Strona 1 z 4

Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

: 2005-06-03 11:21
autor: Mr. Cynk
hehe.. :)
kopię sobie w necie i znalazłem info, że nie tylko my tutaj mamy kłopot z check engine i kodem EGR valve...:)

poniżej korespondencja po zgłoszeniu autka do serwisu w usa na tę samą dolegliwość:



J.P. King
Manager
Parts and Service Engineering
Ford Parts and Service Division
......................................................Ford Motor Company
.....................................................3000 Schaefer Road
......................................................P.O. Box 1902
......................................................Dearborn, Michigan 48121

February, 1993

Mr. John Sample
123 Main Street
California, USA 12345

Ford Motor Company is voluntarily recalling (Emissions Recall 92E34) certain 1990, 1991 and 1992-Model California Probe GT cars equipped with 2.2L (Turbo) engines. Your Probe's "check engine" warning light may come on when there is no engine problem.

What The Dealer Will Do
At no cost to you, your dealer will replace the exhaust gas recirculation valve and sensor on your Probe according to the instructions provided by Ford.

This service should have little or no effect on your Probe except to improve the operation of the "check engine" warning light system.

If you do not have this service done,

* Your emissions warranty may be reduced,
* Your Probe may not pass emissions inspections or smog tests that may be required in your area,
* The California Department of Motor Vehicles (DMV) may not renew your vehicle registration.

How Long Will It Take?
The time needed to repair your Probe is about one hour. However, due to service scheduling times, your dealer may need your car one full working day.

Call Your Dealer
Call your dealer without delay. Ask for a service date and if parts are in stock.

If your dealer does not have the parts in stock, they can be ordered before scheduling your service date. Parts would be expected to arrive within a week.

When you bring your Probe in, present this letter to the dealer.

If you misplace this letter, your dealer will still do the work, free of charge.

Changed Address Or Sold The Car?
If you have, please fill out the enclosed prepaid postcard and mail it to us.

If the dealer doesn't make the repair promptly and without charge, you may contact the Ford Customer Assistance Center by calling toll-free 1-800-392-3673, (1-800-392-FORD).

The State of California requires the completion of emissions repairs prior to vehicle registration renewal. Your Probe is subject to these requirements. When this recall repair is completed by your dealer, you will receive a Vehicle Emission Recall - Proof of Completion certificate. This certificate says that this emissions recall has been performed on your car.

Please make sure that you get a certificate from the dealer and that you have it when you renew your car's registration.

It is also important for you to know that the certificate should be returned to the department of Motor Vehicles (DMV) only if it is requested. Otherwise, the certificate is to be held by you for your records.

We regret any problem this recall may cause you. We are doing this so you will be satisfied with your Probe. In order to ensure your full protection under the emission warranty provisions and to avoid any inconvenience when renewing your registration, it is recommended that you have your car serviced as soon as possible. Failure to do so could be determined as lack of proper maintenance of your car.


Sincerely,
J.P. King



więc jak widać... :D:D:D

może jakies pomysły? :D

: 2005-06-03 14:24
autor: wingerman
Moze ja nie umiem czytac ale to chyba nie jest po polsku :wink: :roll: :(

: 2005-06-03 14:36
autor: spown
Oooo... Trafne spostrzeżenie :)

: 2005-06-03 15:29
autor: Gość
Niezłe szkoda tylko że nie napisali co dokładnie jest wymieniane. Który element szwankuje.
Ciekawe czy nadal jak się pójdzie do forda to to zrobią, choć pewnie to i tak było tylko na stany, No i dziwne że nie wymienili roczników 89-90 czy tam coś jest inaczej.??

Co do pomysłów to ja bym olał temat, to nic nie szkodzi jak EGR nie działa, nawet lepiej bo mniej nagaru się zbiera w komorze spalania i dolocie.

