Strona 1 z 3
A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
: 2005-04-29 21:33
autor: Yaneeck
chodziło mi to po głowie od czasu kiedy kupiłem pierwszego proba...
mam auto o fajnej lini, z duzym kufrem (którego ja np. w ogole nie wykorzystuje), dodatkowo bez ramek przy przednich szybach...
a może przerobić go na CABRIO ????
macie jakieś doświadczenie w tym temacie ???? znacie firmy które podjełyby się takiej przeróbki ???
jakie mogą być koszta ??
na pewno zerwanie dachu sprawi, że trzeba będzie wzmocnic podwozie zeby auto sie nie złozyło...
byc może będą jakieś ograniczenia jesli chodzi o predkosc max. ? może 150km/h ? - mysle ze spokojnie mogłbym poświeć v-max na rzecz zdejmowanego dachu...
no i czy da się zrobić tak aby nie miał zadnego pałąka przez srodek bo taka opcja mi się nie podoba...
: 2005-04-29 21:44
autor: leoul
Ja tam bym pomyślał lepiej na dachem typu TARGA, prędzej możliwe do zrobienia
pozdrawiam
: 2005-04-29 21:58
autor: Yaneeck
leoul pisze:Ja tam bym pomyślał lepiej na dachem typu TARGA, prędzej możliwe do zrobienia
własnie tak kiedyś radził mi niejaki BLADE kiedy o tym rozmawialismy... mówił, że przeróbka może być ciezka a TARGA z jakiejś plexy będzie łatwa i niedroga...
hmmm może pojśc w tym kierunku ?
chętnie nawiązałbym kontakt z warsztatem który robi takie rzeczy - jesli macie jakieś namiary to bardzo prosze o podanie
: 2005-04-29 22:09
autor: strober
A myślałeś o automatycznym składaniu czy zwykłym?!Cały bagażnik by Ci to zajęło i cholera wie czy ktoś by się tego podjął(pomijam partaczy)!Ale pomysł jest fajny-też kiedyś przeleciał mi przez głowę

: 2005-04-29 22:46
autor: Yaneeck
myslałem o ręcznym - automat odpada ze wzgledu na koszty i awaryjnośc... co do miejsca to wydaje mi się ze nie będzie tak źle - oglądałem ostatnio tego sportka cabrio i 307 CC... mimo automatycznego dachu sportka ma jakieś 200litrów bagaznika, a 307 ok. 300 mimo twardego dachu (lakierowanego) ale to chyba jest jakies aluminium bądz jakieś tworzywo bo blacha to to nie jest
ja juz bym dawno zrobił to gdyby nie fakt ze własnie partaczy się boje - nie znam zakładu który by przerabiał w ten sposób auta...
koszty:
hmmmm
dach- oczywiscie ocieplany - jakieś 600-800zł
blacharka - wzmocnienia - 1000zł ?
sama przeróbka - 500 - 1000zł ?
przeglad homologacyjny - 300zł
przy okazji na pewno dałbym zrobic wszelkie niedoskonałosci blacharskie i lakiernicze - powiedzmy jakies 500zł no max. 1000zł z polerką lakieru
całość - jakieś 4000zł - powiedzmy ze 5000zl mogłby na to wyłozyć - mysle ze warto bo w tej cenie (probe + przeróbka) nie dostane cabrio z takim wypasem, rocznikiem i silnikiem...
: 2005-04-29 23:41
autor: Gość
Ja bym się doczepił do tych wzmocnień, sądzę że to będzie ciężki orzech do zgryzienia.
Probe ma bardzo kiepską konstrukcje jeśli chodzi o sztywność. Bardzo mocno pracuje na krawężnikach, zakrętach ect. Ma to swoje wady i zalety, ale nie o tym mowa. Pytanie jak zabierze się sztywny dach który jest elementem konstrukcyjnym samochodu, sztywność się drastycznie nie obniży. Na pewno muszą być porządne rozpórki kielichów przód-tył, ale co dalej?? podłużnice wzmacniać?? ale jak.
Zrobił osobiście T-topy, za cabrio nie przepadam, jakieś dziwne są cabriolety, ale targa albo T-topy to co innego.
W przypadku proba widzą mi się T-topy ponieważ pozostaje ten pasek seryjnej blachy która będzie spinać u góry przód z tyłem samochodu. Mały bo mały ale zawsze jest.
: 2005-04-30 00:01
autor: leoul
Tak apropo TARGI.. jak widać wymaga to kilku wzmocnień.
To jest przerobiony zwykły eclipse na TARGE. Występowały również cabrio ale jak widać miał ktoś fantazję i zrobił zwykłego w taki sposób.
Dodam tylko, że eclipse sam w sobie jest bardzo sztywnym autem.

