OLEJ

Gość

Post autor: Gość »

krzysx pisze:
Sqad pisze: 5W50 RULLLEZZZ
Ale jeżeli mój jest 2.0 i bez turbo? A instrukcja podaje 5W30? Czy 5W40 albo 5W50 będzie rzeczywiście lepszy?
A to może lepiej nie. Moja podaje 5W50 więc taki wlałem
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

kollek pisze:hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował.

Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe... :)
Kiedys sie tak wystraszyłem bo mi koleś sprzedał mniejszy niz zwykle-innej firmy ale pasował-po prostu inna firma inny rozmiar-CHORE :!:
Większy teoretycznie powinien lepiej filtrować i skuteczniej ale czy praktycznie też tego nie wiem :!:
Przejadę sie do Motorcrafta i zapytam się czy mają takie cudo :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

jak pisałem wcześniej wlałem full syntetyk przejechałem na nim już 3500 km oleju nie bierze ale ciśnienie się podniosło teraz między O a N ale bardziej na N oczywiście powyżej 2000 obrotów przy 600 idealnie między O a R napiszcie proszę jak jest u was
Gość

Post autor: Gość »

jura pisze:jak pisałem wcześniej wlałem full syntetyk przejechałem na nim już 3500 km oleju nie bierze ale ciśnienie się podniosło teraz między O a N ale bardziej na N oczywiście powyżej 2000 obrotów przy 600 idealnie między O a R napiszcie proszę jak jest u was
Ostnio mieliśmy dyskusje na ten temat wchdzi mi na N zazwyczaj ale jak
się szybciej jeździ dochodzi mi do końca skali normy, a tak na chłopski
rozum biorąc to i myższe ciśnieni oleju tym lepiej bo pewnie lepije się
przeciska tymi i tak już przypchanymi kanalikami.
Kiedys sie tak wystraszyłem bo mi koleś sprzedał mniejszy niz zwykle-innej firmy ale pasował-po prostu inna firma inny rozmiar-CHORE
Większy teoretycznie powinien lepiej filtrować i skuteczniej ale czy praktycznie też tego nie wiem
Przejadę sie do Motorcrafta i zapytam się czy mają takie cudo
Jak ja wykręciłem filtrona po poprzednim właścicielu, a w drugim ręku
trzymałe mazdowski to się przeraziłem i poleciałem do skalepu i okazało
się że to ten.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

co do filtrów to bym powidział że są one w ałcie AŻ tak bardzo potrzebne bo bez dobrego filtra to tak jak bez gumy hehe... ale porównanie :D :twisted: Wiadomo co się stanie. To jeszcze zależy jaki chcesz osiągnąć efekt :D

z tego co mi wiadomo to do mojego ostatnio filtron kosztował coś koło 40 zł, co mnie zdziwiło. W JC mają po 25 jednak nie mam do nich przekonania. Cóż można wyprodukować za 25 zł????? w tym filtrze to chyba sama bibuła :D. No ale mniejsza z tym. Jeden woli wersję A drugi B.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

kollek pisze:Cóż można wyprodukować za 25 zł?????
Flaszeczke?
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Absolwencik?? :twisted: :P
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

kollek pisze: Jeden woli wersję A drugi B.
Albo DUREX :P
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

a gdzie wymieniacie olej ?

w carmanie i vau fert (tak sie chyba pisze :) ) nie robią niestety płukania silnika :(

może jednak z tego zrezygnować ?

Znacie jakiś dobry warsztat w Katowicach, który ma filtry i dobre oleje tak żebym nie musiał jeździc po sklepach w poszukwianiu filtra...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Jedz do serwisu mazdy - tam filtr zawsze maja!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja ostatnio zmeniałem sam. Żadna filozofia a i wiesz jak masz zrobione :). No i trochę grosza zostało w kieszeni.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

JAKI OLEJ DO TURBO????cisnienie oleju??