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

: 2005-06-03 19:53
autor: Endrju
Cynki pisze:....Ford Motor Company is voluntarily recalling (Emissions Recall 92E34) certain 1990, 1991 and 1992-Model California Probe GT cars equipped with 2.2L (Turbo) engines. Your Probe's "check engine" warning light may come on when there is no engine problem...
Z tego by winykało że ten problem trafia tylko do probków GT, ale z drugiej strony nierozumie tego: "cars equipped with 2.2L (Turbo) engines." przecież 2,2L są bez turba :? Ciekawa sprawa co nie? Ale jedno jest pewne- napewno to są proby '90, '91, '92 GT

: 2005-06-03 20:04
autor: P.I.M.P.O.
nie tylko jedynki mają ten defekt. mi też wyskoczył błąd EGR :( dodatkowo świecą mi sondy a są dobre i przez to się spalanie podniosło. jak EGR jest wywalony to sondy nie pracują poprawnie (przynajmniej w dwójkach) więc wcale nie byłbym taki spokojny Sqad :)

pozdro

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

: 2005-06-03 20:31
autor: Gość
Endrju pisze:
Cynki pisze:....Ford Motor Company is voluntarily recalling (Emissions Recall 92E34) certain 1990, 1991 and 1992-Model California Probe GT cars equipped with 2.2L (Turbo) engines. Your Probe's "check engine" warning light may come on when there is no engine problem...
Z tego by winykało że ten problem trafia tylko do probków GT, ale z drugiej strony nierozumie tego: "cars equipped with 2.2L (Turbo) engines." przecież 2,2L są bez turba :? Ciekawa sprawa co nie? Ale jedno jest pewne- napewno to są proby '90, '91, '92 GT
Bo 2.2 bez turbiny nie mają czegoś tam od EGR'a podpiętego.
W tym temacie jest wszystko
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 58&start=0
pimpo pisze:nie tylko jedynki mają ten defekt. mi też wyskoczył błąd EGR Sad dodatkowo świecą mi sondy a są dobre i przez to się spalanie podniosło. jak EGR jest wywalony to sondy nie pracują poprawnie (przynajmniej w dwójkach) więc wcale nie byłbym taki spokojny Sqad
A mi się spalanie nie podnosi, widocznie jest inaczej rozwiązane, bo sondy też mi nie wywala. Tylko EGR.

: 2005-06-03 23:35
autor: Bogdan9999
Chłopaki a co to jest te ERG i gdzie tego szukać i jak to wrazie naprawić ??? Za wyjaśnienia z góry dzięki !!!!!!!!!!! :? :? :? :?

: 2005-06-03 23:39
autor: Gość

: 2005-06-04 00:21
autor: Bogdan9999
Wiecie co wykombinujcie co zrobic aby to ... bo po co to zaśmieca silnik a tak trzeba zrobić aby komp się nie skapował !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

: 2005-06-04 00:38
autor: kollek
Cynki pisze: At no cost to you, your dealer will replace the exhaust gas recirculation valve and sensor on your Probe according to the instructions provided by Ford.
Tu napisali mniej więcej co wymieniają tylko szkoda że mniej niż więcej ;)[/b]

: 2005-06-04 14:47
autor: Gość
EGR Sensor
Obrazek

EGR Valve
Obrazek

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

: 2005-06-06 16:54
autor: Mr. Cynk
Endrju pisze:
Cynki pisze:....Ford Motor Company is voluntarily recalling (Emissions Recall 92E34) certain 1990, 1991 and 1992-Model California Probe GT cars equipped with 2.2L (Turbo) engines. Your Probe's "check engine" warning light may come on when there is no engine problem...
Z tego by winykało że ten problem trafia tylko do probków GT, ale z drugiej strony nierozumie tego: "cars equipped with 2.2L (Turbo) engines." przecież 2,2L są bez turba :? Ciekawa sprawa co nie? Ale jedno jest pewne- napewno to są proby '90, '91, '92 GT
Endrju, :wink: ty trochę za dużo filozofujesz chłopie... 2.2L to dwa i dwa litra a nie GL czy LX
czytam sobie różne topiki i jak wpadam na nieziemski punkt widzenia to musi to być post Endrju.. :D może magneziku brakuje?

: 2005-06-06 17:06
autor: Endrju
No chyba mi czegoś brakuje :( Ostatnio mam doła więc moge piepszyć bezsensu. Ale z drugiej strony chociaż jest sie z czego pośmiać. A z tego txt'u mnie to zaciekawiło no i o tym napisałem. Oka, teraz sie będe zastanawiał czy coś napisać czy zostawić to w spokoju, ale już to zrozumiałem.

pozdro

: 2005-06-06 17:10
autor: Mr. Cynk
hehe spoko :wink:

grunt to się integrować z probe społecznością...


a wracając do tematu to gdzie jest zamocowany EGR sensor?

