OLEJ

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Dzieki MiH :twisted: Ale jestem usprawiedliwiony -juz drugi dzien siedze przy kompie i dostaje kur...cy przy takim ciekawym temacie "cyfrowe kształtowanie charakterystyk statycznych przetwornikw pomiarowych" i znikad pomocy :cry: Leb mnie juz boli i zaniki w pamieci dozwolone :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

Zgadza się fabryka zaleca 10W 40.

Ale jeśli np. kanaliki którymi płynie olej są już lekko przypchane to
to bardziej leisty by się przydał.

Czyli tak mówisz Raf, że drugi człon nazwy oznacza lepkość czyli im
bardziej lepki to silnik gorzej chodzi z większymi oporami
To może dać mu bo ja kombinowałem coś z 60 ale to jest chyba do
ekstremalnych silników.
Gość

Post autor: Gość »

Sqad pisze: To może dać mu bo ja kombinowałem coś z 60 ale to jest chyba do
ekstremalnych silników.
a dokładniej półsyntetyk 10W60 ale nie aż tak do ekstremalnych - bardziej bym to ujął: do żyłowanych przez użytkowników silników w sportowych autach. Według mnie gra warta świeczki i szkoda kasy - lepiej nalać dobrego półsyntetyka.
Poza tym opcja "szukaj" wiele ci na ten temat powie bo już niejedna wojenka tu była :wink: :twisted:
Jak wiadomo (co niekórzy zaraz się wychylą) full syntetyk jest git ale do nowych samochodów lub do starszych z dobrym silnikiem - po prostu przy dużym przebiegu i jeśli już bierze silnik olej może ci go rozszczelnić na rzadszym oleju, wypłucze nagary (choć nie zawsze bo są auta które są normalnie eksploatowane a to rzadkość i wytrzymują bardzo długie przebiegi na syntetyku) itd. .... kurde ale to już było poczytaj koniecznie starsze posty !
Ja jeżdżę na Mobil 10W40 - przebieg 170.000 km - bierze mi 0,2 l na 1000km przy ostrej jeździe.

Poza tym jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem to nie kombinuj w rzadkich olejach bo będziesz być może miał niespodziankę w postaci żarcia oleju w ilościach powiedzmy 1 litra na 1000km - miałem tak po zalaniu silnika Castrol Magnatec full syntetyk. :wink:

P.S. Jest coś takiego jak płukanie silnika przed zmianą oleju ... warto !
Gość

Post autor: Gość »

A ja polecam 10W60

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ja ostatnio zmieniłem na elf(taki doradził mi Greyg)10W40 półsyntetyk.Jak na razie jest najlepszy z wszystkich,bo co najważniejsze nie spala się na turbinie.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

apropos klepiących zaworów to moim zdaniem należy zacząć od częstrzych wymian oleju.

Miałem 2 lata temu problem z zaworami, kiedy zmieniałem olej co 15 tys. Zacząłem wymieniać co 10 tys i problem się skończył.
Ponadto jeszcze ważniejszy jest poziom oleju - powinien byc na połowie albo trochę wyżej.

Zanim zaczniecie remontować popychacze zmieńcie olej!
(ja używam Mobil 1 syntetyk 15w40)

Oczywiście ważne jest również jaki auto ma przebieg itp...
Popychacze również mogą być wyjechane :(
Ostatnio zmieniony 2004-10-06 20:32 przez Gacek Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ja np.zmieniam co 8 tys. ze względu na turbinę.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Castrol Magnatec full syntetyk.Żadnych problemmów zrobiłem 1000 km ubytków nie stwierdziłem przebieg 93000 wymiana po 10000 km ponoć przy turbinie tak trzeba no i oczywiście pozdrawiam wszystkich :)))
Gość

Post autor: Gość »

jura pisze: przebieg 93000
masz rocznik jak dobrze pamiętam z pierwszego postu
witam wszystkich klubowiczów
od wczoraj jestem posiadaczem probika 1991 2.2 turbo 9000 km przebiegu i do tej pory myślałem ze się znam na samochodach zajrzałem pod mache no i sami wiecie co:) po pro ...
na bank licznik cofnięty albo kręci się drugi raz :wink: co do tego że ci magnateca nie bierze to hm... po kapitalce go masz ? nie chce mi się wierzyć, poza tym to dopiero 1000km ... :twisted:
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

licznik nie cofany bo plomby na nim są i te przy skrzyni biegów też oile wiesz o czym mówi a poza tym chłopaki z gdańska go widzieli :)))
Gość

Post autor: Gość »

Ja zaryzykuje półsyntetyka choć lałem minerala.

