Słabe osiągi GT 2.2 T :(
Słabe osiągi GT 2.2 T :(
Na poczatku witam wszystkich, bo pisze pierwszy raz. Szukalem odpowiedzi na moje pytanie w archwium, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi Otoz sprowadzilem sobie Probe I generacji 2.2 T z Niemiec, rocznik 92. I niestety auto ma problem z przyspieszeniem. Powinno wedlug danych dechnicznych przyspieszac do setki w 7,5 sec, niestety moj egzemplarz tyle nie osiaga, jest o wiele za wolny, ma ok. 9,8-10,2. Nie wiem jaka jest przyczyna slabosci mojego Proba. Turbinka laduje mi na ok. 8 PSI. Przebieg spory bo az 255 tys km, ale silnik na rozgrzanym silniku trzyma cisnienie na prawie polowie, auto nie dymi, turbo nie jest zalane olejem. Prosze o pomoc bo kupilem auto z mysla o 1/4 mili rowniez, a z takimi osiagami moge o tym zapomniec. Moze jest cos przytkane w silniku? Zmienilem rowniez filtr powietrza na nowy i nie pomoglo. Slyszalem wiele opinii, ze to moze byc zatkany katalizator, ale czy po usunieciu go nie bedzie problemow z sonda lambda?? Pytalem sie juz mechanikow o katalizator i mowia, ze moga usunac i wstawic zwykla rurke, ale na moja odpowiedzialnosc. Czy moge usunac bez obaw katalizator??
z gory dziekuje,
Rafał
z gory dziekuje,
Rafał
lambda jest w kolektorze wydechowym, a katalizator dużo dalej - wywalenie go nie powinno mieć nic do rzeczy...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
Dzieki za rady. Katalizator wywale, a doplyw powietrza tez sprawdze. Ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz. W swoim Probie mam bardzo krotkie biegi (jedynka 40 dwojka 80, trojka 120), a na www.performanceprobe.com jest kalkulator obrotow i predkosci i wychodzi, ze na dwojce przy 6000 RPM powiniem miec 95 km/h, a ja mam ok 80-82 km/h. Jedynka tak samo ledwo co do 40 dociagam, a powinno byc z 50. Tez tak macie?? Moje opony z przodu to 195/60/15.
co wy za bzdury wypisujecie????
co ma wielkość opon do tego co pokazuje licznik???
co ma wielkość opon do tego co pokazuje licznik???
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
jak to co ma wielkość opon do licznika? jeśli obwód całego koła jest inny niż fabryczny to oczywiste jest że wskazówka będzie "oszukiwać" i tak np. przy większych kołach na liczniku będziesz miał 100km/h a w rzeczywistości będziesz jechał szybciej.
pozdro
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ludzie!!!
Sciagnijcie sobie przelicznik rozmiarow opon!!!
Tam wpisujecie fabryczne dane oponek autka i nowy rozmiar, ten ktory macie, lub chcecie sobie kupic.
Komputer to przelicza i pokazuje wynik w procentach ile nalezy odejmowac/dodawac do predkosci pokazywanej na budziku!
A ja tez mam krotkie przelozenia i zyje
Sciagnijcie sobie przelicznik rozmiarow opon!!!
Tam wpisujecie fabryczne dane oponek autka i nowy rozmiar, ten ktory macie, lub chcecie sobie kupic.
Komputer to przelicza i pokazuje wynik w procentach ile nalezy odejmowac/dodawac do predkosci pokazywanej na budziku!
A ja tez mam krotkie przelozenia i zyje
BEAUTY...POWER...SOUL...
195/45/15 oj przeklamywal i to o 20 - 30 proc (jak nie wiecej, bo nie porownywalem wskazan predkosciomierza do realnej predkosci)... autko mialo zauwazalnie lepsze osiagi (zmierzone gtechem - kilkanascie pomiarow)... wiec wielkosc opon ma do rzeczy ale chiba akurat nie w tym przypadku... tu przyczyny szukalbym w wydechu... dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)... czyli wydech jest pewnie przyttkany... wywal na sprawdzenie katalizator... jak nie tu, to trza szukac dalej... a moze kurde sprzeglo Ci sie slizzzzzzga???Sqad pisze:Niech się wypowie wojtecki który miał, niegdyś na ćwiartki założone opony bodaj 195/45, licznik przekłamywał jak cholera.
