Strona 1 z 8
Stożek - co i jak w II generacji ?
: 2003-06-03 20:53
autor: BiZoN
Słuchajcie orientuje się ktoś jakich rur używać najlepiej do montowania stożka ?? Właśnie się nad tym faktem zastanawiam i mam dylemat. Czy wystarczą zwykła kanalizacyjne

czy też zamawiać gdzieś jakieś specjalne
Sprawa jest o tyle dla mnie kłopotliwa że poprzedni właściciel zamontował sobie gaz (jakiś dziwny) i dysza wlotowa jest w formie pierścienia założonego przed przepływomierzem. Do tego pierścienia przymontowane jest kolanko do rury z gazem ale tak niefortunnie że nie można założyć orginalnego filtra

A ten
BURAK założył w to miejsce uniwersalny filtr stożkowy który jest zamontowany dokładnie w miejscu starej obudowy filtra. Podczas jazdy to jescze jakoś to jedzie. Ale w mieście kiedy wentylacja silnika jest znikoma i jedzie się na gazie auto nie trzyma obrotów, a dzięki małemu filtrowi z Probiaka robi się mały mół.
Dlatego jeśli ktoś montował już stożek u siebie to proszę o jakąś fachową podpowiedz .

: 2003-06-03 21:30
autor: Gość
Co do rur dolotowych powietrza, najlepiej jest zastosowac te z aluminiowa oslona termiczna oraz dorobic z blachy dodatkowe odseparowanie dolotu powietrza od silnika. Zabiegi te maja na celu zmniejszenia nagrzewania sie tych rur od silnika, co ma istotny na wysokosc temperatury powietrza dochodzacego do silnika. Jesli wykorzystujesz dalej wlot powietrza umieszczony nad chlodnica, to wskazane jest wykonanie rowniez w tym miejscu tzw. ekranu.
Jestem w trakcie realizacji takiego dolotu zabiegu - dorabiam wlasnie oslone chlodnicy. Szczegoly umieszcze po zakonczeniu na swojej stronie.
Założyłem stożek z dolotem
: 2004-06-11 10:57
autor: Gość
: 2004-06-11 13:40
autor: DUKE
: 2004-06-11 13:42
autor: Gość
no Matti muszę ci powiedzieć że różnica jest teraz kolosalna. Nie ma porównania do tego co widziałeś/odczułeś w Borkach.
: 2004-06-11 13:56
autor: Gacek Wrocław
hej
na pewno temat byl juz w przypadku jedynki walkowany - podpowiedzcie ktory temat jest najlepszy.
: 2004-06-11 14:03
autor: Gość
Gacek Wrocław pisze:hej
na pewno temat byl juz w przypadku jedynki walkowany - podpowiedzcie ktory temat jest najlepszy.
ale o so ci chozzzzziiii

coś ci się pomieszało ...
ello
: 2004-06-11 14:09
autor: JAZDA-PRZEMO
Witam rzeczywiscie stozek i wydech naprawde jak na 2.o rewelacja sam sie zdziwilem a ten basik z tylu szok poniewaz bardzo mi sie spodobalo pogonilem ostro moich fachowcow od wydechow(niezle ich naje...em)by przyspieszyc sprawe chlopaki siedli i obliczyli i rozrysowali mi wydech wiec jest tak strumienica wyciagowa pozniej pierwszy tlumik przelotowy boosal i ostatnia bomba z kierunkiem wylotu i strumienica i tez mam basik taki ze szok ale najwazniejsze ze wydech zostal odprezony i przygotowany do dalszych modyfikacij mojego silnika pozdrawiam

: 2004-06-11 14:16
autor: Gacek Wrocław
chodzi mi o to jak i jaki stożek założyc do jedynki - czy pamietacie jakis ciekawy post na ten temat.
: 2004-06-11 15:35
autor: wingerman
Bienias napisalSorry za big format zdjęć
Bienias to nie zdjecia to plakaty a w zasadzie to podchodza juz pod bilboardy.

