OLEJ

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Inny olej jest zalecany do wolno ssących, a inny do turbo. Przy wolno ssących ważne jest żeby olej nie był zbyt gęsty w zimie przy rozruchu zimnego silnika, a przy turbo przede wszystkim trzeba się martwić o smarowanie i chłodzenie rozgrzanej turbiny.
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

A więc tak najpierw wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pojeździłem kikla
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.

Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
Gość

Post autor: Gość »

Cooly pisze:Zalecany wg instrukcji jest 10W30 (Ford-Super-motoröl) jako uniwersalny na kazda pore roku.
Dopuszcza sie jednak stosowanie 5W30 w zaleznosci od temperatur.
A ja mam w instrukcji co innego, a mam takie instrukcje
Obrazek

i tam jest napisane odwrotnie

Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Wniosek jest prosty Konradzie ;)
Ja mam instrukcje niemiecka a ty amerykanskie (angielskie).
I stad zapewne ta roznica...

Klocic sie nie mam zamiaru, bo i o co nie ma... ;)
Gość

Post autor: Gość »

Ależ nie pomyślałem nawet ze bedziemy sie o cos klocic. Szybciej na browara wyskoczymy :D :D :D
Gość

Post autor: Gość »

Nooooo trza by sie zorganizowac... :lol:
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

No trzeba też zaznaczyć ze do I jest zalcany inny ilej z rozróżnieniem na GT i GL a inny do II (wg serwisówki)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

Widze że zdania na temat oleju są podzielone.Czy trzeba płukać czymś silnik przed zmianą z mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk?? Zrobiłem remont głowicy,dół wymieniłem i mam super,jednak w swojej nieświadomości wlałem Mobila 15W40.Zostawić go,czy lepiej wylać i zalać innym??
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:38 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Hejka ja smigam teraz na Mobil GTX Magnatec 10W40
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!

Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

to zależy ile jeździsz. Jeśli w rok robisz 30 tys. km to troszeczkę za dużo :). Ja zmieniam co 8 tys. km wiec w roku wypada mi np. 4 razy.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Dokładnie co 5000 mil lub raz w roku!Ja jeżdże na Mobil 0W40.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

ZiobroW40 ? Nice nice very nice
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Cooly pisze:ZiobroW40 ? Nice nice very nice
Natjurlisz :!: Ja wol :!: :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Jak bym miał proba od nowości to tez bym na takim jeździł :P

Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Czytam ale wciąż mam wątpliwości. A już czas na zmianę.
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
_________________
Obrazek __94
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Co do filtrów to ja osobiście preferuje Knechta. Podobno są filtry oleju Mibile1 bardzo dobre tylko że nikt ich dostać nie może.

W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy :).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Dzięki! Będę szukał Knechta. A jakie filtry poleca producent?
Swoją drogą cieszę się z podpowiedzi, bo już mi próbowali wcisnąć Filtron, ale był mniejszy niż jakikolwiek znany mi filtr więc się wstrzymałem.
_________________
Obrazek __94
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

kollek pisze:Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny.
Ja miałem Motorcraft i też był mniejszy. :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował.

Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe... :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj' :wink:
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
_________________
Obrazek __94
Gość

Post autor: Gość »

krzysx pisze:Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj' :wink:
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
Z tego co porównywałem to identyczny jest filtr od forda monde z
rocznika 98 ja nie prubowałem bo zakładam orginalny mazdowski są
tanie i dobre zresztą to tylko filtr oleju a moża aż. Sam nie wiem nie
posiadam dużej wiedzy na ten temat.

Idąc Twoim tropem to najlepiej by było zakładać właśnie orginały więc od
mazdy. Ale ja Ci nie podpowiem w tym aspekcie. Jeśli chidz o filtr oleju
to dla mnie to tylko filtr i już.

A dodam że orginał mazdy jest stosunkowo tani bo kosztuje 25zł :shock:
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

To rzeczywiście tanio, bo Filtron (nie wiem ale to chyba jakaś najtańsza z możliwych opcji) to 22 zł, ale skoro silniki są pomysłu i produkcji Mazdy, to pewnie filtry też się sprawdzają. Może to nawet najlepsze rozwiązanie. Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki :)
_________________
Obrazek __94
Gość

Post autor: Gość »

krzysx pisze:Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki :)
Ja natrafiłem przypadkiem na te filtry w przypadkowym warsztacie

5W50 RULLLEZZZ
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Sqad pisze: 5W50 RULLLEZZZ
Ale jeżeli mój jest 2.0 i bez turbo? A instrukcja podaje 5W30? Czy 5W40 albo 5W50 będzie rzeczywiście lepszy?
_________________
Obrazek __94
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”