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
Na pewno zaczne od usunecia katalizatora, bo auto wedlug mnie tez troche za duzo pali (16 w miescie przy uzyciu turba od czasu do czasu). Licznik sprawdzalem i nie oszukuje. Jechalem rowno 60 km/h przez odcinek 100 m (miedzy slupakami na trasie) i czas przejazdu wychodzi srednio ok. 6 sek czyli dokladnie tyle ile powinno byc Widocznie mam takie krotkie przelozenia. Sprzeglo na pewno mi sie nie slizga...
w ten sposob nie sprawdzisz czy licznik przeklamuje opowiedzmy 20 proc w ktoras ze stron... radar, gtech albo w ostatecznosci drugie auto...Sqad pisze:Jeśli preość jest ok.
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
Tutaj bym polemizował i to bardzo.....Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika. Moja rada sprawdz sobie dolot, wszystkiw weze, opaski podokrecaj i sprawdz tez "puszke" z filtrem powietrza , bodajze Asdero miał kiedys worek nylonowy w dolocie powietrza do filtra i podobne objawy do twoich.dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)
Pozdrufka
Probe 2.2GT i więcej nic nie trzeba pisać nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5
zrob sobie taki test... zdejmij dolot do coolera i daj w peadal... Turbo bedzie dawac na maksa, a i owszem, ale cisnienia w ukladzie nie utrzymasz, no ni kuku... jak Ci sie nie chce eksperymentowac na autku, to sobie wez papke do roweru... najpierw naciskaj tloczek "na sucho" a pozniej zatkaj otwor palcem... zgadnij kiedy bedziesz mial wyzsze cisnienie??? jesli bedzie nieszczelnosc, to uklad turbodoladowania na pewno nie bedzie trzymac cisnienia... to fizyka jestAlek pisze:Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika.
pzdr:-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
Jeżeli jest jakakolwiek nieszczelność na odcinku od turbiny do przepustnicy, to wskazówka zaraz na to zareaguje i pokaże że jest niskie ciśnienie doładowania.Alek pisze:Tutaj bym polemizował i to bardzo.....Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika. Moja rada sprawdz sobie dolot, wszystkiw weze, opaski podokrecaj i sprawdz tez "puszke" z filtrem powietrza , bodajze Asdero miał kiedys worek nylonowy w dolocie powietrza do filtra i podobne objawy do twoich.dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)
A asdero miał worek w dolocie czyli na odcinku filtr powietrza-turbo
Ja juz nie wiem. Dzisiaj fachowiec patrzyl do katalizatora i w srodku jak nowy Ale byla niewielka nieszczelnosc przed katalizatorem, usunal ja, ale to nie to, auto dalej tak samo jezdzi Jesli dolot i caly wydech ok, to juz pomalu trace nadzieje. Wzialbym auto na hamownie, ale u nas mamy jedna w miescie i wykorzystuje monopol (180 zl za hamowanie)...
katalizator mój też wyglądał jak nowy. he he Jak już był zdjęty to trzeba było go wyrzucić. Toć to 5 min roboty, wspawanie rury w środek drugie 5 min.
Może też tak być że turbine masz już wysiloną i nie ma siły pompowac mocniej. Jeśli nie masz nieszczelności w dolocie, na wydechu żaden tłumik nie przytyka wszystkiego (bo to nie musi być kat. mógł jakiś inteligent założyć tłumik nie od tego modelu i też zatyka), a jeśli to nie to no to zostaje najgorsze.
Jeśli chcesz na wyścigi robić samochód to odetkaj ten zakichany układ wydechowy i tak to musisz zrobić i tak. No chyba że zamierzasz osiągnąć wszystko na seryjnym wydechu
Co do hamowni to ja wiem czy to taki monopol, w Warszawie hamownia wraz z badaniem sondom szerokopasmową AFR kosztuje 200 zł, a samo badanie mocy 150, mówie tu o przednionapędowych bo tylne są o 50zł droższe nie wiedzieć czemu
Może też tak być że turbine masz już wysiloną i nie ma siły pompowac mocniej. Jeśli nie masz nieszczelności w dolocie, na wydechu żaden tłumik nie przytyka wszystkiego (bo to nie musi być kat. mógł jakiś inteligent założyć tłumik nie od tego modelu i też zatyka), a jeśli to nie to no to zostaje najgorsze.
Jeśli chcesz na wyścigi robić samochód to odetkaj ten zakichany układ wydechowy i tak to musisz zrobić i tak. No chyba że zamierzasz osiągnąć wszystko na seryjnym wydechu
Co do hamowni to ja wiem czy to taki monopol, w Warszawie hamownia wraz z badaniem sondom szerokopasmową AFR kosztuje 200 zł, a samo badanie mocy 150, mówie tu o przednionapędowych bo tylne są o 50zł droższe nie wiedzieć czemu