A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
chodziło mi to po głowie od czasu kiedy kupiłem pierwszego proba...
mam auto o fajnej lini, z duzym kufrem (którego ja np. w ogole nie wykorzystuje), dodatkowo bez ramek przy przednich szybach...
a może przerobić go na CABRIO ????
macie jakieś doświadczenie w tym temacie ???? znacie firmy które podjełyby się takiej przeróbki ???
jakie mogą być koszta ??
na pewno zerwanie dachu sprawi, że trzeba będzie wzmocnic podwozie zeby auto sie nie złozyło...
byc może będą jakieś ograniczenia jesli chodzi o predkosc max. ? może 150km/h ? - mysle ze spokojnie mogłbym poświeć v-max na rzecz zdejmowanego dachu...
no i czy da się zrobić tak aby nie miał zadnego pałąka przez srodek bo taka opcja mi się nie podoba...
mam auto o fajnej lini, z duzym kufrem (którego ja np. w ogole nie wykorzystuje), dodatkowo bez ramek przy przednich szybach...
a może przerobić go na CABRIO ????
macie jakieś doświadczenie w tym temacie ???? znacie firmy które podjełyby się takiej przeróbki ???
jakie mogą być koszta ??
na pewno zerwanie dachu sprawi, że trzeba będzie wzmocnic podwozie zeby auto sie nie złozyło...
byc może będą jakieś ograniczenia jesli chodzi o predkosc max. ? może 150km/h ? - mysle ze spokojnie mogłbym poświeć v-max na rzecz zdejmowanego dachu...
no i czy da się zrobić tak aby nie miał zadnego pałąka przez srodek bo taka opcja mi się nie podoba...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
własnie tak kiedyś radził mi niejaki BLADE kiedy o tym rozmawialismy... mówił, że przeróbka może być ciezka a TARGA z jakiejś plexy będzie łatwa i niedroga...leoul pisze:Ja tam bym pomyślał lepiej na dachem typu TARGA, prędzej możliwe do zrobienia
hmmm może pojśc w tym kierunku ?
chętnie nawiązałbym kontakt z warsztatem który robi takie rzeczy - jesli macie jakieś namiary to bardzo prosze o podanie
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
myslałem o ręcznym - automat odpada ze wzgledu na koszty i awaryjnośc... co do miejsca to wydaje mi się ze nie będzie tak źle - oglądałem ostatnio tego sportka cabrio i 307 CC... mimo automatycznego dachu sportka ma jakieś 200litrów bagaznika, a 307 ok. 300 mimo twardego dachu (lakierowanego) ale to chyba jest jakies aluminium bądz jakieś tworzywo bo blacha to to nie jest
ja juz bym dawno zrobił to gdyby nie fakt ze własnie partaczy się boje - nie znam zakładu który by przerabiał w ten sposób auta...
koszty:
hmmmm
dach- oczywiscie ocieplany - jakieś 600-800zł
blacharka - wzmocnienia - 1000zł ?
sama przeróbka - 500 - 1000zł ?
przeglad homologacyjny - 300zł
przy okazji na pewno dałbym zrobic wszelkie niedoskonałosci blacharskie i lakiernicze - powiedzmy jakies 500zł no max. 1000zł z polerką lakieru
całość - jakieś 4000zł - powiedzmy ze 5000zl mogłby na to wyłozyć - mysle ze warto bo w tej cenie (probe + przeróbka) nie dostane cabrio z takim wypasem, rocznikiem i silnikiem...
ja juz bym dawno zrobił to gdyby nie fakt ze własnie partaczy się boje - nie znam zakładu który by przerabiał w ten sposób auta...
koszty:
hmmmm
dach- oczywiscie ocieplany - jakieś 600-800zł
blacharka - wzmocnienia - 1000zł ?
sama przeróbka - 500 - 1000zł ?
przeglad homologacyjny - 300zł
przy okazji na pewno dałbym zrobic wszelkie niedoskonałosci blacharskie i lakiernicze - powiedzmy jakies 500zł no max. 1000zł z polerką lakieru
całość - jakieś 4000zł - powiedzmy ze 5000zl mogłby na to wyłozyć - mysle ze warto bo w tej cenie (probe + przeróbka) nie dostane cabrio z takim wypasem, rocznikiem i silnikiem...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
Ja bym się doczepił do tych wzmocnień, sądzę że to będzie ciężki orzech do zgryzienia.
Probe ma bardzo kiepską konstrukcje jeśli chodzi o sztywność. Bardzo mocno pracuje na krawężnikach, zakrętach ect. Ma to swoje wady i zalety, ale nie o tym mowa. Pytanie jak zabierze się sztywny dach który jest elementem konstrukcyjnym samochodu, sztywność się drastycznie nie obniży. Na pewno muszą być porządne rozpórki kielichów przód-tył, ale co dalej?? podłużnice wzmacniać?? ale jak.
