Strona 1 z 2

mam problem z silnikiem 2,5 v6

: 2005-03-17 20:45
autor: sobol81
Witam wszystkich, jak w temacie mam problem silnik wariuje i pali sie check engine.Ne wiem czy to ma jakis zwiazek ale zdemontowałem gaz a do tej pory było ok.jak go zapale na wolnych obrotach chodzi normalnie,po przegazowaniu tez, jak zaczynam jechac i przekrocze jakies 3 obr. i zmieniam bieg na inny zapala sie check i jak wyrzucę na luz to strasznie trzęsie silnikiem albo zgaśnie.Jak zgaśnie to nie chce zapalic a zawsze palił super, co to moze byc, wymieniłem juz jedna sonde, wykręciłem swiece i 5 świec jest tego samego koloru - białe czyli dobrze spalaja , a 6 swieca czarna? Jutro zmierze cisnienie na cylindrach i poszukam gościa z odpowiednią wtyczką do komputera, nie wiem co mam dalej robic pomocy.

: 2005-03-18 11:21
autor: max
Jak zakładałeś gaz to mam nadzieje że wymieniłeś kable , kopułke i świece to w Probe bardzo ważne. Objawy mogą takie być gdy np uszkodzony któryś kabel ( sam tak miałem) jeżdziłem aż w końcu dodatkowo padł aparat zapłonowy i miałem niuezły koszt naprawy. Proponuje nie jeżdzij autem dopuki tego nie naprawisz żeby uniknąc niepotrzebnych dodatkowych kosztów . Po pierwsze proponuje wymień kopułkę ( nie jest droga około 60 zł ewentualnie wykręć i sprawdź jej stan ) < A Z KABLAMI TO NAJPIERW PODJEDź do kogoś i sprawdź czy na innych kablach wyżej wymienione objawy ustąpią ( nie kupuj od razu kabli bo to może nie być to a kable to już niezły wydatek a jeśli by się okazało że to jednak kable to w żadnym razie nie kupuj kabli JC za 270 te się do niczego nie nadają ja na nich uszkodziłem aparat zapłonowy) Jak co to ja mam orginalne kable które miałem u siebie zamontowane wcześniej to moe pożyczyć żeby zobaczyć czy na nich będzie chodził ok.

Problem z silnikiem

: 2005-03-31 21:23
autor: Jackar
Czesc jestem nowy na forum probe.Kupilem forda probe w niemczech i mam problem z odpalaniem go rano.Jak daje wiecej gazu to mi przerywa jakby nie dostawal paliwa.Sa wymienione kable wysokiego napiecia i swiece oraz wszystkie filtry.A jedna swieca po wykreceniu jest mokra od oleju.Nie wiem co to moze byc i dla tego prosze Was o pomoc z gory dziekuje .
Jacek>k

: 2005-03-31 22:12
autor: medici
Witam!
jeśli chodzi o mokre świece to nie powinny one robić takiego problemu- ja miałem mokre chyba 2 świece bo padniętą miałem uszczelke od pokrywy zaworów a silniczek chodził równo.
p.s.
napisz w stopce jakie masz autko - będzie łatwiej rozmawiać :wink:

: 2005-04-01 08:04
autor: Greg
...witam...nie chcę być posłańcem złych wiadomości, ale najprawdopodobniej przepływomierz nadaje się do wymiany :cry:
Napisz trochę więcej o objawach i podaj model probka, coś wspólnie na forum wymyślimy :shock:

: 2005-04-01 08:35
autor: OLEY
Jak ? Mokra od oleju??? :shock:
W którym miejscu jest mokra od oleju?
Tam gdzie daje iskre?

: 2005-04-01 10:56
autor: Jackar
Kupilem probe 2.5 v6 i tak jak pisalem przerywa mi jak dodaje gazu mam trudnosci z odpaleniem silnika rano chcialem jechac do mechanika w Bolszewiw ale nie mial dzisiaj czasu.

: 2005-04-01 10:58
autor: Jackar
Swieca jest mokra dokladnie w miejscu gdzie daje iskre

: 2005-04-01 11:00
autor: Jackar
Jeszcze dodam ze rocznik mojego probe to 95

: 2005-04-01 11:48
autor: Voodoo
Nie chcę mówić tu o przykrych sprawach i załamywać cię, ale niestety prawdopodobnie ktoś cię wpakował na niezłą minę.
Jeśli masz mokrą świecę od oleju, i silnik ciężko odpala, a jak pracuje to jak by nie na wszystkich garach to niestety ale pierścionki do wymiany a silnik był na pewno mocno przegrzany.

: 2005-04-01 11:49
autor: max
Jak jest mokra , tz że nie daje tam iskry, i nie ma spalania. Mam nadzieje że kable kupiłeś porządne kable a nie JC bo jak takie to może być ich wina mimo że nowe są do niczego( załóż lepiej stare a orginalne) , załóż stare i sprawdź czy te objawy są nadal. A i przy wymianie świec powinienaś wymienić kopułkę ( niewielki koszt około 65 zł a się zużywa i tam może nie przeskakiwać napięcia na dany cylinder czyli świece) ewentualnie zrozkręć kopułkę i sprawdź jej stan od środka. I napisz jakie masz te kable i czy wymieniałeś kopułkę. Jak co to ja mam kopułkę do 2,5 mało używaną i sprawną i kabelki orginalne.

: 2005-04-01 12:21
autor: OLEY
voodoo-doll pisze:Nie chcę mówić tu o przykrych sprawach i załamywać cię, ale niestety prawdopodobnie ktoś cię wpakował na niezłą minę.
Jeśli masz mokrą świecę od oleju, i silnik ciężko odpala, a jak pracuje to jak by nie na wszystkich garach to niestety ale pierścionki do wymiany a silnik był na pewno mocno przegrzany.
O to chodzi,o to chodzi.
Stąd moje pytanie o olej na świecach.
I oby tylko pierścionki.

max pisze:Jak jest mokra , tz że nie daje tam iskry, i nie ma spalania.

