UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
U mnie też nie ma stożka - na pewno nie wina dolotu.
U mnie zamula się dosyć szybko zaraz po nagrzaniu- szczególnie teraz jak jest ciepłoooo
Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina padającego modułu...
Wyeliminiowałem już pompę paliwa, dolot, świece i przewody wymienione, auto się nie grzeje nadmiernie, nie bierze oleju, a jak tak to minimum, ogólnie jest ok tylko ten niepożądany efekt.
U mnie zamula się dosyć szybko zaraz po nagrzaniu- szczególnie teraz jak jest ciepłoooo
Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina padającego modułu...
Wyeliminiowałem już pompę paliwa, dolot, świece i przewody wymienione, auto się nie grzeje nadmiernie, nie bierze oleju, a jak tak to minimum, ogólnie jest ok tylko ten niepożądany efekt.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Czesc
Ja mialem tak ze na ssaniu mi wchodzil normalnie a jak zszedl ze ssania na normalne obroty to sie dusil ,winna temu byla przeplywka .Po wymianie przeplywki dzieki 2ya chodzi idealnie.
Ja mialem tak ze na ssaniu mi wchodzil normalnie a jak zszedl ze ssania na normalne obroty to sie dusil ,winna temu byla przeplywka .Po wymianie przeplywki dzieki 2ya chodzi idealnie.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Tak jak kolega napisał. Ja stawiam na przepływkę i sondę.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Zapomniałem dopisać, że sondę wymieniłem przednią bo taki był kod błędu zczytany na zworkę. Wymieniłem pomimo, że oryginalna nie była okopcona - czysta, też chyba nie było to konieczne.
Zczytam dziś jeszcze raz błędy i się okaże czy przepływkę pokaże. Nie wiecie może jak sprawdzić czy przeplywka jest ok?
Nie chce kupować po kolei wszystkiego bo zaraz się okaże, że 2 Probki będą stały/leżał w częściach:-)
Ogólnie mi auto się nie dusi - tylko gorzej przyśpiesza po zagrzaniu - dzieje się tak na gazie (Stag) i benzynie.
najlepsze jest to,że jak np wczoraj stał całe 8 h pod pracą na słońcu - nagrzał się jak cholera, to zaraz pod odpaleniu miał zaje... kopa. Później wróciło wszystko do normy czyli Dupa blada.
Zczytam dziś jeszcze raz błędy i się okaże czy przepływkę pokaże. Nie wiecie może jak sprawdzić czy przeplywka jest ok?
Nie chce kupować po kolei wszystkiego bo zaraz się okaże, że 2 Probki będą stały/leżał w częściach:-)
Ogólnie mi auto się nie dusi - tylko gorzej przyśpiesza po zagrzaniu - dzieje się tak na gazie (Stag) i benzynie.
najlepsze jest to,że jak np wczoraj stał całe 8 h pod pracą na słońcu - nagrzał się jak cholera, to zaraz pod odpaleniu miał zaje... kopa. Później wróciło wszystko do normy czyli Dupa blada.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
czesc
u mnie po odczytaniu kodów nie pokazywalo przeplywki a jednak byla uszkodzona.najlepiej jak bys mogl ja podmienic z drógiego samochodu wtedy bedziesz wiedzial czy to jest jej wina ,ja ryzykowalem i kupilem drugą na podmiane ale umnie jednak po dodaniu gazu sie dusil.a moze katalizator jest zawalony i po nagrzaniu zatyka wydech
pozdr.
u mnie po odczytaniu kodów nie pokazywalo przeplywki a jednak byla uszkodzona.najlepiej jak bys mogl ja podmienic z drógiego samochodu wtedy bedziesz wiedzial czy to jest jej wina ,ja ryzykowalem i kupilem drugą na podmiane ale umnie jednak po dodaniu gazu sie dusil.a moze katalizator jest zawalony i po nagrzaniu zatyka wydech
pozdr.
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Sam nie wiem, gazownik mówił, że kat jest ok...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Zapchany katalizator raczej nie powinien Ci przeszkadzać na niskich obrotach. Przepływka może się np. przycinać i wtedy będzie złe dawkowanie paliwa, a komputer tego nie zobaczy, bo podawany sygnał będzie spełniał parametry.
Napisz w profilu skąd jesteś, może się z kimś spotkaj z okolicy i podmień przepływkę na próbę?
Napisz w profilu skąd jesteś, może się z kimś spotkaj z okolicy i podmień przepływkę na próbę?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Zgadza sie na zapchanym kacie na wolnych bedzie chodzil a po dodaniu gazu bedzie sie dusil.
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Ale jak to jest? Jeśli przepływka jest zwalona to nie powinien cały czas mieć muła?
A on na ssaniu ma dobre przyśpieszenie, a zaraz po zagrzaniu i zejściu ze ssania jest muł...
A on na ssaniu ma dobre przyśpieszenie, a zaraz po zagrzaniu i zejściu ze ssania jest muł...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Na ssaniu komputer nie bierze pod uwagę niektórych wskazań, bardziej się opiera na wbudowanych mapach. Nie pamiętam które wskazania są olewane, ale warto pójść tą drogą i sprawdzić dokładnie - być może któryś z tych właśnie czujników jest padnięty i przez to łapie muła.
A jak wdepniesz gaz w podłogę to idzie dobrze czy też muli? Przy WOT komputer też olewa niektóre czujniki.
A jak wdepniesz gaz w podłogę to idzie dobrze czy też muli? Przy WOT komputer też olewa niektóre czujniki.
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Na ssaniu ecu najzupełniej nie bierze wskazań z przepływki pod uwagę i reszta tak jak napisał Kocur powyżej.
Pzdr. 7 c ya..
Pzdr. 7 c ya..
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Jak depnę ostro -od razu do dechy - na gaz to się trochę "zająknie" może na sekundę, pół, i dopiero potem obroty idą w górę.
A nie ma jakiegoś sposobu, żeby sprawdzić czy przepływka jest uszkodzona oprócz podmiany?
A nie ma jakiegoś sposobu, żeby sprawdzić czy przepływka jest uszkodzona oprócz podmiany?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
A moze zaplon masz przestawiony ,jak bedzie opuzniony to by sie zachowywal tak jak opisujesz
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Dzięki za podpowiedzi.
Roman w przypadku zapłonu to raczej by było to cały czas a nie po zagrzaniu auta...
Sprawdziłem wczoraj kody będów i wyskoczył tylko 1 - nr 16 - EGR.
Ale naprawdę nie mam zaufania do tych wskazań, gdyż już miałem tak, że pokazywało jakieś kody- po zresetowaniu kompa i pojeżdżeniu kilku tyg. pokazywał zupenie coś innego...
Teraz też tak by było pewnie.
Sprubuję z przepływką...
PS
2Ya: przykadam plus miernika do tego pina, minus do masy?
Roman w przypadku zapłonu to raczej by było to cały czas a nie po zagrzaniu auta...
Sprawdziłem wczoraj kody będów i wyskoczył tylko 1 - nr 16 - EGR.
Ale naprawdę nie mam zaufania do tych wskazań, gdyż już miałem tak, że pokazywało jakieś kody- po zresetowaniu kompa i pojeżdżeniu kilku tyg. pokazywał zupenie coś innego...
Teraz też tak by było pewnie.
Sprubuję z przepływką...
PS
2Ya: przykadam plus miernika do tego pina, minus do masy?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Ale na zimnym silniku zaplon jest przyspieszony bo masz podniesione obroty,te 10 stopni to masz przy 750obr a jak masz na ssaniu powyzej 1200obr to i zaplon nie masz 10 tylko przypuszczam ze jakies 20 stopni,tak szczelilem bo nie sprawdzalem.
Jak ci nie wyjdzie z przeplywką to sprawdzaj zaplon,bo raczej jak bedzie opuzniony to na ssaniu i tak bedzie dobrze wchodzil na obroty a jak sie rozgrzeje to bedzie sie dlawil i to obojetnie czy na gazie czy na benie.Podaj gdzie mieszkasz bo jak bys niedaleko mnie mieszkal to bym ci uzyczyl swojej przeplywki
Jak ci nie wyjdzie z przeplywką to sprawdzaj zaplon,bo raczej jak bedzie opuzniony to na ssaniu i tak bedzie dobrze wchodzil na obroty a jak sie rozgrzeje to bedzie sie dlawil i to obojetnie czy na gazie czy na benie.Podaj gdzie mieszkasz bo jak bys niedaleko mnie mieszkal to bym ci uzyczyl swojej przeplywki
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 2009-05-30 18:33
- Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18604
- Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Wie ktoś jak powinien wyglądać filtr powietrza? Ja mam jakiś dziwny, był taki od początku ale dzięki temu wynalazkowi pucha nie zamyka się całkowicie i doszukuje się w tym przyczyny łapania muła kiedy tylko tylko proboszczowi się spodoba?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
[r]Zajrzyj tu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=2277
Ja spróbowałbym zadać pytanie w wątku zatytułowanym "Filtr powietrza" - o ile nie znalazłbym w nim odpowiedzi.[/r]
Ja spróbowałbym zadać pytanie w wątku zatytułowanym "Filtr powietrza" - o ile nie znalazłbym w nim odpowiedzi.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Odkopię lekko temat.
Mam podobny problem do moich przedmówców. Nie wiem dokładnie w którym momencie wyłącza się ssanie ale wskazówka temperatury silnika wchodzi mi na "M", obroty są w okolicach 700 i autko ładnie ciągnie. Po dłuższej jeździe przestaje się tak zbierać. Na trasie czasem obserwowałem, że zbierał się tak do ok. 4 000 obr/min a później zamulało go. Po ustawieniu zapłonu z lampą stoboskopową (9-11 stopni) mocno zamula. Do sprawniejszej jazdy musi być lekko przyspieszony.
Mimo wszystko miałem wrażenie jakby probek lepiej przyspieszał przy wciśnięciu gazu mniej więcej do połowy niż jak wciskałem na maksa.
Wczoraj zmierzyłem cewkę zapłonową, na uzwojeniu wtórnym ma 16,9kohma. Przeczyściłem przy okazji wszystkie styki. "Styki" kabli WN z palcem były pokryte jakimś białym nalotem (gdy składałem silnik również czyściłem - kilka miesięcy temu).
Kable WN i świece mam NGK (ponoć zmieniane przez poprzedniego właściciela ok. 10 000 km temu na nowe).
Pozbyłem się już prawie wszystkich błędów. Został mi jeszcze błąd 28 - solenoid EGR. Ale to chyba nie powinno być przyczyną gdyż uszkodzony solenoid nie otworzy EGRu.
Przez jakiś czas jeździłem również z walniętą jedną lambdą (od chwili zakupu - nie wiem ile wcześniej jeszcze zostało tak przejechane).
Jest jakaś możliwość weryfikacji czy to np. kat puchnie i się zapycha czy tylko na zasadzie prób i błędów?
Spróbuję jeszcze sprawdzić przepływkę przy pomocy znalezionego na forum wykresu U(położenia).
Mam podobny problem do moich przedmówców. Nie wiem dokładnie w którym momencie wyłącza się ssanie ale wskazówka temperatury silnika wchodzi mi na "M", obroty są w okolicach 700 i autko ładnie ciągnie. Po dłuższej jeździe przestaje się tak zbierać. Na trasie czasem obserwowałem, że zbierał się tak do ok. 4 000 obr/min a później zamulało go. Po ustawieniu zapłonu z lampą stoboskopową (9-11 stopni) mocno zamula. Do sprawniejszej jazdy musi być lekko przyspieszony.
Mimo wszystko miałem wrażenie jakby probek lepiej przyspieszał przy wciśnięciu gazu mniej więcej do połowy niż jak wciskałem na maksa.
Wczoraj zmierzyłem cewkę zapłonową, na uzwojeniu wtórnym ma 16,9kohma. Przeczyściłem przy okazji wszystkie styki. "Styki" kabli WN z palcem były pokryte jakimś białym nalotem (gdy składałem silnik również czyściłem - kilka miesięcy temu).
Kable WN i świece mam NGK (ponoć zmieniane przez poprzedniego właściciela ok. 10 000 km temu na nowe).
Pozbyłem się już prawie wszystkich błędów. Został mi jeszcze błąd 28 - solenoid EGR. Ale to chyba nie powinno być przyczyną gdyż uszkodzony solenoid nie otworzy EGRu.
Przez jakiś czas jeździłem również z walniętą jedną lambdą (od chwili zakupu - nie wiem ile wcześniej jeszcze zostało tak przejechane).
Jest jakaś możliwość weryfikacji czy to np. kat puchnie i się zapycha czy tylko na zasadzie prób i błędów?
Spróbuję jeszcze sprawdzić przepływkę przy pomocy znalezionego na forum wykresu U(położenia).
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- kapikwas
- Posty: 37
- Rejestracja: 2009-02-26 18:27
- Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
- Lokalizacja: Lublin
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Witam,
Mam podobny problem, jak silnik jest niezagrzany, to ma kopa przez cały zakres obrotów, ale jak np pojeżdżę nim przez jakąś godzinę i się zagrzeje to ma kopa od początku skali aż do około 4500 i później zaczyna wolniej przyspieszać niż na "zimnym" silniku. Nie wiem, ale może po zagrzaniu nie otwierają się któreś vrisy w dolocie ?
Pozdrawiam
Mam podobny problem, jak silnik jest niezagrzany, to ma kopa przez cały zakres obrotów, ale jak np pojeżdżę nim przez jakąś godzinę i się zagrzeje to ma kopa od początku skali aż do około 4500 i później zaczyna wolniej przyspieszać niż na "zimnym" silniku. Nie wiem, ale może po zagrzaniu nie otwierają się któreś vrisy w dolocie ?
Pozdrawiam
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
odpal samochód, nagrzej i patrz na vrisy dodając gazu pod maską , i będziesz wiedział czy VRISY działają, kręć obrotami do końca skali.
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
Dodawanie "gazu" nic nie da,bo vris wtedy się nie załączy
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
jeżeli otworzy się przepustnicę powyżej 75% i obroty osiągną wymaganą ilość to załączy się
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
muszą się załączyć, jak nie załączają się to nie działają. na biegu jałowym też powinny działać tak samo jak podczas jazdy , można nawet zobaczyć: http://www.youtube.com/watch?v=dfQeui_e ... re=related
- kapikwas
- Posty: 37
- Rejestracja: 2009-02-26 18:27
- Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
- Lokalizacja: Lublin
Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6
OK, dzięki bardzo za pomoc, jak tylko będę miał chwilkę czasu to sprawdzę czy działają tak jak napisaliście.