Strona 1 z 2

regulacja wspomagania

: 2003-05-17 16:06
autor: Easy Rider
czy w Probe istnieje mozliwość regulacji wspomagania układu kierowniczego? Chodzi mi o to, bo mam odczucie , że w porównaniu z innymi autami w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem", a np. w Audi da się to zrobić bez problemu . Faktem jest , że w probe sa potężniejsze opony i to (chyba) może mieć wpływ na łatwość poruszania kierownica? ER

: 2003-05-17 18:03
autor: Gość
Sprawdz najpierw poziom oleju w ukladzie wspomagania. Wlew i miarka znajduje sie z prawej strony z przodu.

: 2003-05-17 20:41
autor: Easy Rider
sprawdzałem, poziom oleju jest ok., może trzeba coś przesmarować?

: 2003-05-19 08:31
autor: wingerman
Pod fotelem pasazera jest trzystopniwa regulacja sily w niektorych probe I gen. wspomagania przelacznik jest ustawiony na srodkowa pozycje mozesz przestawic na mocniejsze lub slabsze.
Sprawdz czy masz cos takiego.

: 2003-05-19 22:34
autor: Easy Rider
Pod fotelem pasażera rzeczywiście (II gen) "coś " jest , ale muszę zdjąć dywanik, żeby się do tego dostać, może jutro znajdę czas. Dzięki ER

Re: regulacja wspomagania

: 2003-05-19 22:58
autor: asdero
Easy Rider pisze: w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem"
Sprawdz sobie uklad wspomagania. Ja w swoim mogę obrócić kierownicę językiem. Chyba, bo jeszcze tak nie próbowałem :lol:

: 2003-05-19 23:01
autor: Easy Rider
w jaki sposób mam sprawdzić układ wspomagania? ER

: 2003-05-20 20:17
autor: Easy Rider
ASDERO ---- jak sprawdzić układ wspomagania???????????

: 2003-05-20 21:19
autor: Easy Rider
RAF-=-czy w IIgen. można regulować siłę wspomagania?????ER

: 2003-05-20 23:32
autor: Raf
Nic mi nie wiadomo o regulacji, w TSP nie znalazłem nawet wzmianki o jakiejkolwiek elektronice z tym związanej.

Gdzieś w sieci znalazłem za to info że nie należy kręcić kołami gdy auto stoi w miejscu bo siły działające są ogromne i coś tam się szybciej zużywa, rzeczywiście jeśli spróbujecie obrócić koła przy wyłączonym silniku to się przekonacie że bynajmniej nie jest to proste...

: 2003-05-21 08:20
autor: wingerman
Ten opor zwiazany z kreceniem podczas wylaczonego silnika stawia olej ktory znajduje sie w przekladni kierowniczej.
Jesli kiedykolwiek stracicie pasek od wspomagania nalezy spuscic olej z przekladni by nie rozsypaly sie elementy ktore sa pomiedzy kierwnica a przekladnia bez oleju w tym przypadku kreci sie duzo latwiej.
Oczywiscie nie bedzie to tak lekko szlo jak w samochodzie ze wspomaganiem ale bedzie podobnie do aut w ktorych nie jest montowane wspomaganie.

: 2003-05-21 22:15
autor: Easy Rider
w czasie krecenia przy zapalonym silniku słychać jakieś dziwne niezbyt głośne dzwieki, tak jakby coś delikatnie przeskakiwało ER

: 2003-05-22 06:51
autor: Gość
Jak ci juz pisalem na IRC, moga a to byc lozyska McPersona (przynajmniej w 1st gen. sie tak nazywaja). Znajduja sie one na przednich amortyzatorach. One wlasniei ulatwiaja skrecanie, jesli sa juz wytarte to beda wlasnie przeskakiwac...

: 2003-05-22 08:54
autor: Easy Rider
Dzieki Mokry, cały czas pamiętam o tych łożyskach, ale pewnie pojadę do serwisu i zanim to nastąpi muszę zebrać jak najwięcej info na temat wspomagania, żeby w serwisie nie wcisnęli mi kitu ER

P.S. Jeszcze jedno : jaka ilość płynu(oleju) tam wchodzi i jak nazywa się ten środek?

: 2003-05-23 00:40
autor: Easy Rider
Jaki to olej i ile go trzeba do IIgen.?

: 2003-05-25 14:11
autor: Easy Rider
Czy ktoś wie jaki to olej i ile go wchodzi do układu wspomagania? ER
II gen. 2,5 litra V6

: 2003-05-26 14:26
autor: Raf
Redline D4ATF Synthetic
ATF Dexron-II or M-III

Wygląda na to że potrzeba około 2l oleju i wymiana polega na tym że się odsysa stary z zasobnika, leje nowy , włącza silnik aby się stary z nowym wymieszał i znowu się odsysa i wlewa nowy, i tak do wyczerpania tych 2l.

Nie jestem pewien tej metody więc lepiej skonsultuj to z kimś kto się zna.


P.S.
Pytanie za 100 punktów, gdzie w Polsce można kupić olej firmy Redline ?
( do skrzyni ręcznej wchodzi 2.7l oleju Redline MT90 75w90 GL-4 )

: 2003-05-26 17:55
autor: Easy Rider
Jak rozumiem te 2,7litra to wchodzi do skrzyni biegów, a do układu wspomagania tak jak napisałeś 2 litry. Raf ----a nie można po prostu spuścić oleju z układu wspomagania? ER

: 2003-05-26 20:29
autor: Raf
Tak 2.7 to do skrzyni, niestety nie znalazłem nic na temat spuszczania oleju ze wspomagania...

: 2003-05-26 22:18
autor: Easy Rider
Dzięki Raf, być może nie można spuszczać całego oleju, żeby nie zapowietrzyć układu? ER

: 2003-05-27 23:10
autor: Gość
Jesli slyszysz zgrzyt, to piersza czynnoscia jest odpowietrzenie ukladu. Jesli zagladajac do wlewu oleju spomagania (po wyjeciu filtra) widzisz piane - zapowietrzony jest uklad. Nie ma piany - wiekszy problem. Zakladam, ze nie ma wyciekow oleju. Nalezy sprawdzic, czy przewod (cholerny lamaniec - naprawa tylko w dobrym zakladzie, inaczej ze 200zl na szrocie) nie ma pekniec w oslonie od przegrzewania. Wysoka temperatura oleju oslabia jego wlasciwosci, no i calego ukladu. W wyniku tego moze dojsc tez do zatarcia pompy wspomagania, co obniza cisnienie w przewodach i spadek sily wspomagania.

: 2003-05-28 09:02
autor: amra
a co jesli raz na postoju jest ok a raz ciezko jak cholera. nie znalazlem zadnej reguly i zaleznosci? jak mu sie chce (temu ukladowi)

: 2003-05-28 10:37
autor: Easy Rider
U mnie po wyjeciu miarki z wlewu oleju nie widac zadnego filtra 2,5 ltr v6, moze ktos go zabrał. piany tez nie widac, ani zadnych wycieków, z tym że u mnie to jest raczej delikatne przeskakiwanie, a nie zgrzyt. ER

: 2003-05-28 10:49
autor: amra
filtr to jest taki koszyczek z siateczka. rozumim ze wlasnie tego nie masz

: 2003-05-28 21:38
autor: Easy Rider
Okazało się, że jednak jest ten filtr, ale brak piany--czyli układ nie jest zapowietrzony, tak?Tam podobno w układzie kierowniczym są jakieś łożyska, może one "przeskakuja"? ER