Akumulator (pojemność, rozmiar, ...)

eren
Posty: 18
Rejestracja: 2005-04-09 19:31

Akumulator (pojemność, rozmiar, ...)

Post autor: eren »

Witam
Mam problem z kupnem akumulatora do mojego Proba II, ponieważ wszystkie jakie sa w sprzedaży sa za wysokie. Czy ktoś może mi doradzić gdzie go mam kupić, albo jakiej firmy pasuje. Za podpowiedzi badzo dziękuję.
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Motocraft.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Polecam Banner P62 05
http://www.bannerbatteries.com/eng/bb3/ ... 3&id=37068
Mam taki, pasuje idealnie, dałem 250 PLN

Ponadto polecam funkcję 'szukaj'...
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

ja ma ZAPa... (polska firma "ZAP Piastów")

dałem 240zł - 65Ah...

pasuje idealnie...

Nie wiem gdzie szukałeś tego aku, ale w sklepie gdzie ja kupowałem były aku 4 firm (Varta, Bosch, Banner i ZAP) i z każdej był model ponad 60Ah pasujacy do proba (obniżany)
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

ja mam boscha i gra
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
eren
Posty: 18
Rejestracja: 2005-04-09 19:31

Aku...

Post autor: eren »

Ja próbowałem kupić u siebie i sprzedawca dzwonił do Intercarsu i do innego dostawcy akumulatorów i mu powiedzieli że bedzie problem bo juz próbowali dobrać do jakiejś mazdy i nie dali rady. Tak że sprzedawca z mojej miejscowości też nie był zadowolony bo nie mógł mi pomóc, a wiadomo że klient się teraz liczy :))). Spróbuje kupić tego Bannera, bo już znalazłem sprzedawce, ale musi mi go wysłać. Mam zdjęcia tego akumulatora i boje się tylko żeby pasował bo jest on co prawda niski na 16 cm, ale wlewy do elektrolitu są wyżej no i oczywiście czopy wystają 2,5 cm nad. Dzięki za rady.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ja miałem Bosch'a,teraz mam Varta'e-dobierzesz bez problemu tylko trzeba zmierzyć wysokość starego i popytać w sklepach :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Czy ktoś może mi doradzić gdzie go mam kupić
to może byc trudne bo kolego nawet nie wypełniłeś swojego profilu,ehh Ci nowi..
Obrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Akumulator (pojemność, rozmiar, ...)

Post autor: el_talerzos »

Witam - mam takie małe pytanko - o jakiej mocy powinien być akumulator w probku - obecnie mam już zjechane 50Ah i zastanawiam się nad kupnem większego????????
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A 2.0 czy 2.5?? Napisz w stopce ułatwi to komunikacje na forum.

2.0 to 50-60, a 2,5 60 - 65 tak mi się wydaje :roll:
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Właśnie sie zastanawiam nad 62 ale musze jeszcze sprawdzic czy gabarytowo sie zmiesci
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Piotrek !
Bardzo ważna jest też firma - producent akumulatora.
Jeśli mogę zasugerować : Centra plus ...
Kiedyś jeździłem truckiem z taką :arrow: przez 7 lat była bez zarzutu ! ...
Jedynie należy sprawdzać co pół roku elektrolit i ew uzupełniać wodą
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

el_talerzos pisze:Właśnie sie zastanawiam nad 62 ale musze jeszcze sprawdzic czy gabarytowo sie zmiesci
a silnik na desla zaminiłeś?
45 zupełnie starcza
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tomasz S pisze: Jeśli mogę zasugerować : Centra plus ...
A ja ich jakoś nie lubie. Nigdy na nim nie jeździłem, ale kojarzy mi się z hipermarketami, a z reguły jak coś jest w hipermarkecie to nie jest dobre, w tym przypadku może być inaczej.
Ja moge zasugerować wyroby Fev Vert'a, bardzo dobre i tanie, lub Magnetimarelli, lub Varte.
Do nie dawna miałem dobrą opinie o Exide, ale sypią się idealnie po dwóch latach, nie wcześniej nie później.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Cześć Squad !
Miałem też uprzedzenia co do Centry. W 99' gdy kupiłem Trucka jedną z pierwszych rzeczy jaką miałem zrobić była wymiana akumulatora. :arrow: "Bo przecież ile taka "Centra plus" mogła by wytrzymać "???(auto z 1993) . ... Mówię sobie , że przecież nikt do sprzedawanego samochodu dobrego akumulatora nie wkłada :-k :arrow: "Pewnie lada moment siądzie"
... a Centra z uporem maniaka działała ...i działała ...i ... :arrow: Robiła mi na złość :wink:
... i tak do 2002 , kiedy zimą musiałem zacząć zdejmować i w domu ładować ; Zaczerpnąłem języka u osób które jak ja używały takiego akumulatora . Sąsiad ma już 6 lat i "tylko pilnuje poziomu elektrolitu"
W każdym razie gdy sprzedawałem Trucka , jakieś 3 tygodnie temu - poszedł do ludzi właśnie z tą starą Centrą , którą co prawda co 2 dni trzeba było ładować ALE KRĘCIŁA ! :shock:
W zasadzie też jestem sceptykiem jeśli chodzi o wytwory polskiej myśli technicznej ale wyrób (chyba z Poznania) mile mnie (i nie tylko)rozczarował ...
Podobno akumulator który obecnie mam "na pokładzie" (Motorcraft) jest całkiem niezły :arrow: Ciekawe ile podziała ?
...A wracając do tego co napisałeś : Mówią , że Varta jest całkiem nie naj gorsza - podobno działa ok 5 lat bez zarzutów ...
Miałeś może kiedyś niemieckiego Bosch'a ?
Co do produktów sprzedawanych w marquet'ach mam to samo zdanie :arrow: z małymi wyjątkami - które potwierdzają regułę .
Pozdrawiam