Zrobił osobiście T-topy, za cabrio nie przepadam, jakieś dziwne są cabriolety, ale targa albo T-topy to co innego.
W przypadku proba widzą mi się T-topy ponieważ pozostaje ten pasek seryjnej blachy która będzie spinać u góry przód z tyłem samochodu. Mały bo mały ale zawsze jest.
Probe ma bardzo kiepską konstrukcje jeśli chodzi o sztywność. Bardzo mocno pracuje na krawężnikach, zakrętach ect. Ma to swoje wady i zalety, ale nie o tym mowa. Pytanie jak zabierze się sztywny dach który jest elementem konstrukcyjnym samochodu, sztywność się drastycznie nie obniży. Na pewno muszą być porządne rozpórki kielichów przód-tył, ale co dalej?? podłużnice wzmacniać?? ale jak.
Zrobił osobiście T-topy, za cabrio nie przepadam, jakieś dziwne są cabriolety, ale targa albo T-topy to co innego.
W przypadku proba widzą mi się T-topy ponieważ pozostaje ten pasek seryjnej blachy która będzie spinać u góry przód z tyłem samochodu. Mały bo mały ale zawsze jest.
Patrząc na te fotki przemaiają do mnie T-topy, jest jakieś tam wzmocnienie.
Ale jak targa to bez gadżetów u góry. No i to wzmocnienie jakieś delikatne jest i po skosie, to nie łamie słupków??
Mi chodzi o takie wzmocnienia jak usztywnienie podłużnic w podwoziu, może progów, spięcie kielichów ect. Zrobić to w taki sposób aby nie było widać.
Ale jak targa to bez gadżetów u góry. No i to wzmocnienie jakieś delikatne jest i po skosie, to nie łamie słupków??
Mi chodzi o takie wzmocnienia jak usztywnienie podłużnic w podwoziu, może progów, spięcie kielichów ect. Zrobić to w taki sposób aby nie było widać.
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Mnie jakiś czas temu łaził po głowie inny, nieco prostszy pomysł. Chciałem w I gen. Zrobić duży szklany dach. Wstępnie przymierzałem do tego tylną szybę ze względu na wielkość i odpowiedni profil. Obawiam się jednak, że ze względu na małą sztywność nadwozia szyba w tym miejscu by się szybko skruszyła. Może zamiast kabrio pomyśleć nad podobnym patentem, jednak opartym na jakimś elastycznym materiale na dach, a nie sztywnej szybce? W ten sposób zostawiasz większość wzmocnień w dachu.
Co do kabrio to myślę, że auto złoży się jak domek z kart.
Co do kabrio to myślę, że auto złoży się jak domek z kart.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
dokładnie - masz racje - jest na performanceprobe.com - ale tylko dlatego, że taki a nie inny dach miała - tzn. krótki - taki jak mają roadstery, w ogóle wydaje mi się ze to była przeróbka na 2 os. probe...Qki G pisze:Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
ten krótki tez mi sie nie podoba...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam.najpewniejsze i chyba najmniej skomplikowane byłoby wstawienie części dachu z innego autka.... znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49832936 szkoda że sprzedaje samą blachę a nie komplet,ale szukając pewnie coś by się znalazło...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.performanceprobe.com/gallery ... rstgenconv
i może cały wątek poleci do osobliwości (również z powodu poniższego odsyłacza):
http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911
i może cały wątek poleci do osobliwości (również z powodu poniższego odsyłacza):
http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Ktoś zrobił kuku ProbkowiRobert pisze:...
http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911
... a wersja Cabrio P2 jest , jeśli mnie pamięć nie myli , na francuzkich stronach FP...
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
Robert pisze: http://www.performanceprobe.com/gallery ... rstgenconv
i może cały wątek poleci do osobliwości (również z powodu poniższego odsyłacza):
http://www.performanceprobe.com/gallery ... o=probe911
jedynka jak Cię moge, ale dwójka to już poprostu STRASZNE, brak słów autor tego czegoś ma wybujałą wyobraźnie, szkoda jedynie probka
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
ja miałem 1gen w cabrio coprawda zrobiona kilofem, ale probek wytrzymał a prawie niemiał podłogi, nawet znalazłem fachowca co by zrobił cabrio i wszystko powzmacniał za 5000-6000 tyś ze wszystkimi materiałami już. Nawet sie zastanawiam nad tym i chyba jak skończę szkołę to za 2 lata na zlot podjedzie pierwszy cabrio probe w polsce(chyba pierwszy)pozdr
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów