Strona 1 z 1
					
				Błąd nr 16!!! Help ;(
				: 2005-06-20 22:39
				autor: DENAT
				Probek do 2 tyś obrotów świeci Check Engine. POwyżej 2 tys lampka gaśnie. SPrawdziłem kody błedów zapamiętał Błąd 16.  

 .
Co o tym sądzicie? Jak mam to naprawić?
Błąd 16 = EGR Valve Position Sensor
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 22:47
				autor: waluś
				hehe miałem w zimie 

 zawór recyrkulacji spalin 
Wymontować wyczyścić i po sprawie.
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 22:52
				autor: Kula
				Mialem dokladnie ten sam objaw kiedy wydech byl nieszczelny. Sprawdz dokladnie czy nigdzie Ci nie puszcza spalin. U mnie byla zgnita rura miedzy dwoma tlumikami.
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 22:54
				autor: DENAT
				Tzn co wyczyścić, bo nie wiem nawet gdzie to jest? 

Wydech jest ok. ROk temu cały wydech był wymieniany za wyjątkiem katalizatora!!!
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 23:04
				autor: Kula
				Poszukaj bo na forum bylo cos na temat EGR. Nie wiem czy dobrze pamietam ale to chyba taka smieszna rurka laczaca oba kolektory. Ciezko bedzie ja wykrecic 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 23:04
				autor: waluś
				Zawór EGR jest przykręcony z lewej strony bloku (stojąs twarzą do silnika) między kolektorem ssącym a obudową paska rozrządu (mniej więcej) podłączony jest do niego wężyk gumowy, przechodzący w stalowy przykręcony zdaje sie do kolektora wydechowego (wężykj warto też wyczyścić, choć w moim przypadku wystarczyło czyszczenie samego zaworu)
Było o tym już na forum, całkiem spory wątek
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 23:21
				autor: DENAT
				Dzięki już myślę że sobie poradzę!!! Jak coś będę jeszcze pytać. 
Sorki szukałem na forum wcześniej ale nie tego co trzeba i spanikowałem dlatego tak szybko napisałem topic.
Dzisiaj naprawiłem już bład nr 9 i się trochę wkurzyłem jak mi 16 wyskoczyła. 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-20 23:32
				autor: piotrek
				A mnie po wyczyszczeniu dalej wyskakuje ten błąd (po resecie kompa)
			 
			
					
				
				: 2005-06-21 00:37
				autor: Sh(.)(.)ters
				I bardzo dobrze. Błąd nr 16 można spokojnie olać (co ja czynię również). 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-21 01:18
				autor: DENAT
				Tak tylko od tego może się lampka Check Engine spalić wkońcu i potem kipa. 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-21 14:21
				autor: Gość
				
			 
			
					
				
				: 2005-06-21 16:49
				autor: DENAT
				Sorki wiem  
 
OK już znalazłem. 
Po prostu nie wiedziałem co to kurna znaczy i spanikowałem. Sorki
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-13 21:23
				autor: marekgt3
				FC 16 to tez brak paliwa, wystarczy wlutowac chipa i po sprawie. 
no i poza troszke wiekszym spalaniem same plusy:
1. przy wiekszym doladowaniu mapa jest zmodifikowana na tyle ze fc 16 nie ma bo dostaje wiecej wachy
2. wiecej wachy to lepsze chlodzenie w komorze spalania
3. dluzsza zywotnosc silnika
4. wieksza moc
koszt samego chipa to jakies 200 zl, czip jes pewniak sam go mam (na razie tylko czip i dysza) troszke roboty z wlutowaniem i dysza 0.8 mm zamiast oryginalu + powiekszony uklad wydechowy a pozatym....
15 psi i moc 170 kw przy 3750 u/min
mapa czipa jest tu:
http://www.probetech.de/phpBB/viewtopic ... r%FCfstand
gdzies jeszcze mialem zdjecia z pomiaru mocy jak znajde to wstawie.
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-13 21:38
				autor: Sqad
				Nie wiem czy wymiana mapay to załatwienie tematu.
W probach GT '89 choć nie wiem jak byś się starał błąd EGR'a (16) nie wywali nawet przy całkowicie odłączonym oraz zaślepionym przewodzie.
U mnie wystarczyło zdjąć EGR dokładnie go przeczyścić i błąd znikł.
			 
			
					
				
				: 2007-02-26 18:10
				autor: davidlive
				Panowie a co powicie na temat błedu nr 17 bo taki mi sie ostatnio pojawił ??
Sorki już wiem co to jest 17 to za bogada mieszanka , ale co z tym zrobić , pojawia mi sie to na benzynie . Zaznaczam że w tym wężu co idzie do kolektora ssącego mam włozony mixer i dziórka jest moze 3 cm .Może to jest przyczyna że silnik daje więcej paliwka żeby mieszanke wyrównać , co otym sądzicie
			 
			
					
				
				: 2007-02-26 19:19
				autor: piotrek
				Masz gaz zwykły więc sonda jest podpięta do kompa gazu i to może być przyczyną tego błędu
			 
			
					
				
				: 2007-02-26 19:20
				autor: Robert
				Ja bym sugerował nieprzyklejanie się do pierwszego tematu o kodach błędów, który się nawinie, ale raczej poszukanie słów opisujących błąd: 
rich, ego, bogata mieszanka i zadanie tego w jakimś bardziej pasującym wątku.
Przykładowo: 
 Błąd nr 17 
			 
			
					
				
				: 2007-12-02 16:40
				autor: Jabcol
				tez mam problem z kodem 16!! tylko ze u mnie nie swieci sie kontrolka check engine! kontrolka jest sprawna poniewaz swieci sie na zaplonie! w takim wypadku tez musze czyscic??
			 
			
					
				
				: 2007-12-02 22:11
				autor: Sqad
				Może stary błąd w pamięci został, a jak był to pewnie się odezwie.