FELGI I a II / średnica piasty I gen.
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
FELGI I a II / średnica piasty I gen.
Pytanie!!! Bo nie umiałem nigdzie znaleźć na ten temat topica.
Czy felgi z II pasują do I generacji. Bo chciałbym zmienić a nie wiem czy będą pasować. Kiedyś już jedną I widziałem z felami od II. Czy trzeba coś przerabiać czy pasują bez problemu?
Czy felgi z II pasują do I generacji. Bo chciałbym zmienić a nie wiem czy będą pasować. Kiedyś już jedną I widziałem z felami od II. Czy trzeba coś przerabiać czy pasują bez problemu?
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Rozstaw śrub pasuje tylko w II gen. jest większy otwór w feldze na piastę (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o średnicę środkowego otworu w feldze). W efekcie felga wisi tylko na śrubach a nie opiera się na piaście i może pozrywać śruby (przy gwałtownym ruszaniu bądź hamowaniu). To przynajmniej teoretycznie a praktycznie jak to wygląda nie wiem.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dlatego wspomniałem że teoretycznie powinno być jw . W praktycze może być inaczej.
A powiedz Spown czy nie masz jakiegoś bicia na kierownicy albo przy hamowaniu?
A powiedz Spown czy nie masz jakiegoś bicia na kierownicy albo przy hamowaniu?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Pimpo, wiem że to prawda, ale nie można tak myśleć, bo ludzie nie kupowaliby większych felg, szerszych gum, dystansów, nie robili by w ogóle tuningu silnika itp.pimpo pisze:ale też szybciej końcówki drążka idą, łączniki stabilizatora, sworznie... jak koła są szerzej to większe siły działają na zawiechę
pozdro
Owszem działają większe siły,ale kiedyś i tak coś się zepsuje. Więc czy warto odmawiać sobie takich przyjemności w imię niewiele np. o 10000km krótszego życia elementów zawieszenia ?
pozdro !
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
do dystansów dolicz jeszcze wymianę szpilek.Drzymek pisze:Albo zawsze można kupić dystanse z większym osadzeniem na felge...
Autko ładniej wygląda i lepsza przyczepność
Ja polecam raczej kupowanie felg o odpowiednik et.
dystanse+szpilki=dodatkowy koszt nawet porównywalny z kosztem używanych 16 calowych alusów
Pozdrawiam
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Średnica piasty I gen.
W topikach o felgach jest już niezły bałagan. Proszę o konkretną odpowiedź kogoś, kto wie. "Potomnym" będzie łatwiej znaleźć informacje. Stąd nowy topik dotyczący jedynie średnicy piasty.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Odgrzeję ten topik. Może ktoś się orientuje, jaki rozmiar pierścieni centrujących mam wybrać do felg o średnicy otworu od II gen.?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
Przy okazji II gen. ma średnicę otworu centrującego 59? Czy zgodnie ze słowami Pelota I gen. ma 57?
Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu .
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
Przy okazji II gen. ma średnicę otworu centrującego 59? Czy zgodnie ze słowami Pelota I gen. ma 57?
Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu .
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Sh(.)(.)ters pisze:Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu .
Po co kupujesz PLASTIKOWE pierścienie?Allegro pisze:FABRYCZNIE NOWE PLASTIKOWE PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Pierścienie wykonane z tworzyw sztucznych spełniają swoje zadanie. Mam takie do 17", myślę że do 15" też się będą nadawać.
Poniżej poglądowe zdjęcie otworów na śruby w feldze.
Szczególną uwagę proszę zwrócić na czerwony fragment. Jest to tulejka, w którą wkręca się nakrętka (jest odpowiednio ścięta). Taka konstrukcja nakrętek zapewnia równe ułożenie felgi na piaście. Śruby nie mają kontaktu z felgą - obciążone są wspomniane nakrętki.
Przy tak solidnej konstrukcji moim zdaniem wystarczą pierścienie plastikowe.
Poniżej poglądowe zdjęcie otworów na śruby w feldze.
Szczególną uwagę proszę zwrócić na czerwony fragment. Jest to tulejka, w którą wkręca się nakrętka (jest odpowiednio ścięta). Taka konstrukcja nakrętek zapewnia równe ułożenie felgi na piaście. Śruby nie mają kontaktu z felgą - obciążone są wspomniane nakrętki.
Przy tak solidnej konstrukcji moim zdaniem wystarczą pierścienie plastikowe.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Otwor centalny w feldze do IIgen to fi 67mm
Ten pierscien centrujacy jest nie potrzebny. Plastikowy jest rownie potrzebny tak jakby go tam nie bylo.
Tutaj facet napisał :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
: 67.1 i tak jest w rzeczywistosci.
Ten pierscien centrujacy jest nie potrzebny. Plastikowy jest rownie potrzebny tak jakby go tam nie bylo.
Tutaj facet napisał :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
: 67.1 i tak jest w rzeczywistosci.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale zewnętrzne źródła (1 2 3 4) podają rzeczywiście 59.5-59.6mmpelot pisze:57mm
to ja jeszcze dodam od siebie,że jeżeli ktoś będzie chciał dopasować inne felgi do I Gen.to niech nie kupuje felg o większym et niż 40,mniejsze mile widziane
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Średnica piasty I gen.
czyli pierscien centrujacy jaki ma miec wymiar wewnatrz ?? 56,6 czy 57,1 ??
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....