: 2005-06-06 18:57
autor: Gość
A gdzie ten sensor to nie wiem. Jakoś zakopany w serwisówce musi być.

: 2006-09-12 02:25
autor: Bogdan9999
Witam ostatnio i ja zacząłem walczyć z tym problemem. Po zmianie silnika i odcięciu i zaślepieniu ERG zaczęła zapalać mi się kontrolka check engine. Więc odkręciłem ten zaworek i przeczyściłem i wymyłem benzyną ale nic nie pomogło. Sprawdziłem podciśnienie wtyczkę z przewodami i dalej nic. POstanowiłem jeszcze raz go odkręcić i sprawdzić czy w ogóle on pracuje tak jak powinien i co sie okazało że zaworek był zapieczony i bardzo ciężko było go ruszyć. Wiec naoliwiłem go i rozruszałem po tym zabiegu zaworek już lekko pracował i nie wywala mi już żadnego błędu. A oto fotki jak on wygląda gdzie sie znajduje itd. Pozdr.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2006-09-12 08:02
autor: ADTOM
Bogdan jestes Wielki :)

: 2006-11-14 16:50
autor: Drzymek
No i na mnie przyszła kolej...
Zamontowałem chipa, podpinam komputer i wszystko cyka pięknie, tylko pali się check engine :?

No to sprawdzamy: wywala kod 16 czyli EGR.

Otwieram machę, patrze, a tu wtyczki od EGR pływają w oleju (miałem wyciek przez pokrywę). No to rozpinam, czyszczę, sprayem traktuję i nic :(

Dodam że samochód stał 2 i pół tygodnia bez odpalania (brak kompa).

I teraz tak: od razu barć się za czyszczenie i rozruszanie tłoczka (takie jak zrobił Bogdan), czy może pojeździć, dać mu w palnik i zobaczyć czy się sam rozrusza?

Pozdrawiam!

: 2006-11-14 17:49
autor: Bogdan9999
Jak masz zapieczony to ci sie sam ne rozrusza :wink:

: 2006-11-14 19:57
autor: Drzymek
No i już po kłopocie :D

Zdjąłem, wziąłem do domku, tam się odpowiednio zaopiekowałem, zamontowałem i żaden check się nie świeci :D

Podejrzewam że i spalanie się troszkę zmniejszy :roll:

Dzięki dla Bogdana, bo to jego turtorial mi pomógł :D

: 2007-02-06 14:24
autor: Kondzio
wlasnie sprawdzalem kody bledow i ten 16 mi wywalilo
a wlasnie pali mi sie ten check engine...
ale to Egr to ta rurka taka czy jak, czy wystarczy przeczyscic to co Bogdan zapodal na fotach???


Edit (by Robert):
no i dupa :? odkrecilem to przeczyscilem ladnie zamontowalem z powrotem i dalej sie pali :cry:

: 2007-02-06 16:16
autor: Drzymek
KoNdRoN pisze:no i dupa :? odkrecilem to przeczyscilem ladnie zamontowalem spowrotem i dalej sie pali :cry:
A rozruszałeś ten zaworek w środku?

Ja się poświęciłem i całowałem się z EGR (dosłownie). Po prostu ssałem ten zaworek ustami w celu rozruszania i smarowałem WD40 i tak z 15min. Wyraźnie było czuć że się coś odblokowało i dużo lżej chodzi. Po tych miłosnych zabiegach wszystko działało... :D

: 2007-02-06 19:42
autor: Kondzio
no porzadnie zalalem to Wd40, ale kod 16 to typowy dla tego EGR
Obrazek
czy np sonda lambda tez mogla sie skopac czy co :roll:
w sumie ten chech engine to tak sie pali jak puszcze pedal gazu i zejdzie ponizej okolo 2000 obrotow jezeli dodam gazu zniknie i tak na okraglo :?

: 2007-02-06 20:11
autor: Bogdan9999
To na bank ERG jeśli rozuszałeś ten zaworek tak że leciutko chodzi to możesz mieć problem z podciśnieniem albo ostatecznie elektryka.