OLEJ
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Chłopie, na lotosie to nawet maluch nie chce dobrze jeździć
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-05-20 00:32
- Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21501
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: OLEJ
Poprzedni właściciel mojego Probe zalewał mineralnym z lidla, więc stwierdziłem, że tak nie może być. Zalałem olejem 10W40 Petro Canada. Narazie jestem zadowolonym. Tym olejem też moi rodzice zalewają swoje Mondeo w dieslu i też nie mają zastrzeżeń. Polecam póki co:)
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: OLEJ
Jakbyś wlał Havoline Texaco albo Valvoline Maxlife też byś był zadowolony a wydaje mi się że dla probe jeszcze lepiej by było
2.2gt 92 rok
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: OLEJ
jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Re: OLEJ
10w40 Mobil - moim zdaniem najlepszy olej. Cena też dobra.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Gratuluję napisania pierwszego posta w temacie OLEJ.
Ale zapraszam do przywitania się Tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
Oraz zapoznania się z tym tematem http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego
Ale zapraszam do przywitania się Tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
Oraz zapoznania się z tym tematem http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
podziwiam co niektórych ze wiecie jaki to olej najlepszy do probe ,,,, podziwiam to wyczucie ja takiego nie mam wiec pozostaje olej do ,,,,, japonskiego silnika
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
jak ja bym to wiedział to bym nie lał tak bezmyślnie havoline
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Kret ten OT był tu zbędny
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
KrecioPL pisze:A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
doje....ś
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: OLEJ
Hahaha, Kretuu- lubie to
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
no to teraz powazne ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
jaki valvoline 5w 50 czy 10w 60MatiLP640 pisze:no to teraz powazne ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
sorry ale nie rozumiem twierdzisz ze 10w 60 to woda chyba nie bo uzywasz zadszego teoretycznie oleju o lepkosci 5w 40 a jesli własnie uzywasz 5w 40 to valvoline 5w50 to ów woda w kazdym przypadku valvoline jest na wyzsze temperatury min i max i tym samym gestosc powinna byc wieksza a moze tylko powinnaMatiLP640 pisze:5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
oczywiście, przecież im wyższa lepkościowa klasa letnia tym olej jest rzadszy przy wysokich temperaturach. 5W50 owszem jest rzadki przy wysokich temperaturach ale nie aż tak jak 10W60 po za tym zauważ że 10W60 jest semi a 5W50 full dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
jak masz np. 5W50 to zimowa klasa lepkościowa czyli niskich temperatur to masz 5W a letnia czyli wysokich temperatur masz 50. Czyli krótko mówiąc przy jakich skrajnych temperaturach olej zachowuje swoją optymalną lepkość Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
Im większa cyfra druga, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach. to zerznołem bo na olejach sie nie znam wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, mysle ze na odwrót
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
Ja to sobie tłumaczę inaczej czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
ja tez to tak wlasnie sobie tłumacze ale wyglada na to ze parametry z butelki chociaz by identyczne to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
I dobrze myślisz, w temperaturze +20 stopni tak ale raz, ja mówię o wyższych temperaturach i nie tak otoczenia jak samego silnika bo temperatura otoczenia ma znaczenie tylko odpalaniu silnika w sumie, a im silnik się bardziej grzeje tym olej jest rzadszy i ciśnienie spada, logiczne a 30 nie wytrzyma tego co 60 i go zagotujesz po prostu może inaczej, przy normalnym eksploatowaniu 60 jest gęstsza, ogólnie 60 jest najgęstszym olejem, ale przy zaznaczam ekstremalnych temperaturach, nie osiągalnych dla np. 30 jest rzadki jak woda, i nie jeden się o tym przekonał jak Pan Panweka się obraził... do tego oleju musi być odpowiedni silnik który to wytrzyma po prostu i tyle na polskie warunki dla mnie idealny jest 5W40, ewentualnie 5W50. I dodam że mi popychacze stukały dlatego że na zimnym silniku olej był zbyt gęsty.glodzillaryki pisze:wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, mysle ze na odwrót
I dobrze sobie tłumaczysz, bo tak jestglodzillaryki pisze:Ja to sobie tłumaczę inaczej czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
a,,, dzieki za rzeczowe wyjasnienie prawie juz zrozumialem
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .