Strona 1 z 1

Wolne obroty

: 2005-05-06 21:11
autor: Jacek
Mój Probe gaśnie mi na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. POMOCY !!!!!

: 2005-05-06 22:33
autor: tofil
Napisz coś więcej o twoim Probe, jaki silnik, rocznik, czy masz gaz... Nie jesteśmy wróżkami :twisted:

: 2005-05-07 12:31
autor: krzysx
Od jak dawna to się zdarza? Zawsze czy tylko czasami? Daje się później od razu odpalić, czy trzeba chwilę odczekać? W jakich okolicznościach zdarzyło się to po raz pierwszy?
Też miałem coś takiego, ale przyczyny mogą być różne. Im więcej informacji, tym łatwiej wysnuć jakieś podejrzenie...

: 2005-05-08 12:36
autor: Jacek
Mój Probe to 2.0 16 V 1993 r. USA, bez gazu. Łatwo się uruchamia. Wymieniłem silnik. Na starym też mi gasł na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika. Na zimnym silniku jest OK.

: 2005-05-08 12:52
autor: krzysx
U mnie na początku było podobnie. Gasł tylko kiedy się mocno rozgrzał - na przykład po szybszej jeździe i zatrzymaniu na wolnych obrotach gasł i nie pozwalał się odpalić przez jakieś 20-30 sekund. Później wszystko wracało do normy. Zdarzało się to coraz częściej aż w końcu przestał zapalać w ogóle i zakończyło się tematem AWARIA - http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4656
Zerknij, może coś Ci pomoże. Jedno wydaje się pewne - jeżeli wymiana silnika nic nie zmieniła, to winna jest elektronika.
Jeszcze jedno: Czy razem z silnikiem wymieniłeś aparat zapłonowy?

: 2005-05-08 13:03
autor: Jacek
Aparat zapłonowy wymieniłem. Z początku było dobrze ale teraz jest bardzo źle.

: 2005-05-08 23:00
autor: krzysx
Czy 'bardzo źle' oznacza, że na wolnych obrotach gaśnie zawsze, czy po prostu częściej?
A kiedy już zgaśnie to uruchamia się bez problemu?
To że nie gaśnie na zimno to wpływ ssania, które 'podtrzymuje' wolne obroty.
U mnie to się nasilało aż do momentu kiedy pojawiły się kłopoty z uruchomieniem, a w końcu nie odpaliłem go w ogóle - ani na ciepło ani na zimno.
Może być, że jest jakiś problem z aparatem. Może 'siada' moduł... tu należałoby zapytać o radę kogoś bardziej fachowego. Nie wiem, czy moduł może psuć się stopniowo...
Czy wymieniłeś świece i przewody wysokiego napięcia w tym nowym silniku? Bo jeżeli kupiłeś silnik używany i nie wymieniłeś to tu też może być jakaś przyczyna.
Nie jestem znawcą przedmiotu poza tym, że podobne problemy miałem u siebie. Ale podobne, to nie znaczy takie same. Spróbuj poczytać na forum te tematy, w których jest mowa o przepływomierzu, wolnych obrotach - może to jakiś drobiazg.
Powodzenia!

: 2005-05-09 06:16
autor: MiH
1. Sprawdź poziom płynu chłodniczego
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
3. Spotkaj się z kimś kto ma 2,0 i taki sam przepływomierz - podmieńcie na chwilę - będzie wiadomo czy to nie przepływka.
4. Możliwe że to aparat, ale zjawisko byłoby takie jak u krzysx-a

: 2005-05-09 21:42
autor: Jacek
Po rozgrzaniu zawsze gaśnie silnik. Natomiast uruchamia się łatwo. Przewody, świece, płyn w chłodnicy są wymienione. Aparat zapłonowy założyłem od mazdy 626

: 2005-05-10 07:44
autor: Jedrek
MiH pisze:2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
Ja bym to obstawiał.
Na zimnym załącza ssanie i dlatego nie gaśnie.
Miałem tak kiedyś w Scorpio po wybuchu gazu - wyskoczyła jakaś zaślepka w kolektorze ssącym.

: 2005-06-24 17:11
autor: Wito
You Jacek i jak sobie poradziłeś co to było wygląda na to że u mnie dzieje się to samo teraz zaczynają się upały i normalnie zatrzymuje się np na światłach i ok 30s do 1 min gaśnie ... bardzo łatwo się odpala! więc co ty zaradziłeś na to??