Strona 1 z 1
Ile ciągnąć na biegach?
: 2005-06-05 23:42
autor: Drzymek
Mam takie ciekawe i użyteczne pytanie:
Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
: 2005-06-06 00:22
autor: klimek
Nie mam 100% pewności czy pisze dobrze ( więc jesli sie myle to prosze mnie z góry nie .......) ale gdzieś mi sie coś o uszy obiło że nie opłaca się ciągnąc powyżej 4700 obr. ( a może 5700 ) przy tych obrotach jest pełna moc powyżej spada
Nie jestem pewien swej wypowiedzi

niech to ktoś potwierdzi

: 2005-06-06 01:06
autor: Endrju
No ja bym też obstawiał że coś w granicach 5k, bo na większych to już sie go żyłuje i traci sie na przyspieszeniu przy zmianie biegów.

: 2005-06-06 01:26
autor: Bogdan9999
: 2005-06-06 02:12
autor: P.I.M.P.O.
jeszcze zależy czy 2,2 Turbo czy nie, czy 2,0 czy 2,5... różnie to jest
pozdro
: 2005-06-06 03:39
autor: kicur
: 2005-06-06 07:43
autor: Drzymek
Ja przeważnie 5000obr/min i zmiana, tylko że na jedynce to kurna mi zrywa przyczepność, wystarczy wcisnąć gaz do połowy
Szalone auto
A poza tym słyszałem że najoszczędniej się jeździ, jeżeli przyspieszysz na maxa z pedałem do podłogi do 60, a potem 5 i się toczysz...
: 2005-06-06 08:28
autor: Sh(.)(.)ters
Teoria mówi, że najefektywniej wykorzystuje się możliwości silnika w zakresie obrotów pomiędzy wartością max. momentu obrotowego a mocy maksymalnej.
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
: 2005-06-06 09:21
autor: Endrju
Sh(.)(.)ters pisze:
.....
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
...nowych aut...
Niewiem jak te dane mogą dotyczyć
nowych probków GL i GT z I gen.

Niewiem czy mam dobre informacje ale zdaje mi sie że Probe I gen. były bite do '93

A jeśli mam racje to nierozumie tego że to dotyczy nowych aut.

: 2005-06-06 09:24
autor: cevinek
Endrju - FILOZOF
: 2005-06-06 09:30
autor: Sh(.)(.)ters
Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
: 2005-06-06 09:34
autor: Drzymek
Kurcze, najlepiej by było jak by ktoś miał wykres krzywej mocy i momentu obr naszych probów. Wtedy można by było dokładnie zobaczyć jaka jest optymalna technika jazdy...
Nie ma ktoś przypadkiem?
: 2005-06-06 09:47
autor: Drzymek
Sh(.)(.)ters pisze:Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
Powiem Wam taką ciekawostkę...
Był w jakimś magazynie motoryzacyjnym (nie pamiętam nazwy) test na 100000 km Alfy Romeo 147
Zmierzyli jej moc po wyjechaniu z fabryki i po przejechaniu nią 100000km.
I okazało się że po 100000 alfa ma o 10 koni więcej niż jak była nowa
Ludzie nic nie tuningowali, nic nie kombinowali, jeździli tylko do serwisu na przeglądy...
Auto służyło jako redakcyjny wóz służbowy.
I co Wy na to?
Może nasze probki wcale nie są słabsze niż na początku
Jeżeli o nie dbamy i serwisujemy je regularnie to myślę że powera mają takiego jak po wyjechaniu z fabryki...

: 2005-06-06 15:29
autor: Gacek Wrocław
ja zmieniam między 3500 a 4000
: 2005-06-06 16:55
autor: RX
Witam,
A jak w 2.5 V6 kręcić na krótkich odcinkach, żeby jak najlepiej oddalić się od przeciwnika? Warto jechać do 7 i puszczać, czy może lepiej niżej?
Pzdr.