: 2004-06-11 20:48
autor: adikos
piękne naprawde i użyteczne ale te druty najbardziej podobają mi się
/mocowania/

Bienias chyba chwilowo

: 2004-06-11 21:34
autor: Gość
Mysle, ze Bienias dokonczyl to co zaczal. Modyfikacja wydechu tylko w polaczeniu z modyfikacja dolotu - ale to kazdy powinien wiedziec przed robieniem czegokolwiek w tym temacie. W tej sytuacji przydaloby sie zrobic pomiar na hamowni, co wiele by pomoglo innym.
: 2004-06-14 09:28
autor: Gość
adikos pisze:piękne naprawde i użyteczne ale te druty najbardziej podobają mi się
/mocowania/

Bienias chyba chwilowo

przecież napisałem wyżej że mocowania na razie są prowizoryczne i że muszę kupić odpowiednie obejmy aby to po ludzku zamontować.
: 2004-06-14 20:00
autor: Ralph
Do Bieniasa
Ile koszt takiej przeróbki bo od pewnego czasu sie zastanawiam czy to zda egzamin i czy warto?
: 2004-06-15 11:30
autor: Gość
fafik pisze:Do Bieniasa
Ile koszt takiej przeróbki bo od pewnego czasu sie zastanawiam czy to zda egzamin i czy warto?
strumienica łuskowa - 150 PLN
tłumik końcowy przelotowy KM - 450 PLN
rura dolotowa + stożek - 160 PLN (ale przysłany ze Stanów - w Polsce jest o wiele, wiele drożej)
Czy warto ? Myślę że tak - zresztą poczytaj cały ten temat i opinie.

: 2004-06-15 11:32
autor: MiH
a izolacja termiczna od chłodnicy i silnika oraz skierowanie wlotu zimnego powietrza do filtra?
: 2004-06-15 11:38
autor: Gość
MiH pisze:a izolacja termiczna od chłodnicy i silnika oraz skierowanie wlotu zimnego powietrza do filtra?
izolacja termiczna hm... ciekawe - po to jest rura dolotowa z aluminium aby zabierała ciepło...
Skierowanie wlotu zimnego powietrza ? Popatrz na fotki gdzie jest w tej chwili stożek umieszczony.
: 2004-06-15 11:58
autor: MiH
no wize wize - ja w tym miejscu mam osłonę od dołu plajstikową i tam mi powietrze od dołu nie wejdzie. Jedyne co to przez chłodnice - a w tym ujęciu to raczej nagrzewnice....
: 2004-06-15 12:45
autor: Gość
załóż, sprawdź, przetestuj i wtedy się wypowiedz
: 2004-06-16 00:16
autor: propaganda
1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?
2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za
krótki?
BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił

: 2004-06-16 07:27
autor: Gość
propaganda pisze:1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?
2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za
krótki?
BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił

- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM

(ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało

)
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
- popatrz na fotki które zamieściłem - przepływomierz jest na końcu aluminiowej rury i niebieskiej gumowej złączki
- niezaprzeczalnie dźwięk zmienił się na bardziej rasowy po założeniu dolotu
- w moim przypadku dolot ma właściwą długość
: 2004-06-16 10:33
autor: Gość
BIENIAS pisze:
- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM

(ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało

)
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
Bo wiesz zastanawiam się nad tym. Przecież zwykle Proby są podobno dość ciche w środku, a po założeniu tłumika zaczynają być głośne w środku. Ale rzeczywiście wydaje się, jakby był to jednak dźwięk od tłumika środkowego, a nie końcowego. A na zwykły zmieniać... to nie o to chodzi
TO tylko teraz pozostaje pytanie jak to się ma w 2,5l i czy LPG to nie przeszkadza.
: 2004-06-16 10:35
autor: propaganda
To oczywiście byłem ja i nasuwa się pytanie... czemu nie loguje mnie automatycznie jak zawsze klikam na tą opcję, wcześniej mi to działało. I na jakiej zasadzie to działa, może coś zablokowałem
: 2004-06-16 11:38
autor: V-incent
nie wiem od czego to zależy ale w wielu testach samochodowych dot. fitrów stożkowych auta faktycznie wykazywały nieco większą moc i wzrost wartości max. momentu obrotowego ale badania drogowe stwierdzały gorsze czasy w przypadku elastyczności w porównaniu ze standardowym filtrem a to chyba istotny parametr w codziennym użytkowaniu, pewnie każdy przypadek jest inny, może ma to związek z wydechem, tyle że to były auta sportowe ze sportowymi układami wylotu

: 2004-06-16 12:17
autor: Wojtecki
propaganda pisze:To oczywiście byłem ja i nasuwa się pytanie... czemu nie loguje mnie automatycznie jak zawsze klikam na tą opcję, wcześniej mi to działało. I na jakiej zasadzie to działa, może coś zablokowałem
moze wylaczyles obsluge ciasteczek ???