A olej zminiam co 10000 i nadszedł czas tyle że zawsze leje do maxa (nie
pod korek :lol: )

Może teraz wleje 3/4 zobaczymy jak będzie a jak nie to wyminiam
wszystkie popychacze
Gość

Post autor: Gość »

Sqad pisze:Ja zaryzykuje półsyntetyka choć lałem minerala.
niczym nie ryzykujesz 8) lej śmiało
Gość

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze:niczym nie ryzykujesz 8) lej śmiało
Bez ryzyka nie ma zabawy 8)

Jak wleje i pojeżdże to dam znać co i jak chyba, że Konrad można
znaleźć minerala 10W 60 ?? albo 50 a przy następnej wyminie wleje
np. 10W 30 albo 5W 30 wiem że tak częste kombinacje z olejami nie są
zdrowe dla silnika ale jeśli nie sprawdze to zawsze będzie ta doza
niepewności, że można było wlać inny olej a nie na ty już przejedzonym
10W 40 już patrzeć na te cyferki nie moge.

PS po moich wstępnych poszukiwaniach nie jest to takie proste
znaleźć taki olej byłem w Carmanie, Shell Auto Service i w Geanie i nic są
tylko te parszywe 10W 40 i 15W 40
Gość

Post autor: Gość »

W Poznaniu w Selgrosie - jest, i w miare tani 169 chyba za 4 litry castrol. w Kole za 4 litry chca 230 zł
Gość

Post autor: Gość »

Konrad pisze:W Poznaniu w Selgrosie - jest, i w miare tani 169 chyba za 4 litry castrol. w Kole za 4 litry chca 230 zł
Już wiem jak zrobie teraz wlałem 5w 40 półsyntetyk i jest dobrze
Pojedże 3-4tyś na nim i syntetyk 0w 60 tej samej firmy i zobaczymy
co będzie

Dzięki za Konrad
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

To można tak po prostu po mineralnym wlać półsyntetyk?
Bo jak tak to też spróbuję

Ps: MiHu chłopaki tu piszą ,że coś olej im bierze czy coś, napisz swoje zdanie na ten temat. Czy tobie bierze ? :D :D :twisted:

Pozdrawiam
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Ja leje juz drugi rok syntetyk 5w30 i jest zarabiscie - przez prawie 21 tys km dolalem ok litra.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

caruso pisze:Ps: MiHu chłopaki tu piszą ,że coś olej im bierze czy coś, napisz swoje zdanie na ten temat. Czy tobie bierze ? :D :D :twisted:
u niego jest jak z beemką podczas tankowania (tylko tu chodzi o olej) - jak jest silnik zapalony to się do pełna nigdy nie naleje heheheheh :lol: :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

BIENIAS pisze:jak jest silnik zapalony to się do pełna nigdy nie naleje heheheheh :lol: :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
:lol: :lol: :lol: Nie mam pytan!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

W zasadzie nie powinno przechodzic sie z minerala na syntetyk bo mozna zatrzec lub uszkodzic silnik. Szczegolnie jesli dlugo stosowales minerala.

Buster -> zapomniales powiedziec pewnej waznej sprawy!!! Ze robiles remont silnika (pierscienie itp) a to ma w tej sytuacji ogromne znaczenie. Jak ja bym robil cos takiego to tez bym zalal zadrzy niz leje teraz (15w/40), pewnie 10w/30 bo tak zaleca fabryka choc duzo zalezy tez od warunkow klimatycznych danego kraju.

Ktos tu wrzucil w jakims temacie fajny wykresik odnosnie olejow (chyba Konrad???) poprawcie mnie jak sie myle.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

kollek pisze:Ktos tu wrzucil w jakims temacie fajny wykresik odnosnie olejow (chyba Konrad???) poprawcie mnie jak sie myle.
Nie mylisz sie :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

Wedle instrukcji w którą teraz patrze to zalecanym olejem jest
"Formula S" Synthetic Motor Ol SAE 5W 50

Najgorszy olej jaki można lać to Super Motor Ol Mineral SAE 10W 30
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

nie wiem czy 10w/30 jest aż tak znowu zły. Z tego co kojarze to serwisówka zaleca właśnie taki olej. Co do firmy to sie nie orientuję.
Zresztą z wykresu Konrada wynika że w cale taki zły nie jest. Odpowiedni do naszych warunków klimatycznych.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Do probka zalecany jest wg instrukcji 5W30
Gość

Post autor: Gość »

Zalecany wg instrukcji jest 10W30 (Ford-Super-motoröl) jako uniwersalny na kazda pore roku.
Dopuszcza sie jednak stosowanie 5W30 w zaleznosci od temperatur.

PS. Dealerzy Forda chetnie doradza i wyjasnia wszelkie roznice

;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”