Tak,tylko,że jest mokra od oleju i na pewno nie chodzi tu o olej napędowy
(chyba) a to już poważniejsza sprawa niż brak iskry.

: 2005-04-01 12:54
autor: P.I.M.P.O.
jeśli świeca jest mokra to chyba od płynu chłodzącego prawda? przecież tak jest skonstruowany silnik. może wystarczy wymienić uszczelkę tylko? straszycie chłopaka od razu :wink:

pozdro

: 2005-04-01 13:03
autor: Jackar
Kable wymienialem w serwisie forda w niemczech razem ze swiecami.Silnik ma 150 tys. z ksiazka serwisowa

: 2005-04-01 13:07
autor: Jedrek
Sprawdź ciśnienie :1111_bicz: :twisted: :twisted: :twisted:

: 2005-04-01 13:07
autor: Jackar
Kopulka nie byla wymieniana.Kurde jestem zly bo nie dlugo wyplywam w morze a tu jeszcze z autem musze powalczyc no i prawie wcale sie nim nie nacieszylem

: 2005-04-01 13:34
autor: max
Wiesz co zanim zaczniesz grzebać w silniku , to sprawdź elektrykę poważnie bo w Probe instalacja wys napięcia ma tendencję do usterek. Ja też miałem podobne problem , nie pracował na jednym cylindrze , w mazdzie mówili to mogą być zawory , ja im że kable , podłączyli przyrząd do sprawdzania kabli i rzeczywiście prąd szedł i oni że wszystko ok , ale ja się uparłem założyłem stare kable i zaczął chodzić ok ( a wcześniej miałem kable JC) . To że wymieniłeś w serwisie ford nie znaczy że kable są ok , sprawdź elektrykę. Mogę pożyczyć Ci kable i kopułkę. Jak to nie elektryka pzrynajmniej będziesz pewien że nie rozkręcasz silnika na darmo.

: 2005-04-01 15:03
autor: Voodoo
pimpo pisze:jeśli świeca jest mokra to chyba od płynu chłodzącego prawda? przecież tak jest skonstruowany silnik.
Jak poleciała uszczelka to nie będzie zalewała w taki sposób świecy. A do tego będzie widać jak do zbiorniczka idą pęcherzyki powietrza i będzie go ubywało.
Sprawdzenie przewodów jest proste, bo wystarczy zamienić ze sobą te gdzie mokra jest świeca i sucha (wpierw oczyścić wszystko dobrze). Odpalić zostawić na 15-20min. i wykręcić świece a będzie wiadomo czy mieszanka jest spalana.
Andrzej pisze:Sprawdź ciśnienie
Niekoniecznie. Silniki mazdy mają to do siebie, że lecą w nich olejowe a nie ciśnieniowe i to może nie wykazać badanie.
Jeszcze jedną wadą V-ki mazdoskiej są uszczelniacze zaworowe, które mogą już puszczać.
Jeśli silnik okaże się przegrzany to lepiej szukaj drugiego.
Jeszcze jedno pytanie a czy coś Ci kopci jak odpalasz zimny :?:
Nie bierz wszystkiego zaraz za złą wróżbę, po prostu Sam już to przeżyłem z V-ką w Maździe

: 2005-04-01 21:07
autor: Basf_Wrocław
Miałem te same objawy w escorcie. Zrób sobie za kilkadziesiąt zł (ja robię za 30) przgląd silnika i powiedzą Ci co dokładnie zrobić. przepływomierz miałem nowy. Okazało się że to silnik krokowy się walnął (nowy 150 zł). Autko chodzi jak marzenie.

: 2005-04-01 23:16
autor: OLEY
Basf_Wrocław pisze:Miałem te same objawy w escorcie.
Rozumiem,że miałeś mokre świece od oleju.
:D :D :D

: 2005-04-01 23:27
autor: Basf_Wrocław
Wrrrrrr. Miałem problem z odpalaniem, podtrzymywaniem niskich obrotów i zatykało go na wyższych obrotach.

: 2005-04-01 23:45
autor: OLEY
:D
Ty mnie tu nie rób "wrrrrr"
:D :D
To żart oczywiście. :D

W Twoim przypadku,problem z odpalaniem itd.skończył się na silniczku krokowym,w innym przypadku na przepływomierzu,jeszcze w innym na kablach WN,a jeszcze w innym na czym innym :D :D :D
Sytuacja staje się grozna,kiedy na świecy pojawia się olej(no chyba,że jest to płyn chłodzący :D )ale to już kolega Jackar musi się dokładniej określić.

Pozdrawiam.

: 2005-04-02 06:31
autor: Jackar
Dzieki za pomoc postaram sie wasze spostrzezenia przekazac mechanikowi i zrobie ten przeglad silnika.Co wyszlo napisze wam po przegladzie.Pozdrawiam.
Jacek.K

: 2005-04-02 13:57
autor: Voodoo
Basf_Wrocław pisze:Wrrrrrr. Miałem problem z odpalaniem, podtrzymywaniem niskich obrotów i zatykało go na wyższych obrotach.
A przypadkiem nie miałeś tam LPG :?:
Bo to wiele by wyjaśniało. :D

: 2005-04-02 17:33
autor: Basf_Wrocław
Mam LPG od niedawna ale na benzynie dokładnie to samo się dzieje. Tak się składa że akurat na benzynie wystąpiły pierwsze objawy :)