Post autor: kicur »

WITAM !!moj probasek byl jezdzony na oleju mineralnym i to dosyc dlugo.Czy stanie sie cos jak teraz wleje polsyntetyk-czy grozi mi rozszczelnienie silnika??bo poprostu zalozylem turbine a slyszalem ze musi byc olej 10w/40 a takie sa tylko polsyntetyki.Pozatym mam slabe cisnienie oleju jaka jest tego najprawdopodobniejsza przyczyna???bo wiem ze moze byc ich kilka:))z gory dzieki!! :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

jak miałeś mineralny to lepiej wlewaj mineralny chyba że miałeś remont silnika to ewentualnie można zmienić ale ja nawet po remoncie wlewam mineralny mobila.A z ciśnienie to jestr różnie prawdopodobnie ciśnienie masz dobre tylko wskażnik żle pokazuje , ja remontowałem silnik i nawet zmieniłem pompe na używaną ale lepszą i ciśnienie mam prawie takie samo
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

nie bagatelizowałbym wskazań na desce rozdzielczej - fakt, jest możliwość że są błędne, ale lepiej podjechać do serwisu mazdy.
A czy klepią Ci zawory? Przy niskim ciśnieniu powinny chyba klepać...tak mi się zdaje.

Pozdrawiam
Gacek
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Nigdy, nie lej mineralnego do silnika z turbo. Mobil 10W40 sprawdza się w 100%. I żadnego Lotosa, bo był już taki co wlał to mazidło.... :D
Możesz spokojnie zastosować półsyntetyk po mineralnym.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Gacek Wrocław pisze:nie bagatelizowałbym wskazań na desce rozdzielczej - fakt, jest możliwość że są błędne, ale lepiej podjechać do serwisu mazdy.
A czy klepią Ci zawory? Przy niskim ciśnieniu powinny chyba klepać...tak mi się zdaje.

Pozdrawiam
Gacek
Powinny klepać, a głównie przy zapalaniu gdy dłuższy czas postoi. Ale też będą klepać jak olej jest do "d".
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

asdero pisze:Nigdy, nie lej mineralnego do silnika z turbo. Mobil 10W40 sprawdza się w 100%. I żadnego Lotosa, bo był już taki co wlał to mazidło.... :D
Możesz spokojnie zastosować półsyntetyk po mineralnym.
Każdy mechanik ci odradzi stosowania po mineralnym półsyntetyk
ale jak tobie chodzi to jest git :D
lotosa też odradzam :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

piotrek pisze:
asdero pisze:Nigdy, nie lej mineralnego do silnika z turbo. Mobil 10W40 sprawdza się w 100%. I żadnego Lotosa, bo był już taki co wlał to mazidło.... :D
Możesz spokojnie zastosować półsyntetyk po mineralnym.
Każdy mechanik ci odradzi stosowania po mineralnym półsyntetyk
ale jak tobie chodzi to jest git :D
lotosa też odradzam :wink:
Ech, jakby mi powiedział mechanik, że nalał mi minerała do silnika z turbo, to bym mu ... :)
Nie ma powodów aby nie zmienić oleju z mineralnego na półsyntetyk oprócz gadania mitomanów-mechaników. Nie słuchaj ich :)
Gość

Post autor: Gość »

Pominmy temat jaki olej bo ostatnio sam zakladalem taki topic
i chyba wiekszosc zostala wyjasniona.
Dodam tylko od siebie ze jezdzilem na mineralnym i wygladalo to nastepujaco
Nie palil oleju do stuki nie przejechalem nim 12tys powyzej 12olej juz jest
tak zuzyty ze silnik go zaczyna palic.
Wlalem polsyntetyka Mobil 10W 40 zrobilem 300 i zminilem na sytetyka
5W 50 tez mobila. Silnik nie mial remontu. Miedzy pol a sytetykiem
nie zauwazylem znacznej zmiany w kulturze pracy silnika, ale jest o niebo
lepiej niz na mineralu.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Sqad pisze: Wlalem polsyntetyka Mobil 10W 40 zrobilem 300 i zminilem na sytetyka
5W 50 tez mobila. Silnik nie mial remontu. Miedzy pol a sytetykiem
nie zauwazylem znacznej zmiany w kulturze pracy silnika, ale jest o niebo
lepiej niz na mineralu.
Aleś dał popalić ! Masz GT, a tam chyba pisze, że masz olej zmieniać co 8kkm :)
Olej półsyntetyczny, to zwykły olej mineralny z dodatkiem najwyżej 30% bazy syntetycznej i różnych innych dodatków jak np. detergenty, despergatory i dodatki antykorozyjne antyrdzewne antyutleniajace. Jest tego NAJWYŻEJ 30%. Dzięki temu półsyntetyk jest bardziej stabilny i ma o niebo lepsze właściwości.
Jak dobrze pamiętam Probe I GT wymaga oleju klasy SG i tutaj jest prawidło o którym chyba mechanicy się nie douczyli - można olej niższej klasy zastąpić olejem klasy wyższej ale nigdy odwrotnie. Jeśli samochód jeździł na syntetyku, to na nim ma jeździć do śmierci technicznej ! Tym czasem u nas jakoś odwrotnie to wygląda i leją ile wlezie mineralny, bo "silnik ma już 200kkm lub więcej. Jasne ma już 200kkm więc trzeba go dobić minerałem :)
Pamiętajcie w jedynce GT macie turbiny przez, które przepływa cały czas oprócz płynu chłodzącego olej. W Probe temperatura pracy turbiny to chyba coś około 800 st. C. Zastosowanie oleju mineralnego jest więc powolnym uśmiercaniem :(
Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 »