:1111_bye:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ojciec ma bosha w Fordzie Mondeo, 7 lat ma akumulator.
Ja miałem Varte w I genie rozładowałem ten akumulator na własne życzenie z 7 razy, tak do kompletnego zera. Wystarczyło podładować i można było śmigać, teraz ten akumulator jeździ w Nubirze, jest zasłaby bo tam zalecają 55 a to co ja miałem to była 45 ale jakoś tam jeździ.

Ale Centrą jestem na prawde zaskoczony, może dlatego są takie żywotne bo są przetrzymywane w dobrych warunkach, w końcu w hipermarketach ciepło zawsze jest, a Exide ze stacji nie zawsze ciepło ma na dworzu. A jak akumulator nie używany długo to też nie dobrze.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Za duży też jest nie dobry ponieważ alternator nie wydoli i ako będzie cały czas niedoładowane. Możesz mieć przez to kłopoty z alternatorem, szybciej się wtedy zużywa.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mam centrę plus chyba już 10 lat 72Ah. Najpierw zasuwała w BMW 318i wg spec BAVARIA. Później była w Lublin III następnie leżała dwa lata i teraz śmiga w mojej 626 GD. I chociaż padła w niej jedna cela to dalej zasuwa jak pociąg.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

Panowie, chyba najwiekszy problem z akumulatorem lezy w jego wymiarach. moj obecny to StarBat 57Ah z pradem rozruchu okolo 260A i musze go raz w tygodniu ladowac. wyprobowalem juz boscha silver, dwa bannery, norauto, tudor, fulmen i jeszcze kilka innych ale wszystkie one sa po prostru za wysokie... ten ktory mam obecnie ma wysokosc od czolowej strony (od strony swiatel auta) 15.5cm, wszystkie inne maja 16.5-17.5cm i efekt jest taki ze maska odstaje na centymetr lub dwa po domknieciu.
teraz bede wywalal podstawke bo inaczej po prostu sie nie da. dlatego radzilbym przymierzyc przed kupnem.
poza tym ciekawe czy wszystkie proby niezaleznie od wersji ) maja taka sama podstawke...
Ostatnio zmieniony 2005-11-03 16:52 przez Arturo77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja już jak kupiłem furkę to miałem podstawkę wymontowaną. Problem, jaki mi pozostał to trochę wieśniackie mocowanie aka. Co do aka to mam 50Ah i nie mam z nim żadnego problemu.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mój Probek ma jakiś niemiecki o dziwnej nazwie Berga 44Ah i w zupełności wystarcza
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

tofil pisze:Za duży też jest nie dobry ponieważ alternator nie wydoli i ako będzie cały czas niedoładowane. Możesz mieć przez to kłopoty z alternatorem, szybciej się wtedy zużywa.
No właśnie się zastanawiam nad tym problemem... No bo jeśli można zapakować 2 aku to dlaczego jeden większy nie może być?

Po pierwsze - większy mniej się rozładowauje podczas rozruchu - tak? A to bardzo pozytywny szczegół - jeśli ktoś się cokolwiek na kau zna to wie że zabija je efekt pamięci zależny od tego do jakiego miejsca na charakterystyce się go rozładowuje.

Po drugie - prąd ładowania jest mniejszy bo aku się nie rozładowuje (patrz pkt 1). Jeśli nawet bardziej rozładujemy aku - prąd będzie większy, jednak tylko do naładowania. Jest tu pewne niebezpieczeństwo nie doładowywania aku, ale tylko gdy auto jest uruchamiane na krótko. Problem ten dotyczy wszystkich aku - im większy tym patrz pkt. 1.

Po trzecie nie sądzę żeby alternator szybciej się zużywał. Alternator jest tak skonstruowany że wytwarza tyle prądu ile auto potrzebuje - zwiększa się tylko obciążenie mechanicze układu... Nie sądzę żeby jakiekolwiek tematy związane z aku wpływały bardziej na alternator niż kilkudziesięciowatowy wzmacniacz audio.... :twisted:
Ostatnio zmieniony 2005-11-03 16:22 przez MiH, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Miałem taki problem w poprzednim aucie. Aku był od diesla (72Ah zamiast 50Ah) dlatego o tym piszę.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

No właśnie problem tkwi w wysokości a nie bardzo mi się chce bawić w demontaż podstawki - w sklepiku zaproponowali mi cene za Centre Plus z lepszym rozruchem 62Ah - 192zł - więc myśle że cena niezła ale wysokość 17cm i tu pojawia się problem - a 60 niska na zamówienie kosztuje 290zł więc lekka różnica
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Kup dobry brzeszczot i skróć ten tańszy :lol: :lol: :lol: Musisz iść na kompromis, albo 100 w suchym i demontaż podstawy albo niskie aku. Ja mam zwykłe tylko jak pisałem problem jest trochę z mocowaniem.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”