Wysoka temperatura

Awatar użytkownika
Bogdan_607
Posty: 16
Rejestracja: 2005-02-18 17:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Wysoka temperatura

Post autor: Bogdan_607 »

Witajcie
mialem dzisiaj problem, stalem w korku a tu wskazowka od temperatury stala na "L" i szla wyzej, wlaczylem ogrzewanie, zjechalem na chodnik, wentylator sie nie wlaczyl i ze zbiorniczka zaczela pakowac para, wylaczylem silnik
Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
GT 2.5 V6 93r
Gość

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Gość »

Bogdan_607 pisze: Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Zewrzyj go na krótko sprawdź czy działa.
Bogdan_607 pisze:Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
Ten zbierniczek z napisem radiator coolant only to jest zbiorniczek wyrównawczy do płynu chłodniczego.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: strober »

Bogdan_607 pisze:Witajcie
mialem dzisiaj problem, stalem w korku a tu wskazowka od temperatury stala na "L" i szla wyzej, wlaczylem ogrzewanie, zjechalem na chodnik, wentylator sie nie wlaczyl i ze zbiorniczka zaczela pakowac para, wylaczylem silnik
Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Gość »

strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga :!:
A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak nie załączył się wentylator to mogą być tylko dwie przyczyny zakładając że instalacja elektryczna jest dobra to może być albo 1. spalony silniczek od wiatraka 2. rozwalił ci się czujnik.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Bogdan_607
Posty: 16
Rejestracja: 2005-02-18 17:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bogdan_607 »

dzieki
troszke sie dzisiaj przestraszylem, w poprzednim aucie (golf III) mialem non stop problemy z ukladem chlodzenia :evil: ,
aha, jeszcze jedno- przewod gumowy miedzy chlodnica a silnikiem tam gdzie jest termostat skurczyl sie, jakby cisnienie go zassalo, jak ostygl silnik, przewod wrocil do normalnych wymiarow
czy to oznacza ze uklad sie zapowietrzyl??
GT 2.5 V6 93r
Gość

Post autor: Gość »

Albo jest pusty :?
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: strober »

Sqad pisze:
strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga :!:
A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.
Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentrat :!: (Może jestem już stary i dlatego używam jeszcze starych nazw :) )
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Gość »

strober pisze:
Sqad pisze:
strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga :!:
A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.
Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentrat :!: (Może jestem już stary i dlatego używam jeszcze starych nazw :) )
Wiem wiem, ale musiałem swoje trzy grosze dodać.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Bogdan_607 pisze:dzieki
troszke sie dzisiaj przestraszylem, w poprzednim aucie (golf III) mialem non stop problemy z ukladem chlodzenia :evil: ,
aha, jeszcze jedno- przewod gumowy miedzy chlodnica a silnikiem tam gdzie jest termostat skurczyl sie, jakby cisnienie go zassalo, jak ostygl silnik, przewod wrocil do normalnych wymiarow
czy to oznacza ze uklad sie zapowietrzyl??
Z tego wygląda że masz tam sucho jak na pustyni :!: :?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: strober »

Sqad pisze:
strober pisze:
Sqad pisze: A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.
Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentrat :!: (Może jestem już stary i dlatego używam jeszcze starych nazw :) )
Wiem wiem, ale musiałem swoje trzy grosze dodać.
Żeby mi to było ostatni raz :!: :wink: :lol: :wink:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Gość »

strober pisze:Żeby mi to było ostatni raz :!: :wink: :lol: :wink:
Moderator zaraz da nam do wiwatu :D :lol: 8) :twisted: :wink:
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

o qrde a ja dolałem płynu do tego wlewu który jest tuż nad bagnetem od oleju bo myślałem że tam się wlewa(tam chyba też).DO czego służy ten wlew gdzie ja dolałem?
2.5 24V \95r granatowy
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

A może padł termostat, bo podczas jazdy wentylator nie powinien się włączać, a jeśli to robi to bardzo rzadko i na pewno nie na trasie.

Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Andrzej pisze:A może padł termostat, bo podczas jazdy wentylator nie powinien się włączać, a jeśli to robi to bardzo rzadko i na pewno nie na trasie.

Pozdrawiam! :wink:
Mógł paść, ale co do załączania podczas jazdy to kwestia jak spocisz silniczek :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

strober pisze: Mógł paść, ale co do załączania podczas jazdy to kwestia jak spocisz silniczek :!:
To zależy czy w mieście czy na trasie, bo na trasie to nie wiem jak bym go nie męczył to się nie załączy :wink:


P.S. Mam walnięty czujnik od wentylatora :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

cembrzynski pisze:o qrde a ja dolałem płynu do tego wlewu który jest tuż nad bagnetem od oleju bo myślałem że tam się wlewa(tam chyba też).DO czego służy ten wlew gdzie ja dolałem?
najlepiej właśnie tam dolewać :) żeby nie było wątpliwości na korku jest czerwona nalepka z napisem "WARNING coś tam" (nie pamiętam :wink: ). zbiorniczek jest koło akumulatora i tam jest odprowadzany nadmiar albo zasysany jest płyn w razie braku - też coś tam nalej, ale najważniejsze jest żebyś miał cały czas płyn pod tym korkiem z czerwoną naklejką. jeszcze jest wlew przy samej chłodnicy z przodu ale to taki "bajer" :wink:

nie dopuść nigdy do przegrzania silnika! będziesz robił remont!

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Bogdan_607
Posty: 16
Rejestracja: 2005-02-18 17:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bogdan_607 »

witam
dzis rano zszedlem do auta i wskazowka temperatury stala jak na zdjeciu, wczesniej zawsze przy zimnym silniku bylo ponizej skali
Obrazek

dolalem plynu okolo 1,2 litra, odkrecilem wszystkie korki, wlaczylem ogrzewanie, silnik i czekalem az sie odpowietrzy.sadzilem ze wentylator nie wlaczyl sie z powodu braku plynu i zapowietrzenia, gdy temperatura byla na "N" zakrecilem wszystkie korki i czekalem czy wlaczy sie wentylator, temperatur rosla normalnie (tak jak zawsze) miedzy "O" a "R" otworzyl sie termostat (wnioskuje po tym ze chlodnica zaczela sie robic goraca), nastepnie silnik pracowal tak okolo 10 min i wskazowak caly czas stala na poczatku "R", (tak tez bylo zawsze) po tym czasie powinien wlaczyc sie wentylator bo wskazowka zaczela powoli isc do gory, silnik pracowal jescze okolo 3 minut i wskazowka blyskawicznie szla do gory, bylo powyzej "L" i szybko wylaczylem silnik
sprawdzilem i w ukladzie chlodzenia nie widac oleju ani w oleju nie widac plynu, sadze ze nie jest to wina silnika, chcialem sprawdzic silniczek wentylatora, teraz pytania
1. we wtyczce od wentylatora sa 3 kabelki, jeden + ,drugi masa a trzeci??
2. rozumiem ze czujnik wentuatora zalacza mase (w ten sposob wlacza sie wentylator, plus jest czaly czas) gdzie znajduje sie ten czujnik?? myslalem ze jest gdzies w chlodnicy ale nie moge go znalezc
3. czy jesli okaze sie ze spalil sie silnik wentylatora to moge go zamienic na szybko slinikiem od wentylatore klimatyzacji?? sa takie same wtyczki

przepraszam ze tak sie rozpisalem ale staralem sie dokladnie przedstawic problem,
pozdrawiam
GT 2.5 V6 93r
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

dzięki pimpo
2.5 24V \95r granatowy
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Pelot »

Bogdan_607 pisze:wylaczylem silnik
w takiej sytuacji ja bym go odrazu nie wyłączał poniewaz jeszcze bardziej mógł by się zagotować,wleciałbym na ten chodnik i przejechał ze 100 metrów żeby go zestudzić i dopiero off :wink:
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

100 metrów by go nie ostudziło. Pamiętam jak MiH chłodził silnik, tyle że wiatraki miał sprawne to prze bite 15 min samochód stał i się studził. A jazda tylko to pogarszała. A wiatraki zasuwały jak wściekłe
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Ile cieczy chłodzącej powinno być w zbiorniku wyrównawczym ?
Nie mam korka na tymże zbiorniku. Na razie przysłoniłem go cienką szmatką. Czy ma to jakieś znaczenie ?
Awatar użytkownika
Bogdan_607
Posty: 16
Rejestracja: 2005-02-18 17:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bogdan_607 »

mam juz dosc, po calym dniu zabawy ustalilem ze silnik wentylatora jest dobry, nie dostaje pradu, niestety nie ustalilem gdzie znajduje sie czujnik, obejrzalem chlodnice ze wszystkich stron i nic, w poniedzialek zaprowadze go do jakiegos mechanika, niech on sie bawi, mi szkoda nerwow, ostatnio ten samochod sprawia same problemy
grzejace sie silniki to moje fatum :evil: :x
pozdrawiam
GT 2.5 V6 93r
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

WojtekProbe pisze:Ile cieczy chłodzącej powinno być w zbiorniku wyrównawczym ?
Nie mam korka na tymże zbiorniku. Na razie przysłoniłem go cienką szmatką. Czy ma to jakieś znaczenie ?
ten korek na duże znaczenie bo odpowietrza układ
Obrazek
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

No to jak teraz nie ma korka tylko przewiewna szmatka to powinien jeszcze lepiej odpowietrzać. Dobrze kombinuje :)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”