No ja też spróbuje wlać półsyntetyk.
Do tej pory poprzedni właściciel lał do niego mineralny 10W40 ale skoro mówicie ze półsyntetyk lepszy to sprawdzę to. To co mówicie wydaje się być logiczne. :D
pozdrawiam
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

dzieki za rady panowie--tylko kogo tu posluchac?? :D --wydaje mi sie ze asdero ma racje--tylko jeszcze male pytanko??czy polsyntetyk rozpuszcza nagar???bo jak silnik byl jezdzony dlugo na mineralu to musi byc go duzo :lol: --asdero czy to przypadkiem nie od ciebie kupiulem turbo??? :D --krystian z tej strony 8) poznalem po opisie-dzieki
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

kicur pisze:dzieki za rady panowie--tylko kogo tu posluchac?? :D --wydaje mi sie ze asdero ma racje--tylko jeszcze male pytanko??czy polsyntetyk rozpuszcza nagar???bo jak silnik byl jezdzony dlugo na mineralu to musi byc go duzo :lol: --asdero czy to przypadkiem nie od ciebie kupiulem turbo??? :D --krystian z tej strony 8) poznalem po opisie-dzieki
Chyba odemnie :)
Półsyntetyk ma właściwości myjące/czyszcące ale nie tak jak pełny sysntetyk.
Ja bym poradził aby wlać półsyntetyk. Przejechać na nim ok 1000 km. i ponownie go wymienić.
Wiem, że to koszty ale lepsze to niż zajeżdżanie silnika na jakimś mazidle.
Nie wiem czy znasz Grześka (ten od Syrenki). On robił turbine jednego z klubowiczów zajechaną na minerale. Do tego miał zalany spalonym olejem cały wydech, bo poszło akurat na gorącą strone. "Co tanie to drogie" :)
Gość

Post autor: Gość »

asdero pisze:Półsyntetyk ma właściwości myjące/czyszcące ale nie tak jak pełny sysntetyk.
Ja bym poradził aby wlać półsyntetyk. Przejechać na nim ok 1000 km. i ponownie go wymienić.
Wiem, że to koszty ale lepsze to niż zajeżdżanie silnika na jakimś mazidle.
Ja bym zaryzykowal wlac nawet syntetyka pozniej.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Sqad pisze:
asdero pisze:Półsyntetyk ma właściwości myjące/czyszcące ale nie tak jak pełny sysntetyk.
Ja bym poradził aby wlać półsyntetyk. Przejechać na nim ok 1000 km. i ponownie go wymienić.
Wiem, że to koszty ale lepsze to niż zajeżdżanie silnika na jakimś mazidle.
Ja bym zaryzykowal wlac nawet syntetyka pozniej.
Wiesz, ja bym tutaj wezwał do tablicy Raf-a. On jak dobrze pamiętam zalał 125p sysntetykiem i przejechał coś około 500kkm. Niesamowite licząc, że kFiat po 140-160kkm normalnie nadaje się do remontu.

O! Znalazłemi tu go zacytuje :)
Raf pisze: "Jeździłem Fiatem 125 rocznik 1969 z przebiegiem 500kkm na Mobilu 1 5W50 (oczywiście syntetyk) i praktycznie nie dolewałem oleju między wymianami.

Nigdy nie zaleję do żadnego auta oleju innego niż syntetyk."
-------------------------------------------------

Odpowiedzi na wasze pytania znajdziecie tu: http://www.mobil1.com/why/index.jsp
Szczególnie polecam rozdział 'mity o oleju syntetycznym'

Jest tam m. innymi napisane "Jeżeli twój obecny olej nie wycieka to Mobil 1 synt. też nie będzie, a jeśli masz nieszczelności to je usuń."

Jedyny motyw jaki może mnie skłonić do zalania mineralnego to chęć zniszczenia silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”