Strona 1 z 1

Samochód stoi.... Co dalej

: 2005-06-22 14:00
autor: Gość
Jednej osobie z klubu zgasł samochód i nie wiadomo co dalej.
Na dzieńdobry posprawdzałem kody błędów, no i co się okazało. Wywaliło dość ciekawe błędy które mnie zainteresowały, mianowicie 25, 26, 28.

25 - Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid -
26 - Canister Purge (CANP) Solenoid
28 - EGR Control (EGRC) Solenoid

Ku mojemu zdziwieniu dwie wtyczki z tyłu silnika (mocowane do tylenj ściany silnika były wypięte), po ich podpięciu błąd numer 25 i 28 znikneły. Został problem błędu numer 26.

Znalazłem szukać Selenoidu od Canistra, co się okazało jeden wężyk był ułamany i w ogóle nie wpięty. Polecieliśmy po ten selenoid bo w piwnicy mamy jeszcze jeden kolektor ssący.

Zamontowaliśmy ów dziwnie wyglądające cudo, no i samochód jak dalej nie odpalał tak nie odpala.

Dodam że kopułka i palec rozdzielacza wymienione, iskra na świecy jest wache dostaje, czujnik przeciążeniowy w bagażniku spięty na krótko żeby nie było niedomówień.

Ja rozkładam ręce.

Aha po wymianie selenoidu błąd nr. 26 nie zniknoł.

: 2005-06-22 18:42
autor: Sh(.)(.)ters
Z tego co wiem posiadacz tego Proba ma czym jeździć 8) .
A teraz zrobię autobiczowanie za off topic:
:1111_bicz:

:twisted:

: 2005-06-22 18:50
autor: Robert
Brak codziennych pieszczot i zazdrość o zlot - już to wyjaśniałem :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4934

: 2005-06-22 19:42
autor: Witek.w-wa
Obrazek

: 2005-06-22 19:55
autor: Voodoo
Wiecie co, nie wiem jak to wygląda w I-gen., a w szczególności w LX'e, ale czy jest coś tam takiego jak czujnik wody w paliwie lub spalania stukowego. :? (Wujas jak miał gówniane paliwo w zbiorniku w Ciroenie to też za cholerę nie mógł odpalić samochodu).
Kolejna sprawa to może padła przepływka i komp nie pozwala odpalić auta. :?:
Ale faktycznie zastanawiające jest to, że jak jest paliwo i dobra iskra to nie ma bata żeby nie odpaliło.

: 2005-06-22 23:40
autor: piotrek
Ja pamiętam że mnie też niechciał odpalić jak w aparacie zapłonowym uwaliły się kable od cewki a iskra była i nie chciał zapalić
Są tam 3 cewki
(bodajże była to ta środkowa ale nie jestem pewien)

: 2005-06-23 08:27
autor: wingerman
Ja stwaiam na cewke

: 2005-06-23 23:04
autor: Gość
Ceffffffffka jest Git, daje identyczne napięcie jak w podobnym modelu. Tak więc to odpada.

: 2005-06-23 23:17
autor: wingerman
Napiecie napieciem ale przy podcisnieniu w cylindrach moze byc zanik iskry jesli ma minimalna przerwe w uzwojeniu

: 2005-06-24 11:37
autor: Skorpion
3 miechy borykałem sie z paleniem swojego autka,i kiedy byłem go juz gotów wyzłomować ze zlości,przez przypadek odpiąłem komp od sterowania zawieszenia-pod prawym fotelem obok wzmacniacza,jeśli ktoś go ma:).Objawy miałem takie same-paliwo i iskra były,a autko nie paliło,bądz zaraz gasło i nie chodziło na wszystkie gary.Po odpięciu chodzi bez zarzutu.Nie wiem co jest grane i gdzie leży przyczyna bo komp jest dobry a zwarcie zrobiło się gdzie indziej.

