OLEJ
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc tak najpierw wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pojeździłem kikla
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
Widze że zdania na temat oleju są podzielone.Czy trzeba płukać czymś silnik przed zmianą z mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk?? Zrobiłem remont głowicy,dół wymieniłem i mam super,jednak w swojej nieświadomości wlałem Mobila 15W40.Zostawić go,czy lepiej wylać i zalać innym??
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Hejka ja smigam teraz na Mobil GTX Magnatec 10W40
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
to zależy ile jeździsz. Jeśli w rok robisz 30 tys. km to troszeczkę za dużo . Ja zmieniam co 8 tys. km wiec w roku wypada mi np. 4 razy.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Jak bym miał proba od nowości to tez bym na takim jeździł
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Czytam ale wciąż mam wątpliwości. A już czas na zmianę.
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
_________________
__94
__94
Co do filtrów to ja osobiście preferuje Knechta. Podobno są filtry oleju Mibile1 bardzo dobre tylko że nikt ich dostać nie może.
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy .
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy .
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja miałem Motorcraft i też był mniejszy.kollek pisze:Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował.
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe...
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe...
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
_________________
__94
__94
Z tego co porównywałem to identyczny jest filtr od forda monde zkrzysx pisze:Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
rocznika 98 ja nie prubowałem bo zakładam orginalny mazdowski są
tanie i dobre zresztą to tylko filtr oleju a moża aż. Sam nie wiem nie
posiadam dużej wiedzy na ten temat.
Idąc Twoim tropem to najlepiej by było zakładać właśnie orginały więc od
mazdy. Ale ja Ci nie podpowiem w tym aspekcie. Jeśli chidz o filtr oleju
to dla mnie to tylko filtr i już.
A dodam że orginał mazdy jest stosunkowo tani bo kosztuje 25zł
To rzeczywiście tanio, bo Filtron (nie wiem ale to chyba jakaś najtańsza z możliwych opcji) to 22 zł, ale skoro silniki są pomysłu i produkcji Mazdy, to pewnie filtry też się sprawdzają. Może to nawet najlepsze rozwiązanie. Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki
Dzięki
_________________
__94
__94