17l
ravenn (0:44)
ej MiH dzieki
ravenn (0:45)
a co to znaczy "przy moim stylu jazdy"
MiH (0:4
hej!
ravenn (0:4
o!
MiH (0:4
jazda na zimnym silniki
MiH (0:4
u
ravenn (0:4
siema
MiH (0:4
heja!
ravenn (0:4
dobra to mam inne pytanie teraz
ravenn (0:49)
bo zlozylem juz BAC do kupy i zamontowalem
ravenn (0:49)
zakladamy ze wszystko wpialem tam gdzie ma byc.
MiH (0:50)
nooo?
ravenn (0:50)
jakie powinien miec obroty po odpaleniu?
ravenn (0:50)
zimny
MiH (0:50)
1500-2000
MiH (0:50)
po chwili 120
MiH (0:50)
1200
ravenn (0:50)
i teraz tak probek odpalil od pierwszego strzalu normalnie jak zwykle
ravenn (0:51)
tylko ze zwykle od razu mialem ok 1200
ravenn (0:51)
teraz po podlaczeniu BAC na poczatku 1500
ravenn (0:51)
po chwili (ok 3min) 1000
ravenn (0:51)
i trzymal ten tysiak juz caly czas
ravenn (0:52)
ale...
MiH (0:52)
no to właśnie tak powinno być
ravenn (0:52)
a nie bylo przedtem
ravenn (0:52)
czyli ok
MiH (0:53)
dopiero jak naberze temperatury to zejdzie do 650
ravenn (0:53)
ale depnalem mu ostro zeby wszedl na 6000
MiH (0:53)
i?
ravenn (0:53)
wszedl dynamicznie jak nigdy
MiH (0:53)
no widzisz?
ravenn (0:53)
ale wywalilo wezyk idacy od bloku silnika do BAC
ravenn (0:53)
ten od plynu
MiH (0:54)
to nie od tego
ravenn (0:54)
i jeszcze... kopci dosyc mocno
MiH (0:54)
po prostu masz zapowietrzony układ
ravenn (0:54)
wczesniej nie bylo tak.
MiH (0:54)
musisz go odpowietrzyć
ravenn (0:54)
moze byc ze sie zapowietrzyl jak wyjmowalem bac?
MiH (0:55)
tak - odpinałeś wężyk od wody - prawda?
ravenn (0:55)
si.
MiH (0:55)
no
ravenn (0:55)
i troszku jej wylecialo
MiH (0:55)
dolej płynu i dobrze zabezpiecz wężyk
ravenn (0:55)
oki. jak odpowietrzyc?
MiH (0:55)
kopcić może na zimnym i z powodu brudu
ravenn (0:55)
brudu?
MiH (0:56)
jeśli jutro na ciepłym będzie biały dym z rury tzn że gdzieś się przeciska płyn do dolotu
ravenn (0:56)
w BAC miedzy uszczelka np?
MiH (0:56)
dokładnie
ravenn (0:57)
dobrze
MiH (0:57)
jest zasada - biały dym - woda (para) niebiewski lub czarny - olej
ravenn (0:57)
oki zapamietam
ravenn (0:57)
po tym co robilem raczej z olejem odpada ta opcja co?
MiH (0:57)
i na zimnym zawsze dymi - gwałtowne schładzanie w układzie wydechowym powoduje skraplanie się pary wodnej
MiH (0:57)
zupełnie odpada
ravenn (0:5
to super.
ravenn (0:5
a jak sprawdze czy BAC dziala dobrze?
ravenn (0:5
te obroty?
ravenn (0:5
jak spadaja z 1500 do 1000 si?
MiH (0:59)
na rozgrzanym silniku
MiH (0:59)
jjak zaczniesz kręcić kierownicą lub wciśniejsz hamulec obroty powinny podskoczyć ciut
MiH (0:59)
tak ze 20-30obr/min
ravenn (1:00)
póki co jest tak:
ravenn (1:01)
jak odpale to jest 1500
ja odłącze BAC selenoid spada do 1000
jak nie odepne selenoidu to dopiero po chwili spada do tysiaka czyli rozumiem ze oki
ravenn (1:01)
wiecej nie mialem okazj spr bo mi ten wezyk trzasnal
ravenn (1:02)
czy tam jest duze cisnienie? (wody?)
MiH (1:03)
wody nie
MiH (1:03)
ale para wodna potrafi wiele rozwalić
ravenn (1:06)
BAC dziala tak ze płynie przez niego woda jak jest zimna to elektrozawor otwiera dopływ powetrza tak?
ravenn (1:06)
i jak przepustnica jest zamknieta tez otwiera?
MiH (1:26)
BAC reguluje obroty
MiH (1:27)
a jest jeszcze autosasanie
ravenn (1:27)
dobra to mi wystarczy. skoro tak mowisz to to mi styknie.
ravenn (1:27)
o!
ravenn (1:27)
opowiesz mi o nim?
MiH (1:27)
jedno z drugim jest odpowiedzialne za utrzymanie ODPOWIEDNICH OBROTÓW
MiH (1:27)
w zależności od temp chłodziwa
ravenn (1:27)
oki.
MiH (1:2
i poboru prądu w obwodzie
ravenn (1:2
a autossanie gdzie jest co odpowiada za to?
MiH (1:29)
to ten kamulec ze sprężynką to autossanie
MiH (1:31)
w miarę wzrostu temp wody domyka on specjalny obwód autossania
MiH (1:31)
i pozostaje tylko obwód korygowany przez przepustniczkę sterowaną przez komp
ravenn (1:32)
serio mowisz? gdzie to jest ? kojarze ze tak tez jest w BAC-u z jednej strony woda a z drugiej powietrze
ravenn (1:32)
pływa tam cos?
MiH (1:32)
no to BAC to autossanie

to tyle od MiHa

tutaj link od Tomiego odnosnie omawianego selenoidu:
http://www.obd2.fc.pl/modules.php?name= ... cle&sid=15
Tomi mimo choroby o północy poszedl do garazu sprawdzic jak to jest w jego GT i tam jest wg jego relacji wsio tak samo oprócz polaczneia selenoidu BAC w gt idzie do czujnika polozenia przepustnicy a w gl do złącza pod nia.
to wszystko. jak wyprobuje czy to cos dalo dam znac.
moze sie to komus przydac wiec pisze co sie dalo ustalic na temat BAC.
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

nooo moze to nie ten sam.. ale chodzilo o zasade dzialania...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”