: 2005-06-24 12:00
autor: Sh(.)(.)ters
Skorpion w tym przypadku raczej nie tu tkwi problem. W LX nie ma regulacji zawieszenia.

: 2005-06-24 12:37
autor: Skorpion
Tego nie wiedziałem.Mnie akurat to psuło nerwy.

: 2005-06-24 15:36
autor: MiH
a takie pytania - jak sprawdziliście że paliwo jest? czy wtryski mają zasilanie? świeca jest sucha czy mokra? jeśli mokra to jak bardzo? (może zalany?) Czy jest sprężanie? Czy iskra jest podczas kręcenia rozrusznikiem czy macie wymontowany cały aparat i kręcicie króćcem? czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby? sprawdzaliście ciśnie nie na tłokach? a w ogóle - co sprawdziliście? na autostarcie chce w ogóle gadać?

: 2005-06-24 16:26
autor: Gość
MiH pisze:a takie pytania - jak sprawdziliście że paliwo jest? czy wtryski mają zasilanie? świeca jest sucha czy mokra? jeśli mokra to jak bardzo? (może zalany?)
Jest mokra do tego z pompy sika.
MiH pisze:Czy jest sprężanie?
Jak jest wykręcona jedna świeca to podczas rozruchu inaczej brzmi, powinno być, nie było jak sprawdzić.
MiH pisze:Czy iskra jest podczas kręcenia rozrusznikiem
Jest
MiH pisze:czy macie wymontowany cały aparat i kręcicie króćcem?
Nie
MiH pisze:czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby?
Tam nie lookałem
MiH pisze:sprawdzaliście ciśnie nie na tłokach?
napisałem wyżej
MiH pisze: a w ogóle - co sprawdziliście?
Pisałem w pierwszym moim poście w tym temacie.
MiH pisze:na autostarcie chce w ogóle gadać?
:shock:

: 2005-06-24 18:03
autor: wingerman
MiH napisał(a):
czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby?
pasek nie pekl i nie zjechalo tez zebow.

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-11 13:33
autor: dj_krzynio
Odświeżę trochę temat...co to może być ten kod 25- Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid ?? Przetłumaczyłem to sobie w necie ale nadal nic z tego nie rozumiem :p

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-11 14:52
autor: Bendek
źle podłączone podciśnienia jak na mój gust....

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-11 19:09
autor: dj_krzynio
No i właśnie nie, sprawdziłem układ podciśnień zgodnie ze schematem i wychodzi na to,że wszystko jest w jak najlepszym porządku;/

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-11 22:49
autor: OLEY
dj_krzynio pisze: Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid ?? Przetłumaczyłem to
sobie w necie ale nadal nic z tego nie rozumiem
FPRC

Fuel Pressure Regulator Control

Zawór sterowany podciśnieniowo ustalający ciśnienie w układzie paliwowym po stronie wtrysków paliwa.

Czy tak przetłumaczyłeś?

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-12 00:10
autor: Bendek
czyściłeś może egr? przekładałeś silnik? zmieniałeś alternator "górą"?

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-12 17:31
autor: dj_krzynio
Z tego co mi wiadomo to silnik był zmieniany bo poprzedni przegrzał się...jedyne co mogli źle zrobić to podpiąć podciśnienia ale to jak już pisałem, sprawdziłem.

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-12 19:47
autor: OLEY
dj_krzynio pisze:...jedyne co mogli źle zrobić to podpiąć podciśnienia ale to jak już pisałem, sprawdziłem.
Ale co sprawdziłeś? Tylko podłączenie rurek, czy coś jeszcze?

Przecież tu chodzi o regulator. Sprawdzałeś go?
vacuum_diagramnon_turbo_2.2_89.jpg

Re: Samochód stoi.... Co dalej

: 2010-05-12 20:14
autor: dj_krzynio
sprawdziłem właśnie z tego schematu podłączenie podciśnień wszystkich które znajdują się w tylnej części silnika. Można jakoś sprawdzić ten czujnik np. miernikiem ??