wtrysk paliwa co tym steruje
wtrysk paliwa co tym steruje
jako ze na moj poprzedni watek nikt juz chyba nie zaglada zaloze nowy
sprawa sie zmienila teraz wszystko dziala poza tym ze przy kreceniu paliwo nei jest wtryskiwane
jesli ktos a najpredzej Raf moglby mi sprawdzic w microcad albo tis jakie moduly steruja wtryskiem i gdzie sa umieszczone albo ew podac pomysl co moze blokowac wtryskiwacze
bo teraz immob sie rozbraja pompa pompuje a wtryski nie
nawet czasem prawie lapie zaplon ale jednak nei moze zapalic do konca
sprawa sie zmienila teraz wszystko dziala poza tym ze przy kreceniu paliwo nei jest wtryskiwane
jesli ktos a najpredzej Raf moglby mi sprawdzic w microcad albo tis jakie moduly steruja wtryskiem i gdzie sa umieszczone albo ew podac pomysl co moze blokowac wtryskiwacze
bo teraz immob sie rozbraja pompa pompuje a wtryski nie
nawet czasem prawie lapie zaplon ale jednak nei moze zapalic do konca
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Spokojnie Alex, ja i inni na pewno też, czytamy twoje posty, nie odpowiedziałem ponieważ nie miałem czasu w pracy...
Niestety nie mam schematów II gen, ale jest raczej pewne że wtryskiwacze są sterowane bezpośrednio z PCM (komp.).
Przedstawiłem obecną sytuację mojemu ojcu który jest mechanikiem oto co powiedział:
Sama obecność paliwa nie przesądza sprawy, trzeba sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza pompa i regulator (szukałem i znalazłem że powinno ono wynosić 41 psi (inne źródło podaje 30..36 psi, lecz jest mniej wiarygodne))
Podobnie jest z iskrą, są specjalne aparaty do sprawdzania napięcia wytwarzanego przez cewkę WN.
Co do wtryskiwaczy, czy mechanik jest pewien że nie działają, czy tylko tak przypuszcza? (czy sprawdził czy PCM wysyła sygnały sterujące?)
Jeśli PCM nie wysyła impulsów do wtryskiwaczy to są dwie prawdopodobne przyczyny:
a) uszkodzenie PCM, możliwe ale mało prawdopodobne.
b) PCM nie dostaje impulsów (lub dostaje złe) z hallotronów, tak znowu wracamy do hallotronów udało Ci się sprawdzić je poprzednio ?
Ojciec opowiedział mi o przypadku fiata seicento który też nie mógł odpalić choć nic mu nie brakowało, okazało się że w skutek długiego stania pordzewiało coś przy hallotronie i działał nieprawidłowo.
Mnie osobiście bardzo się nie podoba fakt że mechanik namieszał przy aparacie zapłonowym, jeśli pamięta jak było na początku to może niech spróbuje wrócić do stanu z przed? Oprócz tego że musi być paliwo, powietrze i iskra, to składniki te muszą wystąpić we właściwym miejscu i czasie, jeśli położenia hallotronów i aparatu zapłonowego są niewłaściwe, to auto nie zapali.
BARDZO przydały by się schematy do II gen, jeśli ktoś ma to BARDZO PROSIMY !!!
Jeśli czasem coś łapie, to może wtryskiwacze się otwierają tylko właśnie ciśnienie paliwa jest za małe, iskra za słaba, fazy zapłonu i wtrysku niewłaściwe, albo po prostu świece już pozalewało ....
Zorientuj się czy w twojej okolicy nie ma serwisu BOSCHa, w takich serwisach mają uniwersalne skanery mogące odczytać kody z bardzo wielu samochodów, mogą mieć oprogramowanie do Probe, popytaj...
Pozdrawiam Rafał
Niestety nie mam schematów II gen, ale jest raczej pewne że wtryskiwacze są sterowane bezpośrednio z PCM (komp.).
Przedstawiłem obecną sytuację mojemu ojcu który jest mechanikiem oto co powiedział:
Sama obecność paliwa nie przesądza sprawy, trzeba sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza pompa i regulator (szukałem i znalazłem że powinno ono wynosić 41 psi (inne źródło podaje 30..36 psi, lecz jest mniej wiarygodne))
Podobnie jest z iskrą, są specjalne aparaty do sprawdzania napięcia wytwarzanego przez cewkę WN.
Co do wtryskiwaczy, czy mechanik jest pewien że nie działają, czy tylko tak przypuszcza? (czy sprawdził czy PCM wysyła sygnały sterujące?)
Jeśli PCM nie wysyła impulsów do wtryskiwaczy to są dwie prawdopodobne przyczyny:
a) uszkodzenie PCM, możliwe ale mało prawdopodobne.
b) PCM nie dostaje impulsów (lub dostaje złe) z hallotronów, tak znowu wracamy do hallotronów udało Ci się sprawdzić je poprzednio ?
Ojciec opowiedział mi o przypadku fiata seicento który też nie mógł odpalić choć nic mu nie brakowało, okazało się że w skutek długiego stania pordzewiało coś przy hallotronie i działał nieprawidłowo.
Mnie osobiście bardzo się nie podoba fakt że mechanik namieszał przy aparacie zapłonowym, jeśli pamięta jak było na początku to może niech spróbuje wrócić do stanu z przed? Oprócz tego że musi być paliwo, powietrze i iskra, to składniki te muszą wystąpić we właściwym miejscu i czasie, jeśli położenia hallotronów i aparatu zapłonowego są niewłaściwe, to auto nie zapali.