: 2005-04-30 00:04
autor: Gość
Patrząc na te fotki przemaiają do mnie T-topy, jest jakieś tam wzmocnienie.
Ale jak targa to bez gadżetów u góry. No i to wzmocnienie jakieś delikatne jest i po skosie, to nie łamie słupków??
Mi chodzi o takie wzmocnienia jak usztywnienie podłużnic w podwoziu, może progów, spięcie kielichów ect. Zrobić to w taki sposób aby nie było widać.
: 2005-04-30 00:06
autor: leoul
Jak się przyjrzeć to to auto ma jak nie całą to przynajmniej częściowo zrobioną klatkę.
PS
A co to są Ttopy ??
EDIT
aha Tween Top ??
: 2005-04-30 00:10
autor: Sh(.)(.)ters
Mnie jakiś czas temu łaził po głowie inny, nieco prostszy pomysł. Chciałem w I gen. Zrobić duży szklany dach. Wstępnie przymierzałem do tego tylną szybę ze względu na wielkość i odpowiedni profil. Obawiam się jednak, że ze względu na małą sztywność nadwozia szyba w tym miejscu by się szybko skruszyła. Może zamiast kabrio pomyśleć nad podobnym patentem, jednak opartym na jakimś elastycznym materiale na dach, a nie sztywnej szybce? W ten sposób zostawiasz większość wzmocnień w dachu.
Co do kabrio to myślę, że auto złoży się jak domek z kart.
: 2005-04-30 00:12
autor: Gość
A T-topy to cuś takiego

: 2005-04-30 00:21
autor: Sh(.)(.)ters
Hehehe... właśnie sobie pomyślałem, że w I gen. przerabianej na kabrio można zostawić najważniejsze wzmocnienie konstrukcji dachu - prowadnice do automatycznych pasów

.
: 2005-04-30 09:25
autor: Yaneeck
jak widze to chyba nie takie łatwe jak myslałem
szkoda...
ten eclipse jest fajnie zobiony - jest jakaś namiastka cabrio - w sumie linia tych aut jest podobna i w probe wygladałoby to równie dobrze...
: 2005-04-30 09:30
autor: strober
Cięzka sprawa, to fakt, jak się niuanse wszystkie pozna

Ale myślę że najprostyszy do wykonania to "T" tak jak w Transamie

: 2005-04-30 11:05
autor: Qki G
Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
: 2005-04-30 11:26
autor: Yaneeck
Qki G pisze:Nie pamiętam gdzie, ale były gdzieś zdjęcia II w cabrio:)
I powiem tak , że jak była bez dachu to wyglądała bardzo ładnie:), ale jak już miała założony materiałowy dach to wygląd można było przyrównać za przeproszeniem do kupy:)
dokładnie - masz racje - jest na performanceprobe.com - ale tylko dlatego, że taki a nie inny dach miała - tzn. krótki - taki jak mają roadstery, w ogóle wydaje mi się ze to była przeróbka na 2 os. probe...
ten krótki tez mi sie nie podoba...
: 2005-04-30 11:53
autor: RX
Witam,
Ja bym obstawiał za targą. T top jest okej, ale trochę dziwnie wygląda, targa to targa - nie masz nic nad głową. Cabrio też raczej mi nie pasuje.
Pzdr.
: 2005-05-07 22:33
autor: enduro
Witam.najpewniejsze i chyba najmniej skomplikowane byłoby wstawienie części dachu z innego autka.... znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49832936 szkoda że sprzedaje samą blachę a nie komplet,ale szukając pewnie coś by się znalazło...
: 2006-03-25 18:34
autor: Robert
: 2006-03-26 01:23
autor: Tomasz S
Ktoś zrobił kuku Probkowi
... a wersja Cabrio P2 jest , jeśli mnie pamięć nie myli , na francuzkich stronach FP...

: 2006-03-26 04:06
autor: Kamil_01
: 2006-03-26 08:03
autor: Drzymek
To Probe a`la porsche, to jest tragedia!!!
Ja nie wiem, jak mogło kogoś tak solidnie poje**ć

: 2006-03-26 10:15
autor: Lisiu
te pseudo porsche wygląda jak by wogóle nie wyglądało

: 2006-03-26 13:14
autor: cevinek
No tak ale o Automatycznych pasach w jedynce po przerobieniu można zapomnieć...
: 2007-06-21 14:17
autor: wargawiesiek
ja miałem 1gen w cabrio coprawda zrobiona kilofem, ale probek wytrzymał a prawie niemiał podłogi, nawet znalazłem fachowca co by zrobił cabrio i wszystko powzmacniał za 5000-6000 tyś ze wszystkimi materiałami już. Nawet sie zastanawiam nad tym i chyba jak skończę szkołę to za 2 lata na zlot podjedzie pierwszy cabrio probe w polsce(chyba pierwszy)pozdr