Klimatyzacja i problemy z nią związane.
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
A czemu Ty masz sie marwic o uszczelki?
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.
co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.
PS. Prosze o uzywanie funkcji Szukaj
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.
co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.
PS. Prosze o uzywanie funkcji Szukaj
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Maciucha pisze:Może, choć nie musi. Jeśli klima się nie załącza to przyczyna leży albo po stronie elektryki albo czynnika. Czy masz w ogóle gaz to łatwo sprawdzisz naciskając delikatnie zaworek od napełniania.SaHaL pisze:jezeli swieci sie ac i bezpiecznik jest dobry. to moze byc to oznaka braku gazu ??
Czy działa elektryka (zakładają, że przekaźnik klimy jest sprawny) to wystarczy, że na włączonych: zapłonie, nadmuchu i włączniku klimatyzacji, ściągniesz wtyczkę z czujnika ciśnienia (znajduje się na takiej bańce na podszybiu od strony pasażera) i zewrzesz styki we wtyczce. Powinieneś usłyszeć takie kliknięcie w kole pasowym sprężarki klimatyzacji. Jak to zadziała to są tylko dwie możliwe przyczyny braku klimy: brak lub za niskie ciśnienie gazu, albo uszkodzony czujnik ciśnienia.
A jak nie zadziała to walnięty przekaźnik, przewody lub cewka w sprężarce.
czy chodzi o ta wtyczke ??
Ford Probe 2.2GT
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Tak, jak zewrzesz przewody z tej wtyczki to sprzęgło sprężarki powinno zadziałać. I nie rób tego za długo, bo możesz sporo bigosu narobić
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Zakładam, że zapłon był włączony, dmuchawa w kabinie również, że o wyłączniku klimy i świecącym zielonym światełku AC nie wspomnęSaHaL pisze:nie uslyszalem zadnego klikniecia co teraz ??
Jeśli tak było to pozostały do sprawdzenia przewody, kompresor i najbardziej prawdopodobna przyczyna - przekaźnik. Przekaźnik znajduje się w okolicach wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Z tego co pamiętam ma wtyczkę na 6pinów. Często ma zaśniedziałe a czasem nawet całkiem skorodowane końcówki. Sprawdź też sam kompresor. Idzie od niego jeden przewód, który łączy się z wiązką w okolicy przedniego pasa i wentylatora klimy. Rozepnij to połączenie i zapodaj tam +12V z akumulatora. Sprzęgło powinno zadziałać.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Ja też mam podobny problem, przekaźnik dobry, sprzęgło kompresora też a po zwarciu wtyczki od czujnika ciśnienia cisza. Wydaje mi się że znalazłem jeszcze jakiś czujnik na rurce od klimy z tyłu silnika ale nie mogę go znaleźć w serwisówce. Nie mam za bardzo czasu żeby tym się zająć, ale jak do czegoś dojdę to dam znać. Jak będę wolny to zrobię zdjęcie tego czujnika i może razem dojdziemy co to.
I GT, Black & Red
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
No i masz przyczynęSaHaL pisze:bylo raczej niebieskie ;>Maciucha pisze: świecącym zielonym światełku AC nie wspomnę
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- bronson 2.2GT
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-03-10 18:33
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabkowice Slaskie
[quote="wingerman"]A czemu Ty masz sie marwic o uszczelki?
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.
co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.
wszedzie gdzie pytalem i dzwonilem we wroclawiu to tlumaczyli ze musze wymienic sprezarke i przewody moze ktos zna adres lub numer telefonu kto robi klime bez wymiany sprezarki i przewodow troche blizej niz w nadarzynie najlepiej kolo wroclawia
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.
co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.
wszedzie gdzie pytalem i dzwonilem we wroclawiu to tlumaczyli ze musze wymienic sprezarke i przewody moze ktos zna adres lub numer telefonu kto robi klime bez wymiany sprezarki i przewodow troche blizej niz w nadarzynie najlepiej kolo wroclawia
czarne 2.2GT wer USA bronson
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
jezeli to ten przekaznik co znalazlem to wyglada ze wszystko w nim jest oki a po jego spieciu na krotko jedyne co mi sie wlaczylo to wentylator od chlodnicyMaciucha pisze:
Jeśli tak było to pozostały do sprawdzenia przewody, kompresor i najbardziej prawdopodobna przyczyna - przekaźnik. Przekaźnik znajduje się w okolicach wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Z tego co pamiętam ma wtyczkę na 6pinów. Często ma zaśniedziałe a czasem nawet całkiem skorodowane końcówki. Sprawdź też sam kompresor. Idzie od niego jeden przewód, który łączy się z wiązką w okolicy przedniego pasa i wentylatora klimy. Rozepnij to połączenie i zapodaj tam +12V z akumulatora. Sprzęgło powinno zadziałać.
po podlaczeniu komprecora pod aku uslyszalem glosne klikniecie...
wentylator limy dziala...
co do tego gdzie sie napelnia czy jest to maly zaworek z przodu maski w okolicach chlodnicy ?? po jego nacisnieciu uslyszalem sssss a moze czynnika jest za malo i po nacisnieciu powino byc slychac psss...
jezeli ktos ma jakis pomysl czy cus co moze byc nei tak bede wdzieczny...
Ford Probe 2.2GT
- towarzysz
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-11-29 12:15
- Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14578
- Lokalizacja: Pabianice
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Co sie czepiasz, moze kolega mial na mysli przeciwpylkowe bo jak wiemy Igen filtra przeciwpylkowego to nie ma.
Calkiem mozliwe jednak, ze ma nie jeden a np. dwa lub po prostu chodzi o osuszacz, ktory rowniez pelni role filtra... a to juz "przynjamniej" dwa filtry dot klimy
Calkiem mozliwe jednak, ze ma nie jeden a np. dwa lub po prostu chodzi o osuszacz, ktory rowniez pelni role filtra... a to juz "przynjamniej" dwa filtry dot klimy
Ostatnio zmieniony 2008-05-18 10:18 przez wingerman, łącznie zmieniany 2 razy.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
to tak tam gdzie mial byc przekaznik od klimy znalazlem przekaznik:
B458
DC12V20A
IMASEN
1c25
ale po styknieciu go wlaczyl sie wentylator od chlodnicy...
wyczytalem gdzies ze do klimy powinien byc przekaznik
B458
DC12V20A
IMASEN
1K-05
a wiec czy sa to 2 rozne przekazniki czy moze 1 przekaznik jest odpowiedzialny za klime i za wentylator na chlodnicy ?
B458
DC12V20A
IMASEN
1c25
ale po styknieciu go wlaczyl sie wentylator od chlodnicy...
wyczytalem gdzies ze do klimy powinien byc przekaznik
B458
DC12V20A
IMASEN
1K-05
a wiec czy sa to 2 rozne przekazniki czy moze 1 przekaznik jest odpowiedzialny za klime i za wentylator na chlodnicy ?
Ford Probe 2.2GT
- towarzysz
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-11-29 12:15
- Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14578
- Lokalizacja: Pabianice
nie tam filtry zel napisałem poprosty sam musze wszytsko poczyscic bo kto wie co sie nazbierało przez tyle lat od poprzedniego własciciela. nie wiem czy to ma jakis filtr pewnie ma przynajmniej tak mi sie wydaje ze skoro dmucha to musi leciec przez jakis flitr.. nie?? mogę się mylic przeciez sie nie znam na tym!! Ale cóz niekt nie jest perfekcjonistą. No moze oprócz naszch "władz pańsstwowych" ale oni tak o sobie tylko myślą dziękuje za odpowiedz o firmie. nie poszedłem na łatwizne poporstu był temat to się zapytałem moze ktoś ma jakiś zaufanych tanich ludzików od tych spraw:D
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
Miru pisze:Wielkie dzięki za szybką pomoc. Właśnie u mnie jest ten objaw. Na pierwszym biegu nie działa nadmuch a klima pracuje. Zabieram się za oporniki.
Witam! U mnie to samo podobne. Na pierwszym i drugim biegu nie działa nadmuch a klima pracuje a od trzecim ... działa nadmuch ale klima odwrotnie nie działa. dlaczego? dziękuje.
EDIT:
teraz już działa super! kolega elektryka naprawiał.
GT 2.2 TURBO
już nowy LPG..
już nowy LPG..