BARDZO przydały by się schematy do II gen, jeśli ktoś ma to BARDZO PROSIMY !!!
Jeśli czasem coś łapie, to może wtryskiwacze się otwierają tylko właśnie ciśnienie paliwa jest za małe, iskra za słaba, fazy zapłonu i wtrysku niewłaściwe, albo po prostu świece już pozalewało ....
Zorientuj się czy w twojej okolicy nie ma serwisu BOSCHa, w takich serwisach mają uniwersalne skanery mogące odczytać kody z bardzo wielu samochodów, mogą mieć oprogramowanie do Probe, popytaj...
Pozdrawiam Rafał
witaj wiedziazlem ze napewno odpowiesz
wiec po tym co napisales najbardziej pauja mi te hallotrony bo paliwo ma odp cisnienie mechanik sprawdzal iskre jakims tam sprzetem na oscyloskopie wychodzi ze nei idzie prad na wtryskiwacze
swiece sa suchutkie
w serwisie bosha mowia ze nie maja bo juz pytalem
zadzwonie z rana i nacisne zeby sprawdzil te hallotrony to mialoby sens bo auto troche stalo zanim je kupilem pozatym jak hallotron jest podrdzewialy to czasem moze kontaktowac stad te prawie zapalenia ...
mi sie wydaje ze komp bez powodu by sie nei zepsol a mechganik twierdzi ze to calkiem prawdopodobne no nic zobaczymy powiem mu jutro o pomysle z hallotronem
dzieki raf i pozdrowka
wiec po tym co napisales najbardziej pauja mi te hallotrony bo paliwo ma odp cisnienie mechanik sprawdzal iskre jakims tam sprzetem na oscyloskopie wychodzi ze nei idzie prad na wtryskiwacze
swiece sa suchutkie
w serwisie bosha mowia ze nie maja bo juz pytalem
zadzwonie z rana i nacisne zeby sprawdzil te hallotrony to mialoby sens bo auto troche stalo zanim je kupilem pozatym jak hallotron jest podrdzewialy to czasem moze kontaktowac stad te prawie zapalenia ...
mi sie wydaje ze komp bez powodu by sie nei zepsol a mechganik twierdzi ze to calkiem prawdopodobne no nic zobaczymy powiem mu jutro o pomysle z hallotronem
dzieki raf i pozdrowka
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hallotron jako taki nie zardzewieje, bo to po prostu układ scalony, mogą zaśniedzieć styki, lub może pordzewieć otoczenie hallotronu ( gdy ten pokryje się związkami żelaza może błędnie odczytywać pole magnetyczne). Może wystarczy go przeczyścić.
Jeśli mechanik ma oscyloskop i umie go obsługiwać, to niech sprawdzi na wejściach PCM sygnały od hallotronów (bez schematów będzie ciężko je znaleść, ale może strona o kompie z '94 którą Ci kiedyś podałem będzie pomocna).
Pozdrawiam Rafał
Jeśli mechanik ma oscyloskop i umie go obsługiwać, to niech sprawdzi na wejściach PCM sygnały od hallotronów (bez schematów będzie ciężko je znaleść, ale może strona o kompie z '94 którą Ci kiedyś podałem będzie pomocna).
Pozdrawiam Rafał
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam dwa w aparacie zapłonowym, (ty możesz mieć tylko jeden w aparacie) oto fotka
(to te dwa wygięte prostokąty)
I jeden jest na wale, nie wiem dokładnie gdzie,ale powinien być w pobliżu koła pasowego, w poprzednim wątku zacytowałem obszerny artykół (post z dnia 2002-10-30 21:23) autor opisuje właśnie że ten hallotron odkręcił mu się i zaczęły się problemy, przeczytaj sobie dokładnie pełny text ze strony autora... (opisuje jak się do niego dostać)
Pozdrawiam Rafał
(to te dwa wygięte prostokąty)
I jeden jest na wale, nie wiem dokładnie gdzie,ale powinien być w pobliżu koła pasowego, w poprzednim wątku zacytowałem obszerny artykół (post z dnia 2002-10-30 21:23) autor opisuje właśnie że ten hallotron odkręcił mu się i zaczęły się problemy, przeczytaj sobie dokładnie pełny text ze strony autora... (opisuje jak się do niego dostać)
Pozdrawiam Rafał
Crankshaft Position Sensor znajduje zaraz z boku glownego kola napendowego. Jak spojrzysz na silnik po lewej stornie zobaczysz kable co ida w dol silnika zaraz kolo wlewu plynu chodniczego. zobacz czy CPS jest dobrze przykrencony i wyjmij ta wtyczke i zobacz czy wszystko jest okej, ni jest zasniedzona itp. A wogule sprawdz wszystkie wtyczki. Jak cos nie tak z injectorami to mam komplet w polsce jak ci benda potrzebne.
Zgadza się, po lewej stronie w bagażniku jest taki czerwony przycisk który w razie wypadku odcina dopływ paliwa.
Alex może to jest właśnie to czego szukasz?
Ale wydaje mi się, że jeśli rzeczywiście masz odcięty dopływ paliwa to powinna Ci sie palić lampka na desce rozdzielczej FUEL CUTOUT.
pozdrawiam
Alex może to jest właśnie to czego szukasz?
Ale wydaje mi się, że jeśli rzeczywiście masz odcięty dopływ paliwa to powinna Ci sie palić lampka na desce rozdzielczej FUEL CUTOUT.
pozdrawiam