Strona 1 z 1
Zimny drań
: 2003-05-15 08:54
autor: Raf
Wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie mojego autka na zimnym silniku.
Zdażyło mi się wprowadzić go powyżej 5 krpm na zimnym i ku mojemu zdziwieniu zaczął szarpać. Dziś powtóżyłem obserwacje i stwierdziłem że zaczyna szarpać przy 5 krpm, szarpanie ma charakter łagodnych oscylacji mocy o okresie 1s, w miarę nagżewania się silnika słabnie i przenosi się w wyższy zakres obrotowy. Ciepły silnik pracuje wzorcowo

. Nie wiem czy dzieje się tak od niedawna czy od dawna bo zawsze się powstrzymuję przed nękaniem silnika 'na zimno'. Wygląda mi to na kłopoty z zasilaniem w paliwo/powietrze, może kiepskie paliwo lub świece ?
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Pozdrawiam Rafał
Re: Zimny drań
: 2003-05-15 09:16
autor: sereq
Raf pisze:Wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie mojego autka na zimnym silniku.
Zdażyło mi się wprowadzić go powyżej 5 krpm na zimnym i ku mojemu zdziwieniu zaczął szarpać. Dziś powtóżyłem obserwacje i stwierdziłem że zaczyna szarpać przy 5 krpm, szarpanie ma charakter łagodnych oscylacji mocy o okresie 1s, w miarę nagżewania się silnika słabnie i przenosi się w wyższy zakres obrotowy. Ciepły silnik pracuje wzorcowo

. Nie wiem czy dzieje się tak od niedawna czy od dawna bo zawsze się powstrzymuję przed nękaniem silnika 'na zimno'. Wygląda mi to na kłopoty z zasilaniem w paliwo/powietrze, może kiepskie paliwo lub świece ?
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Pozdrawiam Rafał
obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
Re: Zimny drań
: 2003-05-15 09:31
autor: Raf
sereq pisze:obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
Oglądałem, ale w końcu nie napisałeś czy udało ci się zwalczyć problem, a poza tym u mnie objawia się to tylko na zimnym.
P.S.
Prawdą jest że ostatnio tankowałem na orlenie i zauważyłem podejżanie wysokie zużycie paliwa...
Re: Zimny drań
: 2003-05-15 10:19
autor: Artek
Raf pisze:
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Może to sprawa kabli wys. napięcia.
Ile mają lat i w jakim są stanie?
: 2003-05-15 10:26
autor: Raf
kable mają około 3-4 lata i wyglądają zachęcająco, pozatym to nie jest ostre szarpanie tylko raczej łagodne 'wachania mocy'. Sprawdzę filtr powietrza, bo żeczywiście to może być przyczyna... Dodatkowo muszę wreszcie obejżeć świece bo w zasadzie to jeszcze ich nie wykręcałem

.
: 2003-05-15 10:52
autor: Artek
Zasugerowałem się kablami bo kiedyś u mnie gdy silnik był zimny jeden cylinder nie palił i trochę skakały obroty. Po wymianie kabli wszystko wróciło do normy.
Re: Zimny drań
: 2003-05-15 10:54
autor: sereq
Raf pisze:sereq pisze:obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
Oglądałem, ale w końcu nie napisałeś czy udało ci się zwalczyć problem, a poza tym u mnie objawia się to tylko na zimnym.
P.S.
Prawdą jest że ostatnio tankowałem na orlenie i zauważyłem podejżanie wysokie zużycie paliwa...
Tak problem ustąpił. Przyczyną jak napisałem była w 90% kiepska benzyna - Probek spalił wtedy 20l/100 !!! dodatkowo przedmychałem filtr powietrza kompresorkiem.
: 2003-05-15 11:02
autor: Artek
Więc Raf najlepszym narazie wyjściem będzie jak nalejesz dobrej benzyny 98 oktanów.
Jak nie zauważysz poprawy będziesz mógł zabrać się za bardziej skomplikowane sprawy
: 2003-05-15 11:12
autor: Raf
Benzyny mam jeszcze 1/2 baku więc dziś wieczorem obejrzę sobie filtr i świece bo i tak muszę to zrobić, a może przy okazji ocalę reputację orlenu

Ok !
: 2003-05-16 08:41
autor: Raf
Problem rozwiązany !
Przyczyna była trywialna - brudny filtr powietrza !
Przy okazji okazało się że wszystkie świece były słabo dokręcone a jedna wręcz NIE dokręcona

tak więc jeśli ktoś z was nie wykręcał jeszcze świec w swoim autku to niech to lepiej zrobi...
Pozdrawiam Rafał
: 2003-05-16 13:17
autor: rick
Ciekawa sprawa, ja też jak kupiłem swojego to miał niedokręcone świece, ale sprawdziłem to od razu. Problem był w tym, że miałem stary klucz i dokręciłem tylko 3 przednie tylne dopiero po przedłużeniu rączki klucza. A co do paliwa to rzeczywiście jest cholernie wrażliwy na jakość owego. Jak byłem w Zgorzelcu (zachodnia granica) to zatankowałem do pełna i przyjechałem do Wrocławia, pisałem zresztą o tym wcześniej i spalił mi 8,3 L/100 byłem zaskoczony a jaki był "żwawy"

. Odkąd tankuję na BP(u nas nie ma JET-a) pod domem, nigdy już nie uzyskałem takiego wyniku, pomimo tego, że się starałaem zachować te same warunki jazdy jadąc do Czech (czyli nie przekraczać 150 km/h i gwałtownie nie przyśpieszać) nie zszedłem poniżej 10

(Może shell ma lepsze paliwo?, a może macie jakieś doświadczenia w tej materii?) To co mam we Wrocku to Shell, Aral, Statoil, BP, Orlen był kiedyś 1 